עומר אצילי חתם במכבי חיפה: "האדם לפני השחקן"

עומר אצילי | מכבי חיפה

אחרי שבועות של דיווחים, רכש גדול לירוקים. שחקן הכנף הצטרף לשלוש עונות וחצי וינסה לסיים למועדון מהכרמל לזכות באליפות ראשונה מאז 2010/11: "הקהל העניק לי אהבה מהרגע הראשון". שחר: "ה'בעד' עלה על ה'נגד'"

(גודל טקסט)

אחרי שבועות של דיווחים, זה רשמי: רכש סופר משמעותי למכבי חיפה, שהחתימה היום (רביעי) את עומר אצילי על חוזה לשלוש עונות וחצי. שחקן הכנף, ששוחרר לאחרונה מאפואל ניקוסיה הקפריסאית ועבר בהצלחה את הבדיקות הרפואיות אתמול, ירוויח כ-250,000 יורו לעונה וינסה לסייע לירוקים לזכות באליפות לראשונה מאז עונת 2010/11. לאצילי, כידוע, הייתה הצעה גם מבית"ר ירושלים, אך הוא הבהיר לא אחת באמצעות מקורביו כי ברצונו להצטרף לקבוצה של ברק בכר.

השחקן אמנם לא השתלב באפואל ניקוסיה ולא מצא את הרשת במסגרת הליגה הקפריסאית, אך אשתקד הוא היווה בורג משמעותי בעונת האליפות של מכבי תל אביב, בה תרם שמונה שערים ותשעה בישולים במסגרת ליגת העל והיה אחד משחקני העונה. אוהדי מכבי חיפה בוודאי מפנטזים כבר על שיתוף הפעולה המסתמן עם דולב חזיזה, צ'רון שרי וניקיטה רוקאביצה, שילוב שצפוי להפוך את התקפת הירוקים לקטלנית אף יותר.

אצילי אמר לאתר הרשמי לאחר החתימה: "אני מאד שמח ונרגש להגיע למכבי חיפה, מחכה כבר לרגע לעלות הדשא ולתת את כל כולי. אני מגיע למועדון ענק עם קהל מחבק שמעניק לי אהבה גדולה מהרגע הראשון. זה מרגש ולא מובן מאליו מבחינתי. אני מבין שיש מי שנפגע מהקריאות שנה שעברה, זה היה ברגע של אמוציות וללא כוונה לפגוע באף אחד ואני מתנצל על כך. אני רוצה במעמד זה להגיד תודה לאשתי ולמשפחה הקרובה שהולכים איתי כל הדרך, לסוכנים שלי רונן וגלעד קצב, רועי רוזן ועידן כסיף, וכמובן לנשיא המועדון, יענקל'ה שחר. מרגע זה כל כולי מתרכז בכדורגל ובמחויבות לקהל ולמועדון שלי". כזכור, לפני מספר ימים פורסם כאן לראשונה על כך שהשחקן ביקש להתנצל על הקריאות 'מכבי חיפה חיזבאללה' ויתנדב למען הקהילה בעקבות פרשת הקטינות.

הבעלים יעקב שחר מסר לאחר החתימה: "לאחר לבטים ארוכים ובדיקת הנושא לעומקו ובפרספקטיבה של הזמן, קיבלתי החלטה מושכלת לקלוט את עומר אצילי במכבי חיפה. במשך תקופה זו הנושא עלה שוב ושוב בתקשורת. גם אלי היו פניות בעד ונגד. ה'בעד' עלה משמעותית על ה'נגד'. השיקול העיקרי נגד היה המעשה הבלתי מוסרי. לעומתו, פסיקת החוקרים שאין עבירה פלילית. אין למנוע מאדם לעסוק במקצועו ולפרנס את משפחתו. לכל אחד מגיעה הזדמנות שנייה. האמרה 'האדם לפני השחקן' היא הקו המנחה את כל בעלי התפקידים במועדון שלנו, לנהוג ולחנך על פיה. זו דרך חינוכית שזכתה לאורך השנים בהישגים לא מבוטלים, הן בתרומה למען הקהילה והן בהצלת לא מעט חניכים מלהידרדר. אחת המעלות של האדם היא גם היכולת לסלוח. אצילי מודע לנזק ולסבל שגרמה המעידה החד פעמית שלו. במסגרת המועדון שלנו ייקח עומר חלק בפעילות למען הקהילה ויעזור לנו להמשיך ולהצליח על המגרש".

עומר אצילי | ספורט1

כזכור, בקיץ האחרון שוחרר אצילי ממכבי תל אביב בעקבות פרשת הקטינות ונאלץ לחתום באפואל ניקוסיה. בספטמבר 2020, זמן קצר לאחר מעברו לאי השכן, נסגר התיק נגדו ונגד דור מיכה מחוסר אשמה. בחצי העונה שלו בניקוסיה, שחקן הכנף רשם 11 הופעות במסגרת הליגה ותרם שלושה שערים בארבעה משחקים במסגרת הליגה האירופית והגביע המקומי.

מכבי חיפה תהיה התחנה השישית בקריירה של אצילי בן ה-27, שהחל את דרכו בבוגרים במדי הפועל ראשון לציון ומשם המשיך לבית"ר ירושלים, גרנאדה הספרדית וכאמור מכבי תל אביב ואפואל ניקוסיה. במדי הצהובים הפך אצילי לאחד השחקנים הטובים בליגת העל וזכה עם המועדון בשתי אליפויות ישראל ובשני גביעי טוטו. במאזנו גם שתי הופעות בנבחרת ישראל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי