בעקבות הסגר: פתיחת חלון ההעברות נדחתה בתשעה ימים

ירדן שועה מול שי אייזן | דני מרון

ההתאחדות לכדורגל קיבלה אישור מאופ"א להזיז את המועד ל-19 בינואר, זאת לאור העובדה שהליגות המקצועניות צפויות לחזור לפעילות שלושה ימים לאחר מכן. במנהלת עושים מאמצים לחזור לפעילות בתוך שבועיים

(גודל טקסט)

הלילה (בין חמישי לשישי) בחצות ייכנס לתוקפו הסגר השלישי שיוטל על מדינת ישראל בעקבות התפשטות נגיף קורונה והתחלואה ההולכת וגוברת מיום ליום, ועל אף מאמצים כבירים וניסיונות לשכנע את משרד הבריאות להחריג את הליגות הבכירות בכדורגל ובכדורסל, התקבלה ההחלטה הרשמית לעצור את פעילותן – אולם לאפשר להן להמשיך בשגרת אימונים יום-יומית.

המשמעות היא שהמשחקים האחרונים שייערכו בליגת העל בכדורגל יתקיימו הערב, כשהמפגש בין מכבי תל אביב לבני יהודה יהיה האחרון ויסתיים שעה קלה לפני תחילת הסגר. במכתב עליו חתום היו"ר ארז כלפון, מנהלת הליגות בכדורגל הבהירה כי נעשים מאמצים במטרה לחזור לפעילות ב-23 בינואר – משמע יום שבת בעוד כשבועיים.

בניגוד למנהלת הליגות בכדורגל שעוד הקדימה את המחזור ה-19 בליגה הלאומית וכל משחקיו ייערכו כבר היום, במנהלת הליגה בכדורסל יקיימו בשבוע הבא את משחקי הליגה הבלקנית, לאור העובדה שלקבוצות מותר לקחת חלק במשחקים במסגרת בינלאומית.

כפי שפרסמנו אתמול, בהתאחדות לכדורגל ובמנהלת הליגות מתכוונים להשלים את הפער שנוצר בלוח הזמנים על ידי הוספת מחזורי אמצע שבוע, במטרה לעמוד בדד-ליין של אופ"א ולסיים את העונה עד חודש יוני. עם זאת, ההתאחדות תפעל לקבל ארכה מאופ"א לסיים את העונה גם במהלך חודש יוני, במקביל למשחקי יורו 2020, כך שיהיה מרווח זמן נוסף ולא יהיה צורך לבחון תכניות מגירה כמו קיצור הפלייאוף העליון.

בנוסף, ההתאחדות לכדורגל פנתה לפיפ"א ולאחר בדיקה עמה ועם מנהלת הליגות, הוחלט כי נכון יהיה להזיז את מועד פתיחתו של חלון ההעברות ל-19 בינואר, משמע דחייה של תשעה ימים. החלון ייסגר ב-11 בפברואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי