רונן קצב: "מכבי ת"א? ערן זהבי לא הגיע להולנד כדי לעזוב"

אחרי הצמד נגד אייאקס, סוכנו של החלוץ דיבר ברדיו 103FM: "מה ההיגיון ששחקן בסדר גודל הזה ישוב לישראל? הוא המבקר הכי גדול של עצמו ועובד כמו מטורף". וגם: מדוע אצילי לא צריך להתנצל?

(גודל טקסט)

ערן זהבי השתיק אתמול (ראשון) את כל מבקריו עם צמד אדיר במדי פ.ס.וו. איינדהובן לרשת של אייאקס במשחק העונה בהולנד והזכיר לכולם, בפעם המי יודע כמה, מדוע מדובר באחד הווינרים הכי גדולים של הכדורגל הישראלי מאז ומעולם. סוכנו של זהבי, רונן קצב דיבר היום בתוכנית הספורט של רדיו 103FM וסיפר מה עבר עליו בחודש האחרון, שלל חזרה למכבי תל אביב והתייחס למעבר המסתמן של עומר אצילי למכבי חיפה.

האזינו לראיון המלא

קצב פתח את דבריו והתייחס לטענה של פרימו לפיה זהבי צריך לעזוב את הנבחרת: "אני לא חושב שמשה פרימו הוא גורם אובייקטיבי בנושאים של ערן זהבי. אם זה דעתו זו זכותו, אולי הוא פחות מחזיק מערן. הדעה הזאת לגיטימית אבל אני לא חושב שנבחרת זה משהו שבונים, אלו רק סיסמאות וקשקוש אחד גדול. את הכדורגל הישראלי לא בונים דרך הנבחרת, זה צריך להתחיל עם מאמני ילדים בכירים ולא מורי לספורט. בנבחרת צריכים את השחקנים הכי טובים בכל רגע נתון".

מה עבר על ערן זהבי בחודש האחרון בהולנד: "זה בעייתי מאוד מבחינתי שכולם התייחסו לתקשורת ההולנדית. זהבי הוא המבקר הכי גדול של עצמו, כל המשחק שהוא לא מבקיע הוא מאוכזב מעצמו ובגלל זה הוא כזה ווינר. לגבי התקשורת ההולנדית, פורסמו כל מיני כתבות למיניהן ואין לי בעיה עם ביקורת, אבל לי מאוד מפריע שעושים בארץ העתק הדבק לכל התייחסות מהולנד. אחד האתרים אפילו העלה ציטוט של ילד ושם את זה כותרת ראשית. אנשים לא מסתכלים על התמונה נכון, תבינו מה קרה, בנאדם עבר באמצע העונה מסין, היה בנבחרת, נדבק בקורונה ונפצע.  זו לא שנה רגילה ועדיין אנחנו מדברים על 11 משחקים, חמישה שערים, שלושה בישולים והעלה אותם לאירופה".

ערן זהבי | Gerrit van Keulen/BSR Agency/Getty Images

היה איזה סיכוי שיחזור לישראל בינואר: "אני אגיד את זה ככה, כשזהבי החליט לעבור לפ.ס.וו הוא רצה להרגיש איך זה להיות באירופה. איזה מן היגיון ששחקן בסדר גודל הזה יחזור כל כך מהר. גם כשקשה וגם כשפחות הולך אתה פורס את התמונה ורק עכשיו היה לו איזה שבוע שבועיים רצוף של מנוחה ואימונים ועכשיו אנחנו בוחנים את זה כמו שצריך, הכי קל לחזור לארץ אבל הניסיון הוא ניסיון אמיתי וגם ייכשל הניסיון הזה יתבצע".

הוא חייב עכשיו להצליח באירופה: "מזה חייב, התחושה הייתה אחרי כל השנים בסין והכסף הגדול שאפשר לנסות באירופה. צריך לזכור כשהוא יצא לאיטליה כקשר אחורי ולא היה חלוץ עד גיל 26".

עד איזה גיל הוא רוצה לשחק: "אמרתי לו שידבר איתי בגיל 45 (צוחק), אבל כל עוד הוא בריא ומרגיש טוב הוא יכול לשחק. לבנאדם יש את הטירוף לאימון, הבנאדם לא מסוגל לנוח, יש לו מאמן צמוד, הוא מטורף".

חזרה של מכבי תל אביב לא על הפרק: "הוא לא שהולנד כדי לעזוב, שוכחים שיש את איינדהובן שנלחמת על האליפות. אין הצעה ולא מו"מ".

ערן זהבי
ערן זהבי | דני מרון

בואו נעבור לעומר אצילי, הוא סגר במכבי חיפה: "זה לא חתום ולא גמור כי זה לא חתום. כשיהיה לנו מה להצהיר אנחנו נעשה את זה".

למה אמרת שהוא לא צריך להתנצל: "זאת הדעה שלי. הכל כבר היה קרה, יש כאלה ששופטים שזה לא בסדר לחזור אחרי חצי שנה, אפשר להגלות אנשים חפים מפשע מהארץ. אני אומר אחרי כל הדיבורים והפרשנויות, המטרה בסופו של דבר שלא יקרו דברים כאלה עוד פעם. לקיחת האחריות של השחקנים כבר נעשתה וכעת הם צריכים לכוון חברה צעירים. יש את הצד השני ששיקר, שרימה שנעשה להם נזק. אני לא רואה סיבה שיבואו להתנצל בפניו".

האם זה הגיוני שמכבי ת"א משחררת את אצילי ומכבי חיפה מחתימה אותו: "יש הבדל גדול בדברים, אחד הוציא אותם שהיו חשודים וזה נדיר שהתיק נסגר מחוסר אשמה. השחקנים שלי מרגישים ששיקרו אותם".

עומר אצילי | האתר הרשמי של אפואל ניקוסיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי