צפו בתקציר: ז'וסואה כבש שער מהיר, 0:1 להפועל ב"ש על נתניה

מחזיקת הגביע השיגה ניצחון שני ברציפות והשתוותה למכבי פ"ת ומכבי ת"א על אף שלא הרשימה. הקשר הפורטוגלי הכריע בשערו השישי העונה בבעיטה מחוץ לרחבה. אקולטסה היה לא חד, חכמון הצביע על הנקודה הלבנה וחזר בו

(גודל טקסט)

במחזור פתיחת העונה גברה הפועל באר שבע על מכבי נתניה במשחק צמוד (2:3). הערב (שבת), במחזור הראשון של הסיבוב השני, הקבוצה של יוסי אבוקסיס שוב השיגה את כל הקופה עם 0:1 בזכות שער נהדר של ז'וסואה כבר בדקה השביעית.

צפו בתקציר:

מחזיקת הגביע ממשיכה במומנטום הטוב שלה כשקפצה עד למקום הרביעי ונצמדה לצמרת הגבוהה (בשוויון נקודות עם מכבי תל אביב ומכבי פתח תקווה להן משחק חסר). זה היה ניצחון הליגה השני ברציפות שלה – רצף אותו השיגה קודם רק פעם אחת, שלישי בחמשת המשחקים האחרונים וחמישה בשבעת האחרונים מנגד, עם כל הכבוד לנקודות, יוסי אבוקסיס צריך לדרוש יותר מהקבוצה שלו, על אחת כמה וכמה כשהעומס של אירופה ירד מהפרק.

בדקה השביעית ז'וסואה קיבל את הכדור בצד ימין, השתחרר לבעיטה ושלח כדור חד לפינה הרחוקה. דני עמוס איחר מעט אבל זה לא משנה, הקשר כבש את שערו השישי העונה בליגה. אולם, פרט לכך, מחזיקת הגביע מיעטה לשחק. עד לדקה ה-40, כאשר הפורטוגלי הכין כדור על מגש לאלטון אקולטסה שבעט, אקינסולה אקיניימי עצר את הכדור בידו והשופט אלי חכמון הצביע על הנקודה הלבנה.

מיגל ויטור | ברני ארדוב
כוכב אחד מעז. ז'וסואה | ברני ארדוב

חכמון היה נראה די נחוש בדעתו אך לאחר צפייה במהלך ב-VAR ביטל את פסיקתו בהחלטה מאוד-מאוד לא ברורה, והמשחק נמשך כרגיל. ובחזרה לאקולטסה – בכל משחק הוא מציג את הדריבל הנפלא וכוח הפריצה שלו שמקשים על כל שחקן הגנה בליגה, מזכיר קצת את טוני וואקמה, אבל המהלך האחרון ממש לא באותה הרמה. הקשר עדיין לא כבש העונה שער ליגה וזה נתון שלא מתקבל על הדעת לשחקן כזה.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1025112
אחד מרגעי המפתח. חכמון מבטל את הפנדל

נתניה, מצידה, לא נפלה מיריבתה ותקפה עם הרבה שחקנים. השינויים של ריימונד אטוולד ב-11 עשו את שלהם מצד אחד והקבוצה נראתה טוב יותר בהשוואה להפסד נגד מכבי חיפה. לראייה, עד לדקה ה-65 המאמן נשאר עם אותו הרכב. מצד שני, השחקנים מניעים את הכדור יותר מדי ולא בועטים לשער. זה היה משחק ליגה חמישי ללא ניצחון ונתניה, שרצתה להגיע לפלייאוף העליון, מוצאת עצמה קרובה מאוד לתחתית. עומרי גנדלמן הציג יכולת טובה והיה מנקודות האור.

כבר במחזור אמצע השבוע תפגוש ב"ש את המוליכה מכבי חיפה וברור שהיכולת הנוכחית לא תספיק לה. נתניה, מנגד, תתארח בדוחא נגד בני סכנין כשבסיבוב הקודם המשחק זה לכינוי "משחק הקורונה".

בן אז'ובל, תומר יוספי | ברני ארדוב
קיליאן ואן דר קאפ, לואי טאהא, מיגל ויטור | ברני ארדוב

הרכבים

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור, לואי טאהא, שון גולדברג, מרסלו מלי, מריאנו בריירו, רמזי ספורי (תומר יוספי, 64), ז'וסוואה, אלטון אקולטסה (ג'ונתן אגודלו, 85), אנתוני וארן (איתמר שבירו, 26)

מכבי נתניה: דני עמוס, כארם ג'אבר, אקינסולה אקיניימי, קליאן ואן דר קאפ, זלאטן שחוביץ' (רותם קלר, 67), יובל שדה, עומרי גנדלמן, גבי קניקובסקי, חן עזרא (בן אז'ובל, 85) לאמק בנדה (יונס מלדה, 67), קוואן פרייטר (רוי קורין, 85).

מהלך המשחק:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1025093

הפועל באר שבע פתחה את המשחק טוב יותר ולחצה על השער כבר בדקות הפתיחה. בדקה השביעית, ז'וסואה, מי אם לא הוא, השתחרר משמירה של כארם ג'אבר ובעט חד לפינה הרחוקה, 0:1 לב"ש, שער שישי בליגה לקשר. מכבי נתניה כמעט הגיבה כבר אחרי שתי דקות עם כדור חופשי מסוכן ליד הרחבה. בדקה ה-13 קוואן פרייטר הגיע לאחד על אחד מול שון גולדברג במצב שאם הוא עובר את המגן הוא מגיע למצב מצוין אך המגן חסם נפלא וחילץ את הכדור.

ז'וסואה חוגג | ברני ארדוב
ז'וסואה חוגג | ברני ארדוב
ז'וזסואה, מרסלו מלי | ברני ארדוב
שחקני הפועל באר שבע | ברני ארדוב
לאמק בנדה, מרסלו מלי | ברני ארדוב
שון גולדברג, יובל שדה | ברני ארדוב

בדקה ה-13 גנדלמן שהיה מהבולטים במדי מכבי נתניה קיבל הזדמנות פז להשוות לאחר פספוס של מיגל ויטור. הקשר בעט לקורה מבין הערבובייה. מי שבינתיים לא ממש במשחק הוא אלטון אקולטסה שלא ביצע אף פעולה מסוכנת. באותן הדקות נתניה השתלטה על מרכז השדה.

מיגל ויטור, ז'וסואה | ברני ארדוב
מריאנו בריירו, יובל שדה | ברני ארדוב
ריימונד אטוולד, אלי חכמון | ברני ארדוב

בדקה ה-23 שוב באר שבע – אור דדיה קיבל כדור ארוך, ביצע מהלך יפה מאוד כשנכנס מימין לרחבה אך הסיומת ברגל שמאל החלשה הייתה לא טובה. נתניה הגיעה מיד לאחר מכן לעוד מצב: חן עזרא עצר כדור באומנות והסיט אחורה לגבי קניקובסקי שהצטרף ובעט מעל השער. בדקה ה-25 אנתוני וראן נפצע ובמקומו איתמר שבירו נכנס. נתניה תקפה בעיקר דרך צד שמאל של חן עזרא וזלאטן שחוביץ'.

עומרי גנדלמן | ברני ארדוב

בדקה ה-41 באר שבע יצאה למתפרצת קטלנית. ז'וסואה זיהה את אקולטסה פנוי בצד ימין, בעט, הבלם אקינסולה אקיניימי נגע בכדור בידו והשופט הצביע על הנקודה הלבנה אך התחרט לאחר צפייה ב-VAR וביטל את הצהוב. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה נתניה הניעה כדור מהר ועם הרבה חן אבל אף שחקן לא לקח את הבעיטה ובסופו של דבר זלאטן שחוביץ' הרים רע מעל השער.

ז'וסואה, דני עמוס | ברני ארדוב
אלי חכמון, ז'וסואה | ברני ארדוב

בפתיחת המחצית השנייה ז'וסואה סידר כדור אדיר לאיתמר שבירו שבעט על הגוף של דני עמוס באחד על אחד. המהלך נפסל בשל נבדל קטן של החלוץ. בדקה ה-58 חוסר תיאום בין אוהד לויטה לבין מיגל ויטור כמעט הסתיים בשער עצמי כשהבלם הפורטוגלי הרחיק והשוער יצא לא טוב מהשער.

זלאטן שחוביץ', רמזי ספורי | ברני ארדוב
יוסי אבוקסיס | ברני ארדוב
ז'וסואה, זלאטן שחוביץ' | ברני ארדוב

רמזי ספורי שקיבל אשראי מאבוקסיס לא הצליח לשחזר את יכולתו משני המשחקים האחרונים ואחרי 64 דקות די בינוניות הוחלף בתומר יוספי. אטוולד חיכה עד לדקה ה-65 ואז ביצע חילוף כפול. מבצע ענק של גבי קניקובסקי הסתיים בבעיטה רעה מעל השער בדקה ה-71. כעבור שתי דקות באר שבע יכלה להכפיל את היתרון במתפרצת אבל איתמר שבירו בעט כדור לא מספיק מסוכן ודני עמוס הדף.

אוהד לויטה | ברני ארדוב
גבי קניקובסקי, לואי טאהא | ברני ארדוב

בדקה ה-79 אקולטסה יצא למתפרצת, דהר ודהר אבל נעצר על ידי עמוס ששלח יד ארוכה והדף לקרן. לקשר עדיין אין שער העונה בליגה. חמש דקות לסיום הוחלף אקולטסה בג'ונתן אגודלו וגם דוד קלטינס עלה לכר הדשא. דקה לסיום באר שבע הגיעה ליתרון מספרי במתפרצת נגד מכבי נתניה ולא הצליחה לכבוש. תומר יוספי בחן את עמוס שהדף לקרן. עד לסיום נתניה לא הצליחה לסכן את השער על אף ששלחה את כולם קדימה והמשחק הסתיים ב-0:1 לב"ש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי