קלינגר: "המצב עדיין אנוש, לטעמי אנשים שיחקו חולים"

מאמן הפועל ת"א יודע שעל אף ה-0:1 על סכנין, הדרך ארוכה: "לא השתחרר כלום, הייתי מרגיש טוב אם היינו כובשים עוד ולא תלויים בהחלטת VAR". הירש: "הרגשה שקשה לתאר". במארחת תקפו: "השיפוט? זו תיבת פנדורה"

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב נושמת לרווחה. האדומים שברו בצורת כל כך ארוכה והשיגו 0:1 יקר מפז על בני סכנין הערב (רביעי) באצטדיון דוחא. הקבוצה של ניר קלינגר הצליחה לשים בצד את כל הבעיות המקצועיות, המצב הקשה בטבלה וכן מכת הקורונה שנפלה על המועדון. המאמן שיבח את שחקניו על ההתמודדות ואמר שקבוצתו עדיין במצב אנוש.

קלינגר אמר: "אני חושב שההתנהלות היא פוליטית תמיד ושהמצב שלנו לא טוב, יש לי תחושה חזקה שאנשים שיחקו היום חולים. אמנם הם יצאו שליליים אבל כשיש קורונה בחדר אי אפשר לדעת לאן זה מוביל וכמה נדבקו. זה לא השפיע עלינו מבחינת ההכנה למשחק. ידענו שהמשחק יתקיים ואמרתי לשחקנים כבר מאתמול לא להתעסק בזה. לצערי היינו צריכים לוותר גם על רועי זיקרי וגם על שי אליאס, דני גרופר עלה כשהוא חצי-חצי וזה לא קל. בהזדמנות זו אני באמת מאחל לכל מי שחולה אצלנו – החלמה מהירה".

ברמה האישית: "עדיין לא השתחרר כלום, הייתי מרגיש טוב יותר אם היינו כובשים עוד שערים בסוף ולא היינו צריכים לחכות להחלטות VAR, היה עלינו לגמור את המשחק במעברים שעשינו. אנחנו עדיין במצב אנוש אבל יש פעימות, הקו הוא לא ישר, הוא מתחיל לעבוד, אנחנו נרצה שהפעימות יהיו יותר חזקות לאט לאט, נעבור את התקופה הזו, זה לא קל. קל מאוד לשבת ולכתוב ולהיות באולפנים ולדבר ולקשקש. קשה מאוד להיות בפועל על המגרש בתקופה כזו אבל כפי שאמרתי קודם לכן. המצב שלנו קשה".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1023452

האם היה נשאר אם הפועל הייתה מפסידה: "אני לא מתעסק בדברים היפותטיים אבל אני לא משנה את דעתי חדשות לבקרים, אני עם השחקנים, לא אבקר אותם על הפסדים, היה לנו מזל רע מטורף במשחקים האחרונים, באמת מטורף ועדיין – זה לא טוב, זה לא מספיק, היום ניצחנו עם הלב והנשמה וככה אנחנו צריכים להתנהג עכשיו כי יגיע ינואר, אמרתי והתחייבתי שיהיו שינויים ורכש – אבל עד אז אנחנו חייבים להרים את הראש מעל המים, אחרת נהיה בבעיה קשה".

האם הלב והנשמה יספיקו עד ינואר: "בהחלט, אנחנו במצב של לחץ ואנחנו הולכים אחורה בדקות האחרונות וזה הגיוני אבל היו גם מהלכי כדורגל היום. במצבים האלה צריך אנשים עם קור רוח ומצבי ברזל. אני מסכים עם כל מילת ביקורת בהתאם למצב הקבוצה. אני טוען שהיכולת שלנו לא תואמת את המיקום. אני מסתכל על מצבי ההבקעה שיצרנו – 14 או 15 ולא 2-3 ואם לא היינו עושים את זה הייתי מוטרד ומעבר לכך".

על הדרבי ופיטוריו של גאורגיוס דוניס: "אני לא מתעסק אף פעם ביריבה, שכל אחד יתעסק בבעיות, לנו יש שק של בעיות, נתגבר על הבעיות עם הרבה נשמה ולב. אני מאושר בשביל האוהדים שלנו שיש להם בדל של חיוך קטן שמגיע להם, המצב שלנו קורע מבפנים".

שחקני הפועל תל אביב חוגגים | מאור אלקסלסי

שחר הירש על זה שקטע את הבצורת הארוכה: "וואו, זו הרגשה שמאוד קשה לתאר, עברנו תקופה הזויה. הפסדים קשים, החמצות, רגעים לא קלים, רגעים שהכי קל להישבר אבל אני חושב שאנחנו כקבוצה הבנו השבוע, אחרי המשחק נגד באר שבע, הבנו שאנשים חזקים צומחים מזה ואנשים חלשים נשברים. עשינו ניצחון היום בלי כדורגל יפה ובלי הצגה, נטו מלחמה ועבודה של כל השחקנים והצוות והמועדון יחד. אלה שלוש נקודות סופר-חשובות".

מה היו הסיבות: "בכדורגל אין קסמים, מה שקרה הוא שילוב של המון דברים ואני יכול לומר כחלוץ שיש רגעים שהכל הולך והכדורים נכנסים ואצלנו להיפך – הגענו לעשרה מצבים ולא הצלחנו ומכל דבר הפסדנו. זה גם קארמה, גם יכולת וגם פסיכולוגי אבל אני מאמין שיש בקבוצה הזו שחקנים טובים ויותר מזה – חומר אנושי טוב ועם חיזוק טוב נצא לדרך למעלה".

האם הוא חושש שיוותרו עליו: "אל תשאלו אותי, אין לי שליטה על מה שקורה מסביב, איתי אף אחד לא דיבר, זה תלוי במאמן ובהנהלה. אני שולט רק על זה שאני נותן את כל מה שיש לי, בטח בשביל הפועל תל אביב וכולם יודעים מהי הפועל בשבילי".

שחר הירש | מאור אלקסלסי

ובצד המפסיד, ניסו אביטן נשאל על ה-VAR: "כנראה שטעויות לטובתינו לא יקרו גם. אנשים כועסים פה מסביב ואני מקבל את זה כמשהו שאין לי שליטה עליו. אני לא ראיתי את המקרים ולא אגיב על משהו שלא ראיתי. בשידור אמרו שהיה פנדל? אין לי ספק שהשופטים יקבלו מהוועדה גיבוי. אני לא מדבר נקודתית היום אלא בכלל – ה-VAR הורס את הכדורגל בעיניי".

אף אחת לא רצתה להיות הקבוצה מולה הפועל שוברת את הבצורת: "זה קורה, זה כדורגל, הפועל הגיעו למצבים גם במשחקים אחרים והיום זה נכנס להם. גם לנו היו מספיק מצבים. אנחנו מאוכזבים, רצינו להמשיך את התקופה הטובה שלנו אבל זה לא הצליח".

עד כמה זה קשה לו להפסיד להפועל: "שמתי קו על הפרק שלי בהפועל תל אביב, זה מאחורי, זה לא משהו מיוחד להפסיד לה, אני מרוכז כל-כולי בסכנין".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1023414

במועדון הוציאו הודעה קצרה וזועמת וביקרו כמובן את ההחלטה שלא לשרוק לפנדל: "זה כבר לא VAR אלא תיבת פנדורה או מעין מונליזה שמשתקפת אחרת בעיניים שונות. חבל להשקיע, לכתוב, לבוא בטענות – הרי הגיבוי של הוועדה המקצועית כבר מוכן במגירה".

משחק ההגנה הלא טוב: "אנחנו כל הזמן חושבים לקראת ינואר, אמרתי שאני רוצה לצרף שחקן אחד או שניים בהגנה, אנחנו עובדים על זה ועושים מאמצים. ברגע שאתה רודף אחרי המשחק – אתה לוקח סיכונים, שלחתי את כולם קדימה ומבחינתי היינו שווים לפחות נקודה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי