יעקב שחר שומע? גיא פלג טרף את הקלפים בנוגע לעסקת אצילי ופרשת הקטינות

עומר אצילי , יעקב שחר | ספורט1

הכתב של חדשות 12 דיבר עם המאזינים בתוכניתו ב-103FM על עסקת אצילי לחיפה: "אני יודע שבכר חושב שהוא שובר שוויון והבדל בין עונה עם אליפות לבלי". הצד המוסרי: "הוא נענש בחומרה והוגלה מישראל"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

צפו: גיא פלג מדבר על עסקת אצילי ופרשת הקטינות

בצל ההתעניינות לה זוכה עומר אצילי ממכבי חיפה ובית"ר ירושלים לקראת חלון ההעברות של ינואר, גיא פלג, המזוהה עם הירוקים, דיבר ארוכות בתכניתו ב-103FM על האפשרות שקבוצתו האהובה תחתים את הקשר שנזרק בבושת פנים ממכבי תל אביב, והביע את תמיכתו במהלך שינחית את כוכב אפואל ניקוסיה בכרמל, בשיחות עם המאזינים.

פלג: "אני בעד שיעקב שחר יצרף את עומר אצילי למכבי חיפה. בתנאים כאלה ואחרים. יחד עם זאת, אני חושב, שבפן הפלילי אין שאלה – סגרו את התיק באופן נדיר וחריג בהיעדר אשמה. אבל בכל הקשור לפן הציבור? אני אגיד כך – אני כבר בן 51, והיו לי מערכות יחסים עם נשים. אני לא זוכר, גם בהיותי רווק, הולל, תל אביבי, אני לא זוכר מתי אני נדרשתי לשאלה, כשהייתי עם מישהי, בת כמה את? אני אגיד לך למה לא נדרשתי אף פעם, למה לא הייתי צריך לברר וזה לא היה הנושא. כי היה ברור שהבת זוג שלי, גם אם היא בת זוג לערב, היא לא מישהי שיש גרם של ספק בנוגע לגיל שלה. זה בסדר כשאתה בן 40 או 50 לצאת עם מישהי בת 20. אם אתה אדם מבוגר בן 27/8, ואתה נמצא עם מישהי, ומתעוררת אצלך השאלה האם היא קטינה"..

ערן: "אבל לא התעוררה אצלו שאלה" (כי הן שיקרו).

פלג: "נניח אתה בן 40, ואתה יוצא עם חבר שלך למקום בילוי, ומישהי טובת מראה מתחילה איתך. והיא פתאום באה אלייך ואומרת, מיוזמתה, 'אני בת 18'. מה אדם עם שכל ישר מבין? שהיא אומרת לי שהיא בת 18 כי היא חושבת שזה נושא. אני לא שאלתי מעולם בת כמה זוגתי, כי זה מעולם לא היה נושא. אין חולק שהבנות שיקרו לגבי הגיל שלהם, ואין חולק לגבי העובדה שהבנות יזמו את הקשר, אבל, וכאן יש אבל גדול, אין חולק, שבמפגש כזה, בין בגירים לקטינים, האחריות היא של הבגירים".

המאזין ערן התחמם: "ברגע שהן אמרו שהגיל שלהם הוא 18, המילה קטינות צריכה לרדת מהפרק".

פלג: "אני עכשיו בכל זאת אגיד את עמדתי, ואני מקווה שאשמע פחות מתלהם מערן מראשון. אני חושב שבמפגש בין בגיר לבין קטינה, האחריות תמיד היא של הבגיר. אם לבגיר יש סימן שאלה, זו נורת אזהרה. ואם הקטינה אומרת שהיא בת 18, גם אז צריכה להידלק נורה אצל הבגיר. כי במפגש בין בגירה לבגיר, הנושא של קטינה או לא קטינה, הוא בכלל לא נושא. מהרגע שזה נושא, מצווה מבחינה מדוקדקת לזהירות יתרה של הבגיר, במיוחד שהוא כוכב כדורגל, שצריך להבין את מעמדו, וחייב להבין את הסיטואציה, שבחורות שהן קטינות, ירצו להתקרב אליו בשל מעמדו. בכל זאת אמרתי, שאני בעד צירופו של אצילי, כי אני חושב, שהוא קיבל בשורה ארוכה של היבטים, עונשים כבדים מאוד, אני חושב שכתנאי להגיע למכבי חיפה, הוא יצטרך להבהיר את עצמו, ולומר דברים מהלב בנוסח הדברים שאני אומר. אני לא חושב שצריך לגזור עליהם עונש, שהם יצטרכו להפסיק לעסוק בדבר היחידי שהם יודעים לעסוק בו לפי שעה".

עומר אצילי. החורף הזה ילבש ירוק? | ספורט1

לאחר מכן עלה המאזין יניב, הידוע בכינויו 'סמי הצולע', וביקר את גיא על כך שהביע תמיכה בהחתמת אצילי, על כך שיעקב שחר, איש מכובד, מחתים שחקן שבגד באשתו, אך פלג לא נשאר חייב.

פלג: "עזוב אותי עכשיו, אל תלך למקומות האלה בכלל. העניינים שלו ושל אשתו. מה אתה רוצה, שקבוצה תראה אם בן אדם סטרייט או לא סטרייט? האם הוא נאמן ומספר לאשתו הכל? האם יש לו מאהבת או אין לו מאהבת? זה שהוא בגד באשתו זה עניינו של הציבור או יעקב שחר? אז בוא אני אגלה לך, עבדתי בקבוצת כדורגל שש שנים, ואני מכיר עוד כמה כוכבים שלא היו אנשי משפחה למופת, וגם מאמנים, וגם בעלים של קבוצות, וגם פוליטיקאים וגם עיתונאים".

המאזין: "אבל יעקב שחר הוא מותג, הוא לא יכול להביא שחקן שעשה מעשה על גבול פלילי"

פלג: "לא היה בכלל על גבול הפלילי, להפך, בוא אני אגלה לך. כשהפרקליטות סוגרת תיק מחוסר ראיות, היא אומרת, אנחנו יודעים שנעשתה עבירה פלילית, אבל אנחנו חוששים שלא נצליח להוכיח את זה במשפט הפלילי, אבל כשהפרקליטות סוגרת את התיק מחוסר אשמה, היא אומרת, אנחנו יודעים בדיוק מה קרה כאן, ולא נעשתה עבירה פלילית".

המאזין: אני חושב לעומתך, שהמוסר הוא לפני החוק. ולא להבין שחקן למכבי חיפה שלא יספק כלום, במקום מי הוא ישחק, חזיזה?

פלג: "אתה רוצה לסדר לבכר את ההרכב? כי בכר מאוד בעדו, שהוא חושב שהוא ההבדל בין עונה עם אליפות לעונה בלי אליפות. קודם כל, עומר אצילי, בקנה מידה ישראלי הוא 'מגה כוכב', אין שאלה. וגם בכר, אני יודע, חושב שהוא שחקן שובר שוויון, עד כדי כך. וכאן נשאלת השאלה של המוסר, וכאן ברור שההחלטה המקצועית צריכה לסגת בפני המוסר. אבל כיוון שאנחנו יודעים שעומר אצילי לא עבר עבירה פלילית ומכבי תל אביב גירשה אותו באמצע אליפות, ולא נתנה לו להיות חלק מאליפות שהוא היה חלק ממנה, ואנחנו יודעים שהוא הוגלה מישראל, עד כדי כך, כי הרי ברור שכל הקבוצות היו רוצות אותו, אבל אף אחת לא לקחה אותו, כי אף קבוצה לא רצתה להגיד 'גולדהאר זרק אותו, אז אנחנו ניקח?', אז בעצם הוא הוגלה מישראל. אז בהינתן, שהוא הוגלה מישראל, ובהינתן, שהוא לא עבר עבירה פלילית, ובהינתן שהיריבים של הקבוצות היריבות יציקו לו באופן קבוע בכל משחק, נשאלת השאלה, מה העונש המידתי בפן המוסרי, לדעתי הגיע לו עונש כזה והוא קיבל כזה".

המאזין: אני חושב שיעקב שחר עושה טעות, ואני רואה שיש הרבה אוהדים נורמלים שהתחילו להפגין ואני מקווה שלא יתנו לו מנוח

פלג: "אני הייתי בקרבת ביתו של יעקב שחר ביום שישי, ואני יכול להגיד שההפגנה מצטלמת יותר טוב מכפי שהיא הייתה באמת, וכיוון שאני חבר בהרבה קבוצות של מכבי חיפה, אני יודע שזה לא הטון של האוהדים".

יעקב שחר
יעקב שחר | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי