זהבי חזר עם צמד במשחק העונה, אייאקס ופ.ס.וו נפרדו ב-2:2 סוער

הישראלי עשה זאת שוב במשחק גדול. אחרי שספג ביקורות רבות, החלוץ הימם את האלופה פעמיים (2, 21) באמסטרדם, ונכנס לספרי ההיסטוריה עם השער ה-5,000 של קבוצתו בליגה. פרומס (40) ואנטוני (65) איזנו עבור המוליכה

(גודל טקסט)

ערן זהבי חזר ובגדול. אחרי שנדבק והחלים מקורונה, נפצע לחודש ימים וספג ביקורות קשות מכל עבר, חלוצה של פ.ס.וו חזר הערב (ראשון) למשחק העונה בהולנד נגד אייאקס, ועשה ברגע האמת את מה שהוא יודע הכי טוב. בתוך עשרים דקות בלבד זהבי חגג צמד שערים, אך קבוצתו ספגה פעמיים והמשחק הסתיים ב-2:2 בתום 90 דקות מהנות וסוערות.

עוד לפני המשחק היו שמועות על כך שרוג'ר שמידט מתכוון להציב את זהבי בחוד, זאת למרות שהוא לא שיחק מעל לחודש. בזמן שהוא היה פצוע איינדהובן הסתדרה עם חמישה ניצחונות ותיקו. כשעה לפני המשחק פרסם המאמן הגרמני את ההרכב עם הכוכב הישראלי בחלק הקדמי לצד דוניל מאלן. מריו גצה נותר בחוץ בשל פציעה, ומנגד אייאקס עלתה עם דושאן טאדיץ' ואנטוני הברזילאי בהתקפה, כאשר על הספסל המתין סבסטיאן האלר, שעבר לקבוצה לפני מספר ימים מווסטהאם תמורת כ-25 מיליון יורו.

שתי דקות בלבד הספיקו לזהבי להשתיק את כל מבקריו. הישראלי הסתנן לרחבה בתזמון מושלם, קיבל מסירה נהדרת מהעקב של מאלן והכניע את אוננה עם נגיעה אחת קטלנית. באותו רגע נכנס זהבי לספרי ההיסטוריה של פ.ס.וו כאשר כבש את השער ה-5,000 של המועדון המפואר במסגרת הליגה ההולנדית.

ערן זהבי. צמד גדול נגד אייאקס | MAURICE VAN STEEN/ANP/AFP via Getty Images

בדקה ה-21 התסריט חזר על עצמו כאשר מאלן וזהבי החליפו ביניהם מסירות, כשבסופו של המהלך ההולנדי השאיר את החלוץ בן ה-33 מול השער, והאחרון עשה את מה שהוא יודע הכי טוב מול הרשת. לקראת סיום המחצית הראשונה אייאקס התעוררה, החלה להשתלט לגמרי על המשחק ובדקה ה-40 טאדיץ' סיפק בישול נפלא לעברו של קווינסי פרומס, שצימק ללא בעיות.

אחרי שכבשה שער מצמק, למחצית השנייה עלתה אלופת הולנד ומוליכת הטבלה הרבה יותר חדה ובטוחה בעצמה. האלר עלה מהספסל וכבש כבר אחרי חמש דקות, אך השער שלו נפסל. זה לא מנע מהקבוצה המארחת להמשיך בלחץ הכבד על השער של איבון אמבוגו ובדקה ה-65 האלר רשם בישול ראשון עבורו כשסידר לאנטוני את שער השוווין במשחק.

כמו כל הקבוצה שלו, זהבי התקשה לאיים על השער במהלך המחצית השנייה אך בכל זאת הצליח להגיע למספר מצבים מול השער. בדקה ה-82 כובש הצמד של פ.ס.וו גם סיים את חלקו במשחק. בעוד שלושה ימים בלבד מצפה לפ.ס.וו משחק ליגה נוסף כאשר תארח את אלקמאר (13.1) ולאחר מכן היא תצא למשחק חוץ אצל ספרטה רוטרדם (16.1).

זהבי. כבש צמד במשחק החזרה, אך לא ניצח את אייאקס | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

הרכבים

אייאקס: אנדרה אוננה, נוסייר מאזראווי (דווין רנש, 80), פר סחורס, דיילי בלינד, ניקולס טליאפיקו, ראיין חראוונברח, דייבי קלאסן, קווינסי פרומס (מוחמד קודוס, 79), אנטוני, זקאריה לביאד (סבסטיאן האלר, 46), דושאן טאדיץ'.

פ.ס.וו: איבון אמבוגו, דנזל דמפריס, ג'ורדן טזה, אוליבייה בוסקאלי, פיליפ מקס, פבלו רוסריו, איברהים סנגארה, מוחמד איהטארן (אריק גוטיירס, 81), קודי גאקפו (ראיין תומאס, 68), דוניל מאלן (מאורו ג'וניור, 77), ערן זהבי (נוני מדואקה, 82).

מהלך המשחק

דקה 2, 0:1 לפ.ס.וו! שער של ערן זהבי בפתיחה! בוסקאלי מסר כדור עומק למאלן, שמצא את הישראלי עם מסירת עקב נפלאהו החלוץ הכניע את אוננה עם נגיעה אחת מופלאה.

ערן זהבי מול אוננה. הישראלי כבש את השער ה-5,000 של פ.ס.וו בליגה | Laurens Lindhout/Soccrates/Getty Images

דקה 10, הצלה גדולה של אוננה! פ.ס.וו הייתה קרובה לשערה השני במשחק, אך השוער הקמרוני הצליח להדוף כדור חופשי של מקס, שהיה בדרכו אל בין החיבורים.

דקה 21, 0:2 לפ.ס.וו: זהבי השלים צמד במשחק לאחר שמסר למאלן, קיבל את הכדור בחזרה ומצא את הרשת של אוננה.

צמד מדהים לחלוץ הישראלי | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

דקה 28, הכדור בעמוד של פ.ס.וו! אייאקס הייתה קרובה לשער מצמק לאחר שמאזראווי מצא את טאדיץ' במרכז הרחבה, הבעיטה של הסרבי ננעצה בקורה של אמבוגו.

דקה 40, אייאקס צימקה ל-2:1! טאדיץ' פרץ לרחבה עם מהלך אישי נפלא ומסר לפרומס בתזמון נהדר, ההולנדי כבש ללא בעיות.

פרומס החזיר את אייאקס למשחק | Laurens Lindhout/Soccrates/Getty Images

דקה 50, שער של אייאקס נפסל: האלר המחליף עלה מהספסל בפתיחת המחצית השנייה וכבש מהר מאוד את שערו הראשון באייאקס, אבל מערכת ה-VAR זיהתה נבדל מזערי של החלוץ והגול נפסל.

דקה 55, נגיחה מסוכנת של זהבי: מקס הרים כדור לרחבה, הישראלי הצליח להתגנב לפני כולם ולנגוח לשער, אבל הכדור הלך ישירות לידיו של אוננה.

דקה 65, אייאקס חזרה ל-2:2! טעות כפולה בהגנה של פ.ס.וו אפשרה להאלר לרשום בישול ראשון כאשר מצא את אנטוני ברחבה, והברזילאי שלח כדור שטוח לרשת.

אנטוני חוגג. אייאקס חזרה ל-2:2 | Laurens Lindhout/Soccrates/Getty Images

דקה 82, זהבי סיים המשחק שלו: אחרי ששב מפציעה, החלוץ הישראלי הוחלף כעשר דקות לסיום.

דקה 90+4, שריקת הסיום של המשחק: אייאקס ופ.ס.וו נפרדו ב-2:2 במשחק העונה של הולנד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי