כל הזמן הוא ידע: אבוקסיס שכח מהנבחרת ומתכנן את העתיד

יוסי אבוקסיס, אלונה ברקת, אסי רחמים וילי רוטנשטיינר
יוסי אבוקסיס, אלונה ברקת, אסי רחמים וילי רוטנשטיינר | צלמי ספורט1

ההחלטה על הארכת החוזה עוד לפני שלב הבתים, הפסימיות לגבי הנבחרת, ההתלבטות לקראת סוף הסיבוב, המעורבות ברכש והמיצוי: מה עומד מאחורי המו"מ להארכת החוזה של המאמן בב"ש? מאחורי הקלעים

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

כמעט חודשיים חלפו להם מאז השיחה הראשונית בין הפועל באר שבע ליוסי אבוקסיס. המועדון העביר אז למאמן מסר לפיו הוא יזכה לחוזה לשנתיים אם לא יחתום בנבחרת. אבל אבוקסיס חיכה. הוא המתין בצד הדרך משום שהרגיש שוועדת האיתור לא תבחר בו לתפקיד המאמן. לא בגלל שהוא פחות מוכשר מווילי רוטנשטיינר, אלא להפך: הוא הרגיש, וגם בבאר שבע הרגישו, שהתהליך נגוע בלא מעט פוליטיקה פנימית. זאת בדיוק הסיבה לכך שלא שמעתם אותו מדבר על עתידו בחודשיים האחרונים. מצד אחד, הוא לא רצה לסכל בעצמו את המשרה הבאה שלו, אלא נתן לוועדת האיתור לעשות את הצעד הזה. "לא אדבר עד המינוי", אמר אז למקורביו. "אחרי שזה יקרה, אחתום בבאר שבע".

אבוקסיס ידע על מה הוא מדבר. "יש סיכוי טוב שרוטנשטיינר שוב ימונה למאמן", אמר עוד לפני האימון למקורביו ולכל מי שרצה לשמוע. "טוב לי בבאר שבע, אני רוצה להמשיך את הדרך שלי כאן", הסביר. "יש כאן סגל טוב לשנים הבאות, אני חושב שאפשר להוציא הרבה מהקבוצה הזאת". רגע לפני המינוי, באר שבע קיבלה את המסר: האוסטרי ממשיך, שבו עם אבוקסיס, הייתה רוח הדברים.

אבוקסיס, שעל הפניה אליו וההחלטה להשאירו במועדון פורסם לראשונה בספורט1, אולי התחיל את שלב הבתים באירופה בסערה, אבל ההמשך היה פחות טוב. במועדון החליטו שיסיים את שלב הבתים והמתינו לסיום הסביב, אז שיחקה הקבוצה מול בני יהודה. באר שבע חששה באותה עת ממשבר. "אם היה סיכוי קטן שלא היה ממשיך, זה רק אם המצב היה ממש מדרדר", אמרו במועדון. "בוא נגיד שהניצחון על בני יהודה היה זריקת מרץ לגיבוש ההחלטה הסופית, אבל לא בטוח שגם הפסד היה מונע מאיתנו את הרצון להחתים אותו". הניצחון על ניס וסיום הסיבוב לא הובילו להתלבטות גם כאשר הקבוצה הפסידה למכבי פתח תקוה. בבאר שבע הסבירו שהדרך חשובה יותר מהתוצאות, למרות שרק כמה שבועות קודם לכן נראה היה שתוצאות סוף הסיבוב והמשחק מול ניס חשובים יותר.

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס ושחקני הפועל באר שבע. | אודי ציטיאט

כפי שפרסמנו כאן בשבועיים האחרונים, אבוקסיס מכין את העונה הבאה וגם אלונה ברקת שותפה מלאה לכך. היא משתתפת בישיבות הנהלה, מעבירה מסרים כשצריך אבל בעיקר, וזאת הנקודה החשובה ביותר, מעריכה את אבוקסיס. גם מערכת היחסים עם הלב של המועדון, אסי רחמים, יוצאת מן הכלל. רחמים האמין באבוקסיס מהרגע הראשון, נתן לו שקט תעשייתי בתקופה פחות טובה באירופה ודאג לנקות רעשי רקע מצד חלק מהתקשורת, כשאבוקסיס זכה לביקורת חריפה על התנהלותו על הקווים. כעת, באר שבע אמורה לזמן את המאמן לפגישה ראשונה שבה ישנה רק התלבטות אחת – אורך החוזה. אבוקסיס קיבל מענק שמן, כ-300 אלף שקל, עבור ההעפלה לאירופה. כעת, נראה כי הסכומים הקטנים בחוזה פחות חשובים. הוא רוצה להמשיך ולקבל את ההערכה וההכרה מצד המועדון, לשמוע כי הם סומכים עליו שיוכל להביא את הקבוצה לאירופה ונותנים לו את המפתחות כדי לתכנן את העונה הבאה.

הגישה הזאת היא זאת שהובילה את המועדון להחלטה: לאחר מינוי רוטנשטיינר, אבוקסיס יבנה את העונה הבאה החל מינואר ואז גם נחתים אותו תוך כדי תנועה על חוזה חדש. ההתלבטות: חוזה לעונה עם אופציה לאחת נוספת או חוזה מלא לשנתיים. בינתיים, אבוקסיס העביר רשימת רכש לא רק לעונה הנוכחית, אלא גם לעונה הבאה. שחקנים כמו ג'ואל אבו חנא והבלם טימותי אוואני ממ.ס אשדוד הוזכרו כמועמדים. לאבוקסיס יש עוד שמות בקנה, אבל קודם הוא רוצה לראות את הזרים חותמים. המסר העיקרי להנהלה היה להחתים את ז'וסואה על חוזה חדש (קיבל הצעה לשנתיים) ואחריו את מיגל ויטור (צפוי לחתום לשנה אחת) והוא דורש כעת גם קשר אחורי עם יכולת לנהל את המשחק. אבוקסיס מאמין שעם הקבוצה הנוכחית אפשר לשחזר את הכרטיס לאירופה שרשם בעונה שעברה. 

אחרי שנתיים בהן זכה בגביע המדינה, המאמן רוצה קודם כל להבטיח את אירופה דרך הליגה. למרות שמדובר בליגה האזורית, לבאר שבע חשוב לשמור על התדמית בעידן החדש של אלונה ברקת ואסי רחמים ובעיקר להמשיך את המסורת. הגעת הקהל בחודש מרץ למגרשים, אם אכן תקרה, אומרים במועדון, יכולה להוות זרז להשגת כרטיס לאירופה. אבוקסיס, שהפך לאהוב הקהל יודע את זה. בדיוק בשל זה, הוא ידרוש לעגן בחוזה החדש מענקים עבור הגעה לאירופה ועבור שלב הבתים. בימים האחרונים הועבר לאבוקסיס מסר דומה, לפיו הוא ימשיך בקבוצה, אך טרם התקיימה פגישה רשמית. ההערכה היא שעד סוף החודש תצא הודעה רשמית על המשך דרכו במועדון ועד אז, הוא ינסה לעמוד במשימות הבאות שלו: לחכות שהכדורגל יחזור ולהחתים שחקנים שמסוגלים לקחת את באר שבע צעד אחד קדימה.

ז'וסואה, יוסי אבוקסיס
ז'וסואה, יוסי אבוקסיס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי