צפו בתקציר: רק 1:1 למכבי חיפה אצל הפועל באר שבע

למרות משחק בו המוליכה שלטה כמעט לגמרי, רצף הניצחונות שלה נעצר עם תיקו נגד הדרומיים בבירה. יוספי עקץ במחצית הראשונה (40), ווילדסחוט עלה מהספסל וגרם לשער עצמי של טאהא (74). ז'וסואה הורחק כדי לשחק בגביע

(גודל טקסט)

רצף הניצחונות של מכבי חיפה הסתיים הערב (שני) באצטדיון טדי לאחר שמוליכת הטבלה הצליחה לחלץ נקודה נגד הפועל באר שבע, במשחק שהסתיים ב-1:1 למרות שליטה כמעט מלאה של הירוקים במהלך המשחק. תומר יוספי הצליח לעקוץ במהלך המחצית הראשונה והעניק לדרומיים יתרון, יאניק ווילדסחוט עלה מהספסל בחצי השני וגרם לשער עצמי של לואי טאהא.

אחרי שמונה משחקים ברצף בהם היא לקחה את כל שלוש הנקודות, הקבוצה של ברק בכר פגשה הערב קבוצת הגנה נהדרת בדמותו של המאמן יוסי אבוקסיס, ונראה שהדרומיים בהחלט הצליחה למנוע מחוליית ההתקפה הטובה ביותר בליגה לכבוש שוב בצרורות.

מבחינה סטטיסטית, נדמה שמכבי חיפה נתנה היום "נוק-אאוט" להפועל ב"ש. 19 איומים מול 7 של הקבוצה מבירת הנגב, אך ייתכן וזה בדיוק מה שאבוקסיס בנה עליו – חיפה תשלוט ותתקוף, הקבוצה שלו תנצל את השטחים כדי לגנוב שער, וזה בדיוק מה שקרה בדקה ה-40, כאשר יוספי נהנה מטעות לא אופיינית של ג'וש כהן לשער מפתיע.

נקודה אחת בלבד. אכזבה בקרב מכבי חיפה | דני מרון

במחצית השנייה בכר ביצע את החילופים הדרושים ומכבי חיפה לחצה עוד יותר על הפועל ב"ש. למעט התקפה מתפרצת בה ז'וסואה, איתמר שבירו ואלטון אקולטסה היו חייבים להכפיל את היתרון, אך נעצרו על ידי גלישה אדירה של רז מאיר, לאדומים-לבנים כמעט ולא היו מהלכים בחלק הקדמי. בדקה ה-73 גם ווילדסחוט נכנס לכר הדשא ושניות לאחר מכן הוא הביא לשער עצמי אומלל של טאהא, שעשה הרבה מאוד צדק במגרש.

בעניין נוסף, לפני שריקת הפתיחה היה ברור שז'וסואה נמצא בסיכון גדול לפספס את מכבי תל אביב בגביע המדינה, זאת לאחר שצבר כבר ארבעה כרטיסים צהובים. באמצע המחצית השנייה הפורטוגלי ספג את החמישי והיה מחוץ למשחק הגביע, אך עד הסיום הוא דאג לקבל גם את השני, ולמעשה הוא יפספס את המשחק נגד הפועל חדרה בליגה.

ז'וסואה | דני מרון

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן; רז מאיר, בוגדן פלאניץ', עופרי ארד, סאן מנחם (טאלב טוואטחה, 62), נטע לביא, מוחמד אבו פאני (יאניק וילדסחוט, 73), חוסה רודריגס (יובל אשכנזי, 46) דולב חזיזה, צ'רון שרי, ניקיטה רוקאביצה.

הפועל באר שבע: אוהד לויטה; אור דדיה, לואי טאהא, מיגל ויטור, שון גולדברג, מריאנו בריירו, מרסלו מלי (דוד קלטינס, 62), ז'וסואה, תומר יוספי (דודי טויטו, 90), אלטון אקולטסה (איליי מדמון, 79), איתמר שבירו (ג'ונתן אגודלו, 62).

מהלך המשחק

דקה 16, מצב ראשון במשחק: מכבי חיפה שלטה לגמרי במשחק בפתיחה, אך לא הצליחה לאיים על השער. לאחר כרבע שעה חזיזה ניסה לכבוש בכדור חופשי ונבלם בדרך לשער.

חזיזה. מכבי חיפה שולטת בפתיחה |

דקה 22, איום ראשון לעבר השער: הירוקים היו גם אלו שהתקרבו לשער לאחר ששרי ניסה את מזלו מ-18 מטרים ופספס את המסגרת במעט.

שרי. ההולנדי ניסה להיכנס למשחק | דני מרון

דקה 26, כמעט 0:1 למכבי חיפה! התקפה נהדרת של הירוקים הסתיימה במסירת נהדרת של חזיזה לעברו של לביא, והקפטן נגח לעמוד השער של לויטה מקרוב.

לביא. הקפטן נגח ישירות לעמוד | דני מרון

דקה 32, החמצה גדולה של מכבי חיפה! מלי איבד את הכדור במרכז המגרש לאבו פאני, הקשר הכניס כדור נהדר לרוקאביצה, אבל מלך השערים פספס את המסגרת עם בעיטה אדירה מ-16 מטרים.

רוקאביצה. החמצה של האוסטרלי | דני מרון

דקה 35, החמצה כפולה של מלי! הקשר הארגנטינאי של הפועל ב"ש תפס את הראש פעמיים, לאחר שקיבל שני מצבים על קו השער והצליח לפספס את המסגרת.

דקה 40, 0:1 להפועל ב"ש! אחרי ההחמצות, הדרומיים הצליחו למצוא את הרשת אחרי הרמה גדולה של ז'וסואה לעבר מרכז הרחבה, שבירו הסיט את הכדור ליוספי שכבש מול השער החשוף.

אור דדיה, תומר יוספי | דני מרון
יגאל פריד | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

דקה 45+2, סיום המחצית הראשונה: הפועל באר שבע ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 0:1 נגד מכבי חיפה.

מחצית שנייה

דקה 50, מזל גדול למכבי חיפה: הפועל ב"ש יצאה למתפרצת כאשר ז'וסואה הוביל את הכדור למצב של שלוש אדומים על שחקן ירוק אחד, הפורטוגלי מסר לשבירו והחלוץ ניסה להעביר לאקולטסה, אבל מאיר גלש בזמן ומנע שער כמעט בטוח.

דקה 62, מכבי חיפה בהתקפה: לאחר ערבוביה קטנה ברחבה של הפועל ב"ש, לביא מסר למאיר והמגן בעט עם רגלו החלשה ישירות לידיים של לויטה.

דקה 74, מכבי חיפה חזרה ל-1:1! החילופים של בכר עשו את ההבדל, חזיזה הכניס כדור עומק גדול לעבר ווילדסחוט המחליף וההולנדי גרם לשער עצמי של טאהא.

שחקני מכבי חיפה חוגגים את השוויון | דני מרון

דקה 88, כרטיס אדום לז'וסואה: מספר דקות לאחר שספג כרטיס צהוב ראשון, הפורטוגלי עשה הכל כדי להיות מורחק מהמשחק לשחק בגביע המדינה. הקשר הככשיל את טוואטחה וסיים את המשחק מוקדם.

ז'וסואה | דני מרון

דקה 90+5, שריקת הסיום של המשחק: מכבי חיפה והפועל באר שבע נפרדו ב-1:1.

שחקני הפועל באר שבע | דני מרון
ברק בכר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי