הוועדה לאישור זכויות פסלה את רשימת הנכסים של בן ח'ליפה

חמד בן ח'ליפה חותם על ההסכם עם משה חוגג | בית"ר ירושלים

אחרי שהתבקש לספק מקורות מימון חדשים, הוועדה מצאה כי אין בנכסים שהציג, שמקורם בלבנון, כדי לספק בטוחה. בן ח'ליפה: יש עליי לחץ לבטל את העסקה, אבל לא מרים ידיים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

שבוע גורלי לבית"ר ירושלים בנושא העברת מחצית מבעלות הקבוצה לידי השייח' חמד בן ח'ליפה. כפי שפורסם כאן בסוף השבוע, גורמים בוועדה פנו להנהלת בית"ר ירושלים והודיעו להם כי אם לא יקבלו מסמכים המעידים על היעדר רישום לילי, הוועדה תודיע כי העברת הבעלות לא אושרה.

אלא שמאז נוצרו עוד בעיות הקשורות לאישור הבעלות. כך למשל, בוועדה ערכו בדיקה בנוגע לנכסים שברשותו של השייח', עליהם הצהיר במסמכים שהעביר. מדובר בנכסים המושכרים בלבנון. על פי ממצאי הבדיקה "אין בנכסים אלה כדי לשמש כבטוחה, משום ששווי השכירויות בהן הוא אפסי לעומת ההשקעה בקבוצה". בוועדה ביקשו מבן ח'ליפה לספק הסברים בנוגע לנכסים במדינה השכנה, זאת לאחר שביקשו הבהרות גם לגבי האג"ח בוונצואלה, שאינן סחירות. גורם בוועדה אמר גם אתמול כי "במידה ולא יוצגו כל ההבהרות שביקשנו עד סוף השבוע, לא נאשר את העברת הבעלות".

אלא שלחוגג יש תכניות אחרות. בבית"ר מספרים שהוא לוקח את הזמן, בעיקר משום שגם אם הוועדה תכריז שהעסקה לא התממשה, הוא יוכל להגיש את הבקשה בכל עת. החיסון היחיד הוא שכינוס חדש של הוועדה לוקח זמן ובמצב כזה בית"ר לא תוכל להחתים שחקנים מרכזיים, בשכר גבוה, כל עוד העסקה לא אושרה.

משה חוגג, אלי אוחנה, מוני ברוש | בית"ר ירושלים, רשמי

גורם במועדון אמר אתמול: "אנחנו נאשר את עסקת בן ח'ליפה, בין אם הוועדה תחליט לאשר אותה או לא. זה אולי ייקח זמן, זה אולי ייקח משאבים, אבל בסוף היא תאושר". כרגע, בבית"ר נמנעים מלהיכנס חזיתית בוועדה, זאת בעקבות שיחה שנערכה בימים האחרונים כדי להכריז על "הפסקת אש". יחד עם זאת, במידה והוועדה לא תאשר את בן ח'ליפה בעוד כשבוע מהיום, חוגג צפוי להשיב אש.

בבית"ר לא אהבו הדלפות שיצאו לטענתם מתוך הוועדה, בנוגע ליכולות הכלכליות של בן ח'ליפה. האחרון שוחח שוב עם משה חוגג והבהיר לו כי מופעל עליו לחץ כבד גם ממדינות ערב לבטל את העסקה, בעוד שהוא לא מתכוון להרים ידיים. "אם העסקה כשרה ואין לבן ח'ליפה בעיה, שיביא תעודת יושר. אותנו לא מעניין אם הוא בן משפחת מלוכה או לא, אלא אם יש לו כסף והאם יש לו אישור של היעדר רישום פלילי או לא. בלי המסמכים האלה, חד משמעית – הוא לא יאושר", אמרו בוועדה.

השייח' בן ח'ליפה | Twitter

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי