חגגו מוקדם מדי? "העברתו של עבדה לדינמו קייב עדיין לא נסגרה"

ליאל עבדה חוגג | ברני ארדוב

אופיר לוזון, מנהל מחלקת הנוער של מכבי פ"ת, הבהיר בשיחה עם 103FM כי "הילד התקדם ואם זה לא יקרה עכשיו - זה יהיה בסוף השנה". וגם: על מעורבות ההורים והסוכנים שפוגעת בצעירים ומה סוד ההצלחה של המלאבסים

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה הייתה אחת הקבוצות הטובות ביותר בסיבוב הראשון בליגת העל שזה עתה הסתיים. ליאל עבדה, שבלט עם ארבעה שערים ושלושה בישולים, ישלים ממש בקרוב את מעברו לדינמו קייב האוקראינית. לכבוד המאורע, אופיר לוזון, מנהל מחלקת הנוער של פ"ת, התראיין לתוכנית הספורט של רדיו 103FM והבהיר ראשית כי עדיין יש דרך ארוכה והחוזה לא נחתם. מעבר לכך הוא סיפר על "החיזור הארוך" אחרי עבדה שגדל בהפועל פ"ת ומה מייחד את מחלקת הנוער שלהם בהשוואה לאחרות.

העסקה נסגרה או לא: "חשוב לדייק – התקשורת מאוד מיהרה לספק בשורות, העסקה לא סגורה או נחתמה. אני לא יודע מעבר לכך, צריך לשאול את אבי לוזון. אני לא חושב שהדברים יסגרו בתוך יום-יומיים, אנחנו מקווים שכן בשביל הילד וגם בשביל המועדון. ליאל התקדם, אם זה לא יקרה עכשיו זה כן יקרה בסוף העונה. אנחנו מאמינים בו".

לוזון נשאל, בהומור כמובן, האם הוא מקבל אחוזים מהעסקה: "לא, אני אוהב לעבוד מתוך אהבה, יש לי סיפוק גדול, זה חשוב יותר מכסף".

במה מחלקת הנוער של מכבי פ"ת טובה מהאחרות ועל ייצוא השחקנים המאסיבי: "אני לא חושב שאנחנו יודעים טוב מאחרים. אני חושב שמכבי פ"ת היום מוכרת כמועדון עם מחלקת נוער חזקה ומפוארת שמשקיעה הרבה כספים ומשאבים בפיתוח ילדים ואיתורם. אני חושב שאנחנו המועדון היחיד שהוא גם גדול אבל גם לא שוכח להיות בית חם וצנוע. אנחנו צנועים מאוד בהתנהלות וזה סוד הקסם שלנו".

ליאל עבדה | דני מרון

איך עבדה הגיע למועדון: "ליאל שיחק בהפועל פ"ת. הייתה תקופת חיזור לא קצרה של מעל שנתיים עד שהצלחנו לשכנע אותו לבסוף. הבטחתי לו מהיום שהגיע שאני אקח אותו באופן אישי עד להצלחות, אני מקווה שזה הרגע המתאים. זו עבודה שלי, בין היתר, יחד עם הרבה אנשים טובים בדרך. הוא הגיע אלינו בגיל 13 וחצי".

האימונים והשגרה של השחקנים הצעירים: "כבר מגיל 13 וחצי הוא מתאמן כל יום, כמובן שיש הרבה מעבר, לא רק במסגרת הקבוצה. הוא מגיע למתחם אחרי בית הספר בשעות אחר הצהריים, בדרך כלל שעה לפני האימון. לפעמים יש תזונאית, לעתים פסיכולוג, לפעמים חדר כושר. הוא לא אוכל אצלנו, אין לנו אקדמיה שכוללת ארוחות, אבל יש שעה של "העשרה" ולאחר מכן עוד 45 דקות בחדר כושר ואז שעה וחצי אימון בכר הדשא. זה יום ארוך, סיזיפי, מושקע, הסוד הוא אנשי מקצוע – הטובים בישראל".

גיוס השחקנים הצעירים והחלק שלו: "היום אני כבר אריה זקן יותר ויש לי צוות שאני נעזר בו, יש לנו מספר סקאוטים שמסתובבים במגרש ויש דוחות שאנחנו מצליבים, לעתים גם אני כמו מפקד טוב 'יורד לשטח'. בדרך כלל אני מגיע לשולחן המשא ומתן מולי ויש משהו באמינות שאני משדר להורים ואם יש משהו שאני תמיד מקפיד – להגיד את האמת ולא לשקר, גם אם האמת פחות נעימה. אני סוג של אייל ברקוביץ' אבל קצת פחות אגרסיבי. אנשים רוצים את האמת".

אבי לוזון
אבי לוזון | אודי ציטיאט

מוערבות ההורים: "ההורה האיש הכי משמעותי להתפתחות הילד והיחסים עם ההורים שכל אחד חושב שהילד שלו הוא ליאו מסי: "זה מאוד קשה, צריך לדעת למצוא אנשים טובים ופשוטים, לדעת את הקו הדק הזה שבין הורה שמעורב לבין הורה שמתערב. הבדיחה אצלנו אנשי המקצוע – עדיף יתומים (בצחוק). בעידן של פעם שהיה פה כדורגל קצת יותר אמיתי – ההורים לא היו מתערבים ולא הייתה מגיפת סוכנים ולכל אחד בן 13 כבר יש סוכנים".

הדוגמא של מאור בוזגלו ובן שהר שההורים שלהם התערבו: "יש מקרים כאלה אבל יש גם מקרים הפוכים. במכבי פ"ת אני אומר מניסיון עבר של עשר שנים – כל אלה שהצליחו הם אלה שההורים שלהם היו הכי פשוטים ותמימים ולא ניסו להכיר את כל החוקים. הם פשוט רצו ואמרו 'הילד שלי רוצה להיות שחקן כדורגל ואנחנו נעזור לו', הם לא התחילו להתמקצע בכדורגל כי זה לא המקצוע שלהם. אבל פה היום כולם רוצים לדעת ולהתערב וכולם חושבים שגונבים אותם ומשקרים אותם".

האם קיימת אלימות מילולית מצד ההורים: "במחלקה כמו שלנו זה משהו שהוא לא קיים. האנשים האלה פשוט לא ישרדו. בעידן החדש, במועדונים הגדולים זה לא יכול לקרות. אין את הזמן והסבלנות להתעסק במשמעת. מעבר לכך שאני בחור צנוע בן 36 בלבד וקטונתי מלחנך אנשים בני 50-60, אז פשוט עדיף להיפרד".

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | אריאל שלום

על כך שהמועדון בלבד מנהל את המשא ומתן מול האוקראינים וללא סוכנים: "בואו לא נתעלם מהעובדה שאבי הוא קוסם בין אם ליאל יימכר או לא, עכשיו או מחר. אבל כן, יש לנו משקל מאוד חשוב, אנחנו מבהירים להורים – יש לנו גאווה עצומה וכל ילד שיוצא ומתפתח – זה נורא חשוב לנו שיישאר שגריר שלנו כי בסוף אלה ילדים שלנו שאנו עוברים איתם כברת דרך מאוד ארוכה ואנחנו לא רוצים שישקרו להם בדרך. העולם מלא באינטרסנטים. כשאנחנו, השחקן, הולכים יד ביד – נגיע לדברים טובים. לעתים צד שלישי עוזר אבל לעתים זה מפריע".

הרצון של האוקראינים הוא שעבדה יגיע בסוף השבוע הבא: "קשה לי לענות על זה כי העסקה לא חתומה, כל הפרסומים אינם נכונים. עד שהוא לא יחתום הם לא יכולים לדרוש שהוא יגיע. התקשורת מוציאה דברים מפרופורציות. אם הוא יחתום – הוא יגיע מתי שיגידו לו. אני יכול להבטיח לכם שהראש של עבדה הוא רק במשחק נגד מכבי תל אביב. הכי חשוב לא לשכוח את הצניעות. כל אחד עם האמת שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי