עבדה: "לא יודע אם אהיה כאן במשחק הבא". קארצב: "הקבוצה בריאה יותר"

ליאל עבדה | דני מרון

הכוכב הצעיר התייחס לעתידו בתום ההפסד למכבי ת"א: "אני כאן כל עוד לא אמרו לי אחרת". כובש שער הניצחון: "יותר בטוחים בעצמנו". ואן לוון: "לא יודע אם אוהבים אותי יותר מאת דוניס". לוזון: "גאה ומאושר מהדרך"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב עשתה את העבודה הערב (שני) וניצחה 0:1 את מכבי פתח תקווה באצטדיון המושבה, בדרך להגדלת הפער מהמלאבסים לשלוש נקודות במקום השני בטבלה ושמירה על מרחק של שמונה נקודות מהמוליכה מכבי חיפה. הצהובים שמרו על מאזן מושלם עם ניצחון שלישי ברציפות מאז שפטריק ואן לוון החליף את גאורגיוס דוניס בעמדת המאמן. מנגד, נושא השיחה העיקרי במלאבס מעבר לתוצאה הערב, נוגע לעתידו של ליאל עבדה המחוזר באירופה.

ואן לוון סיכם בסיום: "היו לנו מצבים יותר טובים לכבוש במחצית הראשונה. במחצית השנייה יצאנו משליטה קצת, עדן קארצב הפגין טכניקה יפה בבעיטה מרחוק והבקיע לזכותנו. ההבדל בניצחונות האחרונים הוא שאנחנו מנסים יותר לשחק כדורגל והשחקנים מאמינים בזה ועושים את המיטב. זה לא תמיד עובד הכי טוב, אבל אין שחקן על המגרש שלא רוצה לתת 100% וזה מצוין".

אוהבים אותו יותר מאת דוניס: "אני לא יכול לשפוט את מי אוהבים ואת מי לא. אולי אוהבים אותי, אבל הכל יכול להיות. מירוץ האליפות? אנחנו מנסים להשתפר ממשחק למשחק. יש עדיין המון משחקים ויהיו לנו מספיק הזדמנויות להתקרב למכבי חיפה".

פציעת גלזר והמפגש עם בני יהודה בחמישי: "דן גלזר סבל מבעיה קטנה וליתר ביטחון הוצאנו אותו, לכן עדן קארצב החליף אותו. הרופאים יעדכנו אותי בהמשך מה מצבו. יש לנו מספיק שחקנים טובים בסגל כדי לשמור על הקצב הזה. אין צורך בהרבה ימים כדי להתכונן".

ואן לוון. מאזן מושלם | דני מרון

כובש שער הניצחון, עדן קארצב, הקדיש את שלוש הנקודות לקפטן שרן ייני שנעדר בשל מות אביו. "כולם כואבים ומשתתפים בצערו. משפחת מכבי אוהבים אותו ותומכים בו כל הזמן, הניצחון מוקדש לאבא שלו ז"ל".

השער: "קיבלתי את ההזדמנות ואני שמח מאוד שהמאמן בוטח בי והמועדון נותן לי את ההזדמנות ומשאיר אותי בתמונה. אעשה הכל כדי לעזור לקבוצה להתקדם ולהגיע למטרות שלנו".

השינוי תחת ואן לוון: "הדרך שלנו השתנתה, המטרות אותן מטרות מתחילת הדרך. מה שהמאמן מעביר באימונים ולקבוצה זה משהו אחר ממה שהיה קודם, אנחנו יותר בטוחים בעצמנו ויש יותר אמוציות במשחק. הקבוצה יותר בריאה עכשיו. לא מתייחסים לפער ממכבי חיפה, לכל משחק באים להשיג את המטרות והיעדים שלנו. אם עומדים, אז עומדים ואם לא מנסים לתקן".

קארצב חוגג. ניצל את ההזדמנות | דני מרון

בצד השני, מאמן מכבי פתח תקווה גיא לוזון התקשה לעכל את התוצאה: "מאוכזב מאוד מהתוצאה, גאה ומאושר מהדרך. לחצנו והגענו למספיק הזדמנויות לכבוש שלושה או ארבעה שערים. עבדה? אף פעם אין לי טענה לשחקן שמחמיץ. מכבי תל אביב קבוצה מצוינת ועל זה אין מחלוקת, אבל גם מכבי פתח תקווה היא קבוצה שבאה לשחק כדורגל, יוזמת, לוחצת, יודעת מה לעשות עם ובלי הכדור. הפסדנו וזה כואב ואף אחד לא שבע רצון מזה, אבל עשינו הכל כדי לנצח וראו את זה. החמצות הן חלק מהמשחק ורק במחצית הראשונה היינו יכולים לכבוש שלושה-ארבעה שערים. צריך להרים את הראש, אנחנו נמצאים במקום הזה בזכות ולא בחסד. צריך להמשיך להתקדם".

יחסי הכוחות מול מכבי ת"א ומכבי חיפה: "מכבי חיפה קבוצה מצוינת, אבל אני עשיתי פאשלות בעמידה במשחק מולה. היום הייתי טיפה יותר מרוכז ולכן הדברים עבדו יותר כמו שצריך והגענו למצבים יפים".

כמה רחוק אפשר להגיע: "אין לנו שום תקרת זכוכית. נבוא בכל משחק, לא משנה בית או חוץ או נגד איזו יריבה, ניישיר לה מבט ונעשה הכל כדי לנצח. מבחינתי אנחנו רוצים לנצח בכל משחק, לא יקרה שנתפלל לתיקו".

לוזון. גאה על הדרך | דני מרון

חלון ההעברות והארכת חוזה לבריבו: "בריבו חשוב מאוד, כמו כל שחקן אחר בסגל. אני לא אמון על משאים ומתנים וזה לא תפקידי, אלא רק הצד המקצועי. אני מעריך שנתחזק ובסופו של תהליך כולם יישארו איתנו, בואו נראה מה יהיה".

אין עליו לחץ במכבי פ"ת: "החרב תמיד מונחת עליי, במיוחד במכבי פתח תקווה. לעלות ליגה כמו שעלינו שנה שעברה ולהגיע לגמר גביע, כולל רגעים לא פשוטים שהיו בתחילת השנה, זה לא קל. אם לא היינו עולים לא הייתי כאן היום. כשהקבוצה מביאה תוצאות, על המאמן אין חרב. כדורגל הוא המקצוע הכי נזיל בעולם. כרגע אני מאוד נהנה כאן ואני חושב שרואים את זה, גם השחקנים נהנים ואסור לשכוח שמהקבוצה שירדה ליגה בנינו סגל אחר לגמרי, היחידים שנשארו הם תאי בריבו ומוחמד הינדי. החלפנו את כל הקבוצה בליגה הלאומית, הבאנו שחקנים אלמוניים והעלינו את המצטיינים ממחלקת הנוער ובנינו יופי של מרקם, הן מקצועית והן ברמה האנושית. כל עוד אני נהנה ומרגיש שאני מצליח להשפיע על הקבוצה, אני כאן. אבל הדברים נזילים".

לסיום, ליאל עבדה התייחס להחמצה הגדולה שלו בדקות הסיום ולמעבר לדינמו קייב שסוכל נכון לשלב זה: "מתסכל להחמיץ כל כך הרבה, אבל זה הכדורגל. יש גם ימים כאלה. אני כרגע במכבי פתח תקווה, כל עוד לא אמרו לי משהו אחר. הראש שלי נטו במגרש ובלשחק כדורגל. זה נחמד כל הפרסומות וזה, אבל אמשיך לעבוד קשה ולהיות צנוע. אני רוצה להגיע הכי רחוק, אבל יש דרך ארוכה. אעבוד קשה והשמיים הם הגבול. אני כרגע לא מתעסק בזה, יש אנשים שיתעסקו בזה. הראש שלי נטו במשחק ואם יגיע היום שאני צריך ללכת, אני אודה להם. האם אהיה פה במשחק הבא? לא יודע".

עבדה מתוסכל מההחמצה. יישאר במכבי פ"ת? | דני מרון
עוד באותו נושא: גיא לוזון, פטריק ואן-לוון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי