קורנפיין: "חוגג אמר חד משמעית שביצע את כל הבדיקות על השייח'"

משה חוגג | בית"ר ירושלים, רשמי

שוער ויו"ר בית"ר ירושלים בעבר התראיין לתכנית הספורט של 103FM והתייחס לחשדות בבן ח'ליפה: "חוגג מוכן להיות ערב ל-100% מהתקציב, זה מקל על החששות. הקבוצה לא טובה, יש הרבה שחקנים בינוניים"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים לא מפסיקה לייצר עניין. אחרי הפרסום היום (ראשון) של שוקי שדה ורותי לוי מאתר דה מרקר, שחקר בשבועות האחרונים את פעילותו העסקית של משה חוגג, חשף פרטים חדשים על הבדיקה שהזמינה ההתאחדות לכדורגל על השייח' חמד בן ח'ליפה כחלק מהוועדה להעברת זכויות. פרטים שעלולים לטרפד את העסקה.

איציק קורנפיין, ששיחק 12 שנה בבית"ר ושימש בעבר כיו"ר המועדון, משמש כיום כמנהל אגף הספורט בעיריית ירושלים והתראיין לתכנית הספורט של 103FM לדבר על הנושא: "אני לא בקיא בכל הפרטים, אני חייב להגיד את זה מראש. אני רק יודע שלא זכורים לי מקרים שהוועדה לא העבירה בעלים שבא לקנות קבוצה. שאלנו בעיריית ירושלים את משה חוגג האם הוא עשה את הבדיקות והוא אמר שכן".

"חוגג אמר בוועדה משהו שקצת משנה את התמונה – הוא אמר שהוא מוכן עדיין לקחת את כל הערבויות על בית"ר ירושלים גם אם יחזיק רק ב-50%. הוא אומר שבכל תקציב של בית"ר שלא יהיה בשנה הבאה, הוא מוכן לקחת את כל הערבויות על עצמו. זה אומר להפקיד כמובן. יכול להיות שזה קצת מקל על החששות. לפי מה שהבנתי, צריכים להשלים עדיין כל מיני מסמכים".

ז'אן טלסניקוב, איציק קורנפיין
איציק קורנפיין משמאל | מאור אלקסלסי

האם בית"ר בצרות כלכליות אם העסקה לא תצא אל הפועל: "אם זה לא יקרה, ברור לכולם שנגרם פה נזק. גם לבית"ר וגם לחוגג באופן אישי. אני עדיין חושב שהעסקה תאושר, כי גם אם בסופו של דבר השייח' לא יראה את כל המספרים, עדיין יכול להיות שיש לו מספיק רכוש ונכסים שכן יוכל לעבור. גם אם יש לו 200 מיליון דולר הוא שותף רק ב-50% מבית"ר וזה הרבה מאוד".

"אנחנו שאלנו את חוגג בעירייה לגבי העניין של הבדיקות"" המשיך קורנפיין. "בעסקים שלו הפרטיים חוגג מכניס שותפים ומשקיעים, והוא אמר חד משמעית ומפורשות שהוא בדק ועשה את כל הבדיקות הנדרשות על האיש לפני שבכלל הם נכנסו ולמשא ומתן רציני. לא נותר לנו אלא להאמין. אני לא חושב שחוגג צריך להראות דו"חות חקירה, אלא להראות שלשותף שלו יש מספיק נכסים כדי לעמוד בהסכם. חוגג עדיין נשאר 50% מהבעלים שמוכן להיות ערב ל-100% מהתקציב. ברגע שחוגג אומר 'כל שקל שבתקציב – אני ערב', זה פותר את הבעיה. ערב זה מפקיד ערבויות".

הרפיון של בית"ר, שאיבדה יתרון של שני שערים אתמול מול הפועל חיפה: "זה לא קשור למאמנים. בית"ר עדיין, השחקנים ואולי גם המערכת, לא הפנימו שיש פער עצום בין הציפיות וההערכה העצמית שלהם אל מול היכולת על המגרש. בית"ר כקבוצה היום קבוצה לא טובה ולא מספיק מאוזנת. יש הרבה מאוד שחקנים בינוניים והתפוקה של הזרים לא טובה. כשאתה בנמצא בתקופה לא טובה ואתה מצליח בכל זאת לעלות ליתרון 1:3, עדיף להעיף בהגנה כמו פעם כדי לקחת נקודות. הקבוצה לא יכולה להרשות לעצמה לאבד בבית יתרון של שני שערים מול הפועל חיפה בתקופה כזו".

"יש פער עצום בין מערכת הציפיות שנוצרה שם בתחילת השנה לבין ההבנה של השחקנים באיזה יכולת הם נמצאים ובאיזה מצב הם נמצאים. זה יכול אוטוטו להתדרדר למאבקי תחתית, ובית"ר בסגל שלה היום לא בנויה למאבקי תחתית".

חמד בן ח'ליפה עם משה חוגג | בית"ר ירושלים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי