אפקט ואן לוון: מכבי ת"א ניצחה 0:1 את מכבי פ"ת

הצהובים הציגו עוד משחק יעיל בהדרכת ההולנדי, שהשיג ניצחון שלישי ברציפות ללא ספיגה והשלים נקמה על המלאבסים, להם הפסיד דוניס במחזור הפתיחה. קארצב הכריע עם גול אדיר, עבדה החמיץ מנגד. גלזר וסבג נפצעו

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב פתחה את הסיבוב השני של ליגת העל ברגל ימין. הצהובים שהפסידו במחזור הפתיחה למכבי פתח תקווה – אז עם גאורגיוס דוניס על הקווים – השלימו הערב (שני) נקמה על המלאבסים עם ניצחון 0:1 באצטדיון המושבה, אשר צמצם את הפער ממכבי חיפה לשמונה נקודות.

במחצית הראשונה היה כמעט הכל, חוץ משערים. כבר בדקות הפתיחה יונתן כהן כמעט העלה את הצהובים ליתרון בדקה החמישית מבעיטה ישירה בכדור קרן ולאחר מכן גם שחר פיבן שחרר פצצה מושלמת מ-20 מטרים, אבל אריק ינקו במופע שוערות פשוט נפלא הציל את מכבי פתח תקווה מפיגור בחצי הראשון. מהצד השני זה היה ליאל עבדה שהתגנב לרחבה הלוך ושוב אבל לא היה מספיק חד מול השער של הצהובים. מעבר לכך גיא לוזון נאלץ לבצע חילוף כפוי כבר בדקה ה-16 בשל פציעה של נאור סבג.

ממשיך לשמור על מאה אחוזי הצלחה. פטריק ואן לוון | דני מרון

לפני העלייה למחצית השנייה דן גלזר שסבל מפציעה הוחלף על ידי עדן קארצב והקשר הצעיר הצדיק את הקרדיט מהמאמן ההולנדי לאחר חמש דקות בלבד. זה קרה לאחר הגבהה של פיבן אותה ינקו הדף לכיוונו של קארצב, שניסה את מזלו עם בעיטה מ-30 שנכנסה פנימה, למרות שהחליק בדרך. בדקה ה-75 עבדה קיבל עוד הזדמנות נפלאה לאזן את התוצאה לאחר כדור רוחב של ירדן כהן, אבל רשם החמצה ענקית מקרוב והקבוצה של גיא לוזון יצאה בידיים ריקות.

המשחק הבא של מכבי תל אביב ופטריק ואן לוון, שעדיין שומר על מאזן מושלם על הקווים, יהיה כבר ביום רביעי הקרוב נגד בני יהודה בדרבי הקטן של תל אביב. מנגד, מכבי פתח תקווה שפספסה הזדמנות לשוב למקום השני תנסה לשוב למסלול הניצחונות בקרב הקצוות נגד הפועל כפר סבא מהמקום ה-13.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים, תאי בריבו | דני מרון

הרכבים

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, ינון אליהו, מרכוס דיניז (דניאל פלשר 63), אור בלוריאן, מוחמד הינדי (אסמיר סויליץ' 77), ירדן כהן, גיא חדידה (תומר לוי 77), ארד בר, נאור סבג (מוחמד סרסור 16) (דניאל גולאני 77), ליאל עבדה, תאי בריבו.

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, לואיס הרננדס, איתן טיבי, אנריק סבוריט, שחר פיבן, דן גלזר (עדן קארצב 46), דור פרץ, אייל גולסה (אבי ריקן 90), טל בן חיים (אילון אלמוג 66), יונתן כהן (איתי שכטר 90), אלכסנדר פשיץ'.

אור בלוריאן | דני מרון
איתן טיבי, טל בן חיים, שחר פיבן | דני מרון
אנריק סבוריט | דני מרון

מהלך המשחק

דקה 5: יונתן כהן כמעט הפתיע את ינקו עם כדור מסובב מקרן, אך השוער עצר ברגע האחרון ונפגע בדרך.

דקה 8: גולסה טעה, עבדה חטף ודהר לכיוון הרחבה, אבל בעט כדור חלש לידיו של טננבאום.

דקה 19: הרחקה של שחקן הגנה של מכבי פ"ת הגיעה לפיבן ששחרר בעיטה מושלמת עם החלק החיצוני. ינקו הצליח בקצות אצבעותיו להדוף בקרן עם עצירה אדירה לא פחות.

אייל גולסה | דני מרון

דקה 27: יונתן כהן בצד שמאל עבר שני שחקנים באין מפריע ובעט כדור בימין שנעצר בגופו של דיניז.

דקה 29: איבוד בלוריאן הגיע לפשיץ' שמסר ליונתן כהן ושחקן הכנף בעט לגופו של הבלם. פשיץ' שוב הגיע לכדור החוזר ונעצר רק במשקוף.

דקה 36: בן חיים חתך מצד ימין למרכז ובעט כדור בשמאל וגם הפעם ינקו היה במקום.

מרכוס דיניז | דני מרון

דקה 41: ינקו בלתי ניתן לעצירה. שוער מכבי פתח תקווה הצליח לעצור הפעם גם את פרץ שקיבל כדור חכם מפשיץ'.

דקה 45: סרסור יצא למתפרצת ובעט כדור למרכז השער שנתפס בקלות על ידי טננבאום.

דקה 51, מכבי תל אביב עלתה ל-0:1! הדיפה לא טובה של ינקו מכדור גובה של פיבן הגיעה לקארצב, הקשר ניסה את מזלו מ-30 מטרים והבקיע שער גדול אחרי חמש דקות על המגרש למרות שהחליק בדרך.

דקה 75: מכבי פתח תקווה כמעט מצאה את השוויון, ירדן כהן מצא את עבדה חופשי במרכז הרחבה והחלוץ החמיץ בגדול.

דן גלזר, נאור סבג | דני מרון
פטריק ואן לוון, נאור לוזון | דני מרון
אור בלוריאן, מוחמד הינדי | דני מרון
שחקני מכבי פתח תקווה | דני מרון
גיא לוזון | דני מרון
נאור סבג | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי