הסיבה לאי שחרור לביא, הוויתור של אצילי והאמירה של מאבוקה

עומר אצילי
עומר אצילי | דני מרון

לפני חדרה, במכבי חיפה עוסקים בעיקר בחודש ינואר: יעקב שחר דחה על הסף את הצעת צסק"א ("לא רצה לפגוע בקבוצה"), שחקן הכנף ייאלץ לחתום על מסמך מיוחד לפני שיצטרף והמגן נחוש להילחם על מקומו

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

במקביל להכנות למשחק פתיחת הסיבוב השני מול הפועל חדרה (שבת החל מ-17:05, שידור ישיר בספורט1), במכבי חיפה עוסקים בעיקר בהצעה המפתיעה שקיבלה הקבוצה מצסק"א מוסקבה הרוסית עבור נטע לביא. למרות הפרסומים לפיהם צסק"א הציעה כ-1.4 מיליון יורו עבור לביא, בכרמל מבהירים כי לא התקבלה הצעה כספית רשמית על הקפטן. בכל מקרה, נשיא המועדון יעקב שחר דחה את הפנייה על הסף.

"לאחר שנים רבות בהן לא היינו במאבק, אנחנו נמצאים חזק מאוד במרוץ ורוצים לזכות באליפות לראשונה מאז עונת 2010/11. יענקל'ה מודע להזדמנות שניצבת בפני הקבוצה והוא לא רצה לפגוע בה מבחינה מקצועית", הסבירו בחיפה. לאחר ההצעה, בחיפה מפנימים שהשיפור ביכולתו של לביא בשנתיים האחרונות מוביל להתעניינות רבה וסבורים כי הצעות יגיעו גם בקיץ.

"מכרנו הרבה שחקנים לאורך השנים ומעולם לא פגענו בהתקדמות של אף אחד, אבל באמצע העונה זו אופרה אחרת", אמרו בקבוצה. בסביבת לביא ציינו כי למרות ההצעה הנדיבה לה זכה מהרוסים, שהיו מוכנים לשלם לו כ-800 אלף יורו לעונה, הקפטן הבין את הרצון של מכבי חיפה לא לשחרר אותו והחליט להשאיר את הסאגה מאחוריו מתוך מחויבת למועדון ולאוהדים".

ברק בכר ונטע לביא | דני מרון

במקביל, בחיפה ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות בגזרת עומר אצילי ואפואל ניקוסיה. כידוע, הקשר אמור להסדיר בקרוב את שחרורו מהקבוצה הקפריסאית ורק לאחר מכן השיחות בין הצדדים יעלו הילוך. על פי מקורביו של השחקן, אפואל חייבת לו כ-100 אלף יורו, אך רצונו לשוב ארצה צפוי להוביל לכך שהוא יוותר על הסכום. בדיווח שפורסם לאחרונה בקפריסין, נטען כי "אצילי יצטרך לחתום על מסמך לפיו הוא מצהיר שאין לו שום דרישות כספיות מהמועדון".

ומה בנוגע לארנסט מאבוקה? כידוע, המאמן ברק בכר רוצה להשתדרג בעמדת המגן. בהנחה שזה יקרה והוא ימצא את השחקן שהוא מחפש, הירוקים ייפרדו מהקמרוני שמחזיק בהצעות מקבוצות בקרואטיה ובסרביה. מאבוקה עצמו ציין לחרונה בפני שחקנים במכבי חיפה כי הוא היה מעדיף לסיים את העונה במועדון והבהיר כי הוא נחוש להמשיך ולהילחם על מקומו בהרכב.

עומר אצילי | APOEL FC – Official Facebook

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי