לא עמדו במטרות: 0:0 בין מכבי פ"ת לבני סכנין

המלאבסים רצו להבטיח את המקום השני בסיום הסיבוב הראשון, אך מלבד ניסיון של חדידה לא סיכנו את השער. אינברום נכנס כמחליף, נפצע וירד. הקבוצה של אביטן קיוותה להתרחק מהתחתית, אך החמיצה מספר מצבים

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה ובני סכנין הגיעו עם מטרות חשובות למפגש ביניהן באצטדיון המושבה הערב (ראשון), אך אף אחת מהשתיים לא הצליחה לסמן וי לאחר שנפרדו ב-0:0 במסגרת המחזור ה-13. המלאבסים חיפשו ניצחון שני רצוף שהיה מבטיח להם את המקום השני, אולם בעקבות התוצאה, האלופה מכבי תל אביב תוכל לעקוף אותם אם תנצח מחר בדרבי. הצפוניים, מצדם, רצו להשיג שלוש נקודות שירחיקו אותם מהצמרת, אך בפעם השלישי בארבעת המשחקים האחרונים יצאו ללא ניצחון והפער בינם לבין המקום האחרון עומד על חמש נקודות בלבד.

הקבוצה של גיא לוזון, שהגיעה לאחר 1:2 דרמטי על הפועל באר שבע, לא הצליחה לייצר המשכיות וסיפקה יכולת מאכזבת. גיא חדידה המחליף היה היחיד שבאמת איים על השער לקראת הסיום, אבל גם זה היה מעט מדי ונראה שמכבי פתח תקווה מוציאה מעצמה הרבה מאוד נגד הגדולות, אך פחות משכילה להוכיח עליונות על אלו שמתחתיה בטבלה. אם לא די בכך, אור אינברום שנכנס כמחליף בתחילת המחצית השנייה, נפצע ונאלץ לפנות את כר הדשא אחרי 23 דקות. לוזון יקווה שהקשר לא סובל מנזק חמור ויהיה כשיר למשחק הקשה והקריטי נגד מכבי תל אביב ביום שני הבא.

מן העבר השני, בני סכנין יכולה רק להצטער על כך שלא ניצלה את ההזדמנות שהיו לה במחצית הראשונה. חסן חילו רשם החמצה גדולה בשלב מוקדם של המשחק, בירם כיאל פספס גם הוא ממצב נוח וסבסטיאן ולאסקס היה קרוב בבעיטה מרחוק, אך בסופו של ערב החבורה של ניסו אביטן סגרה מחזור שני רצוף מבלי למצוא את הרשת לאחר מחצית שנייה הרבה פחות מוצלחת. הצפוניים יקוו לחזור לנצח בעוד שבוע, אז יתארחו אצל בני סכנין בפתיחת הסיבוב השני.

בלוריאן ובר. תיקו מאכזב לפ"ת | אודי ציטיאט
חדידה. היה הכי קרוב להבקיע | אודי ציטיאט

הרכבים

מכבי פ"ת: אריק ינקו, ינון אליהו (תומר לוי, 93), דניאל פלשר, אור בלוריאן, ירדן כהן, עמית מאיר (אור אינברום, 46/גיא חדידה, 69), נאור סבג, ארד בר, אסמיר סוליץ' (עבדיאל ארויו, 77), ליאל עבדה, ג'וסי לופטה (תאי בריבו, 46).

בני סכנין: מחמוד קנדיל, מוחמד עותמאן, חגי גולדנברג, חסן חילו, יזן נסאר, איהאב שאמי (איקוום אוטין, 46), איהאב גנאים, בירם כיאל, סבסטיאן ולאסקס (מוטי ברשצקי, 59), נייג'ל האסלביינק, אוסאמה חלאילה (מוטי מלכה, 73).

כיאל. סכנין לא התרחקה מהתחתית | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

האורחת פספסה הזדמנות גדולה לעלות ליתרון בדקה השביעית: כיאל הגביה קרן לראשו של חלאילה שהמשיך בראשו לעבר חילו, הבלם בעט החוצה ממרחק של שני מטרים בלבד. בדקה ה-20 סכנין הגיעה למצב טוב נוסף: חלאילה קיבל כדור גובה מאגף ימין והוריד עם החזה לכיאל, אך הקשר התמהמה עם הבעיטה ונבלם על ידי שחקן יריב.

חלאילה אחרי ההחמצה של חילו | אודי ציטיאט

בדקה ה-29 פ"ת סיכנה את השער לראשונה: האסלביינק איבד כדור קרוב לשער שלו, ירדן כהן חטף והמשיך ללופטה שמסר לעבדה והאחרון בעט, אך קנדיל עמד במקום והדף, לפני שהמהלך בוטל בשל עבירה. שש דקות חלפו וכיאל הוביל התקפה נוספת של סכנין: תחילה הוא מסר להאסלביינק שניסה לבעוט אך פגע בשחקן יריב, הריבאונד הגיע לקשר שאיים גם הוא על השער ושלח כדור שעבר מעל המשקוף.

סכנין התקרבה פעם נוספת בדקה ה-39: ולאסקס הוביל מהלך במרכז ללא הפרעה, ראה כי טוב ושחרר בעיטה חזקה, אבל הצליח רק לדגדג את המשקוף.

כיאל נאבק בפלשר | אודי ציטיאט
ולאסקס. גם הוא היה קרוב לכבוש | אודי ציטיאט

לוזון ביצע שינויים שהעלו מעט את הקצב של שחקניו על המגרש ובדקה ה-51, ינון אליהו סיפק בעיטה טובה מרחוק אבל פספס במעט את המסגרת. בדקה ה-85 מכבי פ"ת הגיעה להזדמנות הגדולה ביותר שלה: סבג הכניס מסירת עומק מצוינת לחדידה, האחרון ניסה להכניע את קנדיל בנגיעה עדינה ויזן נסאר הרחיק לקרן כמעט מקו השער.

נזאר הציל שער | אודי ציטיאט
שחקני סכנין מאוכזבים. לא ניצלו את המצבים | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי