הוועדה קבעה: קריית שמונה קופחה מול מכבי ת"א

אחרי העבירה הגבולית על חוזז, שהעניקה לאלופה פנדל בדקה ה-98 ו-0:1 דרמטי בבלומפילד, נמסר כי "דניאל בר נתן שגה כשהתערב והפנה את תשומת ליבו של השופט שניר לוי". וגם: הדרמה בין סכנין להפועל

(גודל טקסט)

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים קבעה הערב (שישי) כי קריית שמונה קופחה בהפסד 1:0 למכבי תל אביב. כזכור, הצהובים קיבלו פנדל גבולי תוספת לאחר ספק עבירה של אמיר בן שמעון על מתן חוזז ובעקבות כך השיגו שלוש נקודות. "בתוספת הזמן של המשחק היה על שופט המסך (דניאל בר נתן) להימנע מלהמליץ לשופט המשחק (שניר לוי) לבחון בעיטת עונשין לזכות ת"א. לא בוצעה עבירה ובוודאי שאין מדובר במקרה המצדיק התערבות", נכתב

על השער של דור פרץ, שנפסל בטענת נבדל, נכתב: "בדקה ה-89 אבחן נכונה שופט המסך שמבקיע השער היה בעמדת נבדל ודיווח לשופט לבטל את השער לזכות תל אביב מכיוון שהאירוע הינו עובדתי ולא דורש פרשנות, השופט אינו נדרש לבחנו על גבי המסך".

עוד נמסר כי "בהתייחס לסוגיית נחיצות שיפוט המסך, הרי שכאמור בשני המחזורים הנדונים ובכלל, שיפוט המסך הביא למספר לא מבוטל של החלטות מוצדקות ותיקן את החלטות צוות השיפוט במגרש, לרבות בדקות קריטיות ובתוצאות מכריעות. מספר ההחלטות הנכונות והמוצדקות שהתקבלו בעזרת שיפוט המסך גבוה לאין שיעור ממספר ההחלטות השגויות".

באשר למשחק בין בני סכנין להפועל תל אביב, בו הקבוצה של ניר קלינגר ניצחה 0:1, הוועדה קבעה כי הקבוצה מהמגזר לא הייתה ראויה לפנדל: "בתוספת הזמן של המשחק אבחן נכונה שופט המסך שלא התבצעה עבירה ברחבה והמליץ לשופט לבחון ביטול בעיטת העונשין לזכות סכנין. מדובר בתפיסה מינורית ורגעית, שלא השפיעה על יכולת השחקן התוקף לשחק בכדור. השופט, לאחר בחינת האירוע ע"ג המסך, ביטל בהתאם בעיטת העונשין והכרטיס הצהוב".

ארז פפיר, שחקני הפועל תל אביב ובני סכנין | מאור אלקסלסי

על המשחק בין מכבי חיפה לבני יהודה נכתב: "בדקה ה-6 היה על שופט המסך להימנע מלהמליץ לשופט לבחון בעיטת עונשין לזכות חיפה. מדובר במגע מינורי. השופט, לאחר בחינת האירוע ע"ג המסך, נשאר בהתאם עם החלטתו הראשונית. בדקה ה-50 אבחן נכונה שופט המסך שמבקיע השער אינו בעמדת נבדל ודיווח לשופט לאשר את השער לזכות חיפה. מכיוון שהאירוע הינו עובדתי ולא דורש פרשנות, השופט אינו נדרש לבחנו ע"ג המסך".

על המשחק בין מ.ס אשדוד להפועל חיפה נכתב: "בדקה ה-86 אבחן נכונה שופט המסך, שמבקיע השער אינו בעמדת נבדל ודיווח לשופט לאשר את השער לזכות חיפה. מכיוון שהאירוע הינו עובדתי ולא דורש פרשנות, השופט אינו נדרש לבחנו ע"ג המסך".

רוסלן ברסקי, יהב גורפינקל, שחקני הפועל חיפה | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי