רשמית: ליגת העל בכדורגל ובכדורסל ישובו בסוף השבוע

ניקיטה רוקאביצה, יונתן כהן | ספורט1

השרים אישרו את ההחלטה במשאל טלפוני, שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: "נמשיך להיאבק למען החזרת עולם הספורט לפעילות מלאה בכלל הענפים". כלפון במכתב לקבוצות: "מצפה שתעמדו בנהלים"

(גודל טקסט)

כצפוי, שרי הממשלה אישרו הבוקר (חמישי) במשאל טלפוני את חזרת הליגה הראשונה בענפי הכדורגל והכדורסל לגברים ולנשים בסוף השבוע הקרוב. הדבר התאפשר בזכות התערבות של יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון ושר הספורט חילי טרופר, שביחד עם גורמים נוספים עבדו מאחורי הקלעים על קבלת אישור למתווה והמשך עונות הכדורגל והכדורסל, על אף הסגר הכללי במדינה שהוארך בעשרה ימים (ראו ידיעה נפרדת בנוגע לליגה הלאומית).

בעקבות ההחלטה, מנהלת הכדורגל שיגרה מכתב לקבוצות ובו דרשה מהן לשמור על ההנחיות. "כל עצירה נוספת של המשחקים תוביל להשלכות ספורטיביות וכלכליות הרסניות ולכן אני מצפה מכם, בעלי הקבוצות, שתוודאו באופן אישי עמידה מלאה בנהלים על מנת שנמנע מכך", כתב כלפון. במנהלת הוסיפו והזהירו את הקבוצות: "כל הפרה של ההנחיות תוביל לנקיטת סנקציות כנגד מפר ההנחיה".

באשר לחיסון השחקנים ולחזרת האוהדים למגרשים, נמסר לקבוצות: "אנו ממשיכים לפעול מול משרד הבריאות לקבלת אישור לביצוע מבצע חיסונים מרוכז ומהיר לקבוצות הליגות המקצועניות. בנוסף, אנו בשיח רצוף מול ראשי משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט לקידם הליך חזרת האוהדים למשחקים. אנו נעדכנכם בכל התפתחות בנושא".

אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה | דני מרון

השר חילי טרופר אמר: "אני שמח על כך שלאחר מאבק הצלחנו להחזיר את המשחקים כבר בסופ"ש הקרוב. נמשיך להיאבק למען החזרת עולם הספורט לפעילות מלאה בכלל הענפים". אחרי ההישג הזה, במנהלת יודעים כי קרוב לוודאי שטרופר יסיים את תפקידו בקרוב, לאור הבחירות הקרובות, ומקווים שיגיע שר ספורט עם זיקה מיוחדת לכדורגל הישראלי.

יו"ר מנהלת הכדורסל, שמואל פרנקל, אמר: "אני מודה באופן אישי לשר הספורט חילי טרופר, למנכ"ל משרד הספורט רז פרויליך ולראש המטה גיא גוטמן, תודה גם לשר הבריאות יולי אדלשטיין והצוות המקצועי במשרד הבריאות שעבדו מול משרד הספורט ואישרו את החזרה. תודה לכל מי שדחף, התאמץ והכדורסל עמד בראש מעייניו. אני שמח שליגת ווינר סל חוזרת לפעילות ועכשיו המטרה הבאה, החזרת הקהל. לאור הודעת ראש הממשלה שב-1 בפברואר חוזר הקהל לתרבות, אנחנו קוראים לראש הממשלה, לשר התרבות והספורט ולשר הבריאות לפתוח גם את אולמות הכדורסל. נשמח לשבת בהקדם עם אנשי המקצוע של משרד הבריאות על מנת לקבוע את הסדרי כניסת הקהל לאולמות". 

כפי שפורסם בספורט1, במהלך ישיבת הממשלה הבהיר טרופר כי יש לאשר החרגה יוצאת דופן עבור הליגה העליונה בשל הסכנה הנובעת מעצירה נוספת וכן מחשש לפגיעה במפעלים האירופים. "אם ליגת העל לא הייתה חוזרת, היינו עוצרים את הליגה ומסיימים את העונה. לצערנו, הליגה הישראלית הייתה נפגעת מכל הבחינות", אמר גורם במנהלת. "מה נעשה עם הליגה הלאומית? נביא לסיומה. מה שהיה חשוב הוא שממשיכים לשחק, אחרת היה נגרם לנו אסון ספורטיבי בקנה מידה שלא היה כאן מעולם".

סקוטי ווילבקין, ים מדר | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי