קלינגר: "קשה ועצוב. מכבי ת"א טובה יותר, מה לעשות?"

מאמן הפועל ת"א אחרי ה-4:0 הכואב בדרבי למכבי: "לא הכל דבש בחיים, אני לא נשבר. מספיק להסתכל על החילופים בשתי הקבוצות ולראות את הבדלי הרמות. מה אני יכול לעשות?". אלטמן: "סופגים גול ומפסיקים לשחק"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב שקועה עמוק במקום האחרון בטבלה והערב (שני) הובסה 4:0 בדרבי מול מכבי תל אביב – היריבה הכי מרה ושנואה שלה, אך אין מה לעשות – פערי הרמות בין שתי היריבות העירוניות פשוט תהומיים, והאדומים צריכים להתרכז במאבקי התחתית.

המאמן ניר קלינגר דיבר גלויות אחרי הסיום המאכזב: "יחסי הכוחות היו ברורים לפני המשחק. ניסינו בהצלחה מסוימת לשחק טקטי ולנסות לצאת למעברים. מכבי הייתה טובה יותר, זה נכון, אבל לא ממש סיכנה אותנו. אחר כך היא כבשה במצב הנייח שגמר עבורנו את המשחק. אני לא מבין למה, אבל כנראה שאלו דברים יותר עמוקים מבחינת סף שבירה ואמונה שאפשר לחזור למשחק. היה לנו קשה לחזור וקיבלנו את השני מיד. זה גמר את המשחק".

"זה קשה ועצוב וכל מילה שרק תחפשו, אבל זה הספורט", המשיך קלינגר. "חונכתי כספורטאי והגעתי להישגים בזכות זה שאני לא מוותר. זה קשה והכלים כרגע מוגבלים. אני עושה מעט חילופים כי הסגל באמת קצר מאוד. זה לא צריך להיגמר ב-4:0, בוודאי שעד הדקה ה-61 עמדנו טקטית די נכון. המעברים שלנו לא היו איכותיים מספיק וברגע שהשער הראשון הגיע נשברנו. זה לא צריך לקרות, אבל זה המצב. זה לא שובר אותי בשום אופן".

שחקני הפועל תל אביב | אריאל שלום

"לא חטפנו ולא חילצנו מספיק כדורים כדי לצאת למעברים", אמר המאמן. "זה לא מספיק. אני מקווה שבאמת נוכל לחזק את הקבוצה, להעמיק אותה וששחקנים יחזרו. אני מקווה מאוד שנעבור את הגל הזה. זה לא קל, אבל בחיים צריך להיות חזקים. לא הכל דבש".

סף השבירה הנמוך: "אנחנו צריכים לטפל בזה. במשחק הקודם הייתה לחימה טובה ומעברים טובים. מכבי ת"א טובה יותר ואיכותית, מה לעשות? מספיק להסתכל על החילופים, לראות מי נכנס בשתי הקבוצות, ולהבין את הבדלי רמות. הם ניכרו, אבל זה לא בא לידי ביטוי בתוצאה עד השגיאה שעבדנו עליה. ידענו שהם הולכים על דור פרץ ומי ששמר עליו קצת חלם".

"מה אני יכול לעשות? אני עושה מה שמאמן צריך לעשות – לתת גב לשחקנים, להרים את הראש ולגרום להם להבין שלפעמים הכדורגל אכזרי", שיתף קלינגר. "יש הרבה דברים שאפשר להגיד להם. הם ילדים צעירים שחווים תקופה קשה. זה יחשל אותם. אני מאמין שכשנתחזק דברים ייראו אחרת".

ניר קלינגר, פטריק ואן לוון | אריאל שלום

האם עבר תקופה כזו כשחקן: "לא שיחקתי בקבוצות שנלחמו בתחתית אז אני לא יכול להגיד את זה. כמאמן בהחלט עברתי תקופות קשות וצלחתי אותן. אני לא חושב שתקופה כזו צריכה לשבור מישהו. צריך לדעת להתמודד ולהבין שיש בעיות וצריך לפתור אותן. צריך לדעת איך לעשות את החיזוקים שאנחנו רוצים וכמה שיותר מהר. גם זה לא פשוט בכל התקופה של הקורונה. לא פשוט לנו וגם המצב הכלכלי שלנו לא מזהיר. מצד שני, אפשר באמונה ללחוץ ולנסות להביא את השחקנים שאני רוצה. זה יתהפך לנו בסוף".

הקפטן, עומרי אלטמן: "אני חושב שהבעיה היא יותר מנטלית מאשר מקצועית. אסור שזה יקרה. יש הבדל בין להפסיד 1:0 או 2:0 לבין להפסיד 4:0 במשחק שחשוב לכל מי שקשור להפועל ת"א. אין לי יותר מדי מה להגיד, זה לא צריך לקרות".

סף השבירה הנמוך: "אמרתי, אני חושב שהבעיה בעיקר מנטלית. אנחנו סופגים גול אחד ומפסיקים לשחק. אנחנו משום מה לא מצליחים להרים את עצמנו למרות שאנחנו כביכול עדיין במשחק ב-1:0. אין לי תירוצים לחצי השעה האחרונה. זה פשוט לא צריך לקרות".

העתיד: "אני לא חושב שאנחנו לא רואים אור בקצה המנהרה, אנחנו פשוט צריכים להבין את המגבלות של הקבוצה ולאמוד אותן. אנחנו צריכים להיות יותר ויותר חזקים ועמידים גם כאשר אנחנו סופגים את הגול הראשון ולפעמים את השני. אנחנו לא מאמינים בעצמנו שאפשר לעשות מהפך, לא חזרנו מפיגור העונה. צריך לעבוד על הפן המנטלי, זה הרבה מאוד מהמשחק".

שרן ייני, עומרי אלטמן | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי