בעטה בדלי: רק 0:0 למכבי תל אביב מול בני יהודה

אחרי שמכבי חיפה איבדה נקודות מול ב"ש, האלופה יכלה לצמק את הפער מהפסגה לשש נק' בלבד, אך לא הצליחה להשיג ניצחון מול היריבה מהתחתית והציגה משחק חלש ללא איומים. הכתומים רשמו משחק שביעית ברציפות ללא ניצחון

(גודל טקסט)

המשחק האחרון של הכדורגל הישראלי לפני "פגרת הסגר" הכפויה לא סיפק את הסחורה, ובעיקר מכבי תל אביב לא סיפקה את הסחורה, כאשר נפרדה ב-0:0 חלש מבני יהודה במשחק אותו אירחה בבלומפילד במסגרת המחזור ה-15 של ליגת העל. האלופה הציגה יכולת נרפית, כמעט לא ייצרה איומים ונעצרה אחרי שלושה ניצחונות רצופים – ופטריק ואן לוון כבר לא מחזיק במאזן מושלם מאז החליף את גאורגיוס דוניס על הקווים.

אבל הדבר הגרוע ביותר מבחינת הצהובים היא ה"בעיטה בדלי". מכבי חיפה איבדה נקודות מול הפועל באר שבע ומכבי ת"א ידעה שהיא יכולה לצמק את הפער לשש נקודות בלבד מהירוקים שבפסגה שני מחזורים לפני שהקבוצות מתמודדות ראש בראש. בסופו של דבר, הפער נותר על שמונה כפי שעמד לפני תחילת המחזור, האלופה לא הצליחה להרשים ולא הצליחה למצוא את הרשת בהתמודדות מול הקבוצה משכונת התקווה – ששוב לקחה נקודות לצהובים אחרי ה-2:2 במחזור השני. אם יש משהו שמכבי ת"א יכולה לקחת מהמשחק הזה היא שבפעם החמישית ברציפות היא שמרה על רשת נקייה.

בני יהודה סופרת משחק שביעי ברציפות ללא ניצחון, אבל הפעם היא דווקא יכולה לצאת מעודדת, ובוודאי שתיקו מול האלופה זו תוצאה טובה עבור הכתומים. משחק ההגנה עבד טוב, פה ושם היו יציאות קדימה (אך גם הם לא סיפקו איומים משמעותיים) ואולי דווקא מכאן השחקנים יצברו ביטחון לקראת ההמשך – בטח כשעשו זאת למרות חיסורים רבים של שחקני מפתח כמו דן מורי, ניב זריהן, אליסון דוס סנטוס, עמית זנטי ומתיאה ליואיץ'. בפעם השנייה, תמיר בן עמי עמד על הקווים כשכפיר אדרי מלווה אותו מהספסל, ולא ברור האם גם לאחר הסגר זה יהיה הצוות שידריך את הכתומים, שנמצאים במקום ה-11 ורחוקים שתי נקודות מהקו האדום.

שחר פיבן, אבי ריקן | דני מרון

המחצית הראשונה הייתה חלשה מאוד מבחינת מכבי ת"א, שלא הצליחה לרשום שום איום רציני על השער וניכר שהייתה בעיה קשה של יצירתיות. משחק ההגנה של בני יהודה עבד מצוין, היא מנעה מהצהובים להגיע למצבים, ומצד שני יצאה מפעם לפעם למתפרצות, אך גם היא לא איימה על דניאל טננבאום.

גם במחצית השנייה, לפחות בתחילתה, דברים לא ממש השתנו. מכבי ת"א אמנם העלתה מעט את הקצב, אך שוב לא רשמה איומים ממשיים. האירוע הדרמטי ביותר הגיע בדקה ה-70, כאשר מתן חוזז ספק הוכשל על ידי עמית כהן בתוך רחבת בני יהודה. בסופו של דבר, אחרי בדיקת VAR שארכה מספר דקות, השופט אביעד שילוח החליט לא להעניק כדור עונשין מ-11 מטרים לאלופה – בהחלטה מוצדקת.

פטריק ואן לוון | דני מרון
תמיר בן עמי | דני מרון

הרכבים

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, שחר פיבן, איתן טיבי, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, עדן קארצב (דן ביטון, 77), דור פרץ, אייל גולסה (אבי ריקן, 46), אילון אלמוג (טל בן חיים, 46), יונתן כהן (מתן חוזז, 61), אלכסנדר פשיץ'.

בני יהודה: עומר ניראון, אבישי כהן, עמית כהן, תאמבי סגס, פאדי נג'אר, מישאל ראנז'ל (אמיר רוסתום, 88), סתיו פיניש, יוסיף מוסא, שי מזור, פדרו קמפוס (אריאל לזמי, 90+3), רועי בן שמעון (מוחמד גדיר, 76).

שחקני מכבי תל אביב | דני מרון
שחקני בני יהודה | דני מרון

מהלך המשחק

עשר הדקות הראשונות נפתחו בשליטה מוחלטת של מכבי ת"א בזמן שבני יהודה לא הצליחה לחבר יותר מכמה מסירוץ. עם זאת, הצהובים לא הצליחו להגיע למצבים מסוכנים בפתיחה. בדקה ה-15 בני יהודה רשמה בעיטה ראשונה לשער אחרי שחטף את הכדור במרכז השדה, התקדם עד למרחק של 22 מטרים מהשער ובעט, אך הכדור שלו הלך אל מחוץ למסגרת של דניאל טננבאום.

רועי בן שמעון, איתן טיבי | דני מרון

בדקה ה-17 בני יהודה יצאה למתפרצת נוספת. הפעם פדרו קמפוס חתך מהאגף הימני אל המרכז ומקצה הרחבה בעט לעבר שער, והכדור של הצ'יליאני חלף בסמוך לקורה.

מישאל ראנז'ל, שחר פיבן | דני מרון

כמעט לא נרשמו מצבים במחצית הראשונה. מכבי ת"א התקשתה מאוד לאיים, ובני יהודה רשמה מיני איום בדקה ה-39 כשפדרו קמפוס בעט מחוץ לרחבה כדור שטוח למרכז השער, דניאל טננבאום קלט בקלות.

אילון אלמוג, סתיו פיניש | דני מרון

עם פתיחת המחצית השנייה פטריק ואן לוון ביצע שני חילופים במכבי תל אביב, כאשר הכניס אל כר הדשא את טל בן חיים ואבי ריקן על חשבונם של אילון אלמוג ואייל גולסה. שחקן הכנף העיר קצת את המשחק של הצהובים, אך עדיין, איומים ממשיים על השער – לא נרשמו כלל ברבע השעה הראשונה של החצי השני.

עדן קארצב | דני מרון

בדקה ה-62 מכבי ת"א הגיעה למצב אולי הטוב ביותר שלה עד אותו רגע במשחק. לואיס הרננדס שלח כדור ארוך קדימה, דור פרץ השתלט בצורה פנטסטית ומ-15 מטרים לא הצליח לייצר בעיטה איכותית, והכדור של הקשר היה גבוה ורחוק מהמסגרת של עומר ניראון, שוער בני יהודה.

דור פרץ, תאמבי סגס | דני מרון

בדקה ה-70, אחרי מספר דקות של בדיקת VAR, השופט אביעד שילוח החליט לא לשרוק לפנדל עבור מכבי ת"א. מתן חוזז ספק הוכשל על ידי עמית כהן ברחבת בני יהודה, אך נראה כי הנפילה של הקשר החלה לפני המגע הקל של המגן בו ועל כן הוחלט לא להעניק כדור עונשין מ-11 מטרים – במה שנראה כהחלטה נכונה.

אביעד שילוח | דני מרון

בדקה ה-86 מתן חוזז הכניס כדור עומק גדול לטל בן חיים בתוך הרחבה. האחרון נלחץ על ידי תאמבי סגס והצליח לבעוט לעבר השער של עומר ניראון, שסיפק הדיפה נאה לקרן.

מישאל ראנז'ל, שחר פיבן | דני מרון

כמעט נרשמה דרמת ענק בדקה ה-90+7. תאמבי סגס ביצע עבירה על סף רחבת בני יהודה ודן ביטון ניגש לבעוט כדור חופשי מ-17 מטרים במטרה להשיג הכרעה סופר דרמטית. הקשר הקפיץ מעל החומה, אך הכדור שלו חלף סמוך לקורה, יצא החוצה, ומיד לאחר מכן הגיעה שריקת הסיום.

אבי ריקן מתפלל שהכדור ייכנס | דני מרון
דן ביטון | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי