כל הז'יטונים על אוחנה: יהפוך לאגדה בבית"ר או אהבה נכזבת?

מיכאל אוחנה | דני מרון

הקשר גרם לחוגג לוותר על מיכה, מכר מרצ'נדייס גם כשהיה פצוע ובמועדון מייחלים שיוכל כבר לשחק באופן סדיר. מול ק"ש, הוא יפתח על הספסל (שבת, 18:30, ספורט3). הדוד יוסי מזרחי: "צריך זמן", שאבו: "אחד הגדולים"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

רגע אחרי שבית"ר ירושלים הודיעה על סיכום עסקת השייח' חמד בן ח'ליפה, שלא הסתיימה עד היום, משה חוגג קיבל תיאבון. על הקו היה איש קשר שניסה להביא את דור מיכה לבירה. חוגג חשב, התייעץ עם הצוות המקצועי, אבל בית"ר לקחה פתאום צעד אחורה. לסיבה שבגללה הוא ירד מהעסקה, לפחות לפי שעה, קוראים מיכאל אוחנה, שיפתח מחר (שבת) על הספסל מול קריית שמונה (החל מ-18:30, שידור ישיר בספורט3).

"ידענו שאם דור בא, מישהו יצטרך לשבת על הספסל", סיפרו בבית"ר. "עכשיו תאר לך שבא שחקן בסדר גודל של מיכה. אתה יכול להושיב את מיכאל על הספסל? אתה גם לא יכול לשחק עם דור, מיכאל ועידן ורד יחד, כי מי יעשה הגנה? חיכינו טיפה, רצינו לראות מה המצב של מיכאל. כשהבנו שהוא כשיר, ירדנו מדור. מיכאל יותר טוב ממנו".

אוחנה יותר טוב כמעט מכל שחקן אחר בכדורגל הישראלי בעמדה שלו. במרצ'נדייס, הוא לא הפסיק למכור גם בתקופה בה ישב ביציע ותהה שוב ושוב מדוע הוא לא נמצא על הדשא. החולצה עם השם אוחנה, הסבירו אוהדים שקנו, יכולה להישאר על הגוף גם אחרי שמיכאל ימצא את היעד הבא שלו, או שוב ייפצע.

מיכה. "מיכאל יותר טוב ממנו" | הפייסבוק הרשמי של אנורתוסיס

כשאתה צולל פנימה ומדבר עם אנשי מקצוע, כולם מסייגים. "כשהוא בריא, הוא אחד הגדולים שיש פה", מספר חיים שאבו, עוזר המאמן בעונה שעברה, שכל פעם שהשם של הקשר עלה על פיו בשיחות עם רוני לוי, זה היה בהקשר של חולצת הרכב, של שחקן מוביל. "איזו פתיחת עונה הייתה לו, הבחור הזה מקצוען, שחקן ברמה גבוהה מאוד", מסביר שאבו.

"מה שיש לו ברגליים, אין להרבה שחקנים. כמה בנינו עליו, רוני ואני. הוא כישרון עילאי שהיה אמור להיות שחקן מאוד משמעותי אצלנו. איך שהוא נפצע, באה נפילה ואז התייצבות כי גדי קינדה נכנס לכושר טוב. אחר כך לקחו לנו את קינדה והכל שוב השתבש. איתו בית"ר יכלה לטפס ולהיראות אחרת, אין לי ספק. אולי היינו מגיעים עד גמר גביע, אולי מקום שני. כי בסוף מה שהכריע זה העומק בסגל. לא היה כזה. אם מיכאל היה משחק, היה יותר עומק על הספסל. שלום אדרי היה משמעותי, אבל זה לא הספסל שיש למכבי חיפה. ירדן שועה פותח היום בבית"ר, אבל בחיפה התייבש על הספסל. הכל בדיעבד עם אוחנה, אבל אני יודע שהוא יכל לעזור לנו מאוד".

בחודש דצמבר, סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה שוב תפסו את הראש. שיחה עם הצוות הרפואי הבהירה שהראש של אוחנה כבר לא ברצועה הצולבת אותה קרע בעונה שעברה, אבל הוא סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי. "אוחנה לא התאמן באופן סדיר באותה תקופה, וכשהליגה מתקיימת לסירוגין, בגלל הסגר, חששנו שיהיה לו קשה מאוד לחזור", הסבירו בבית"ר.

חיים שאבו
חיים שאבו | דני מרון

לא סתם דראפיץ' וברדה הבהירו לחוגג שיש להם דברים דחופים יותר בקנה. עובדה, הם ויתרו על אוחנה אבל רוצים להביא שחקן למשבצת שמאל, סטייל מתן חוזז או אילון אלמוג. במקרה שאחד משחקני מכבי תל אביב יגיע, הם רק יפנו את השטח לאוחנה וישימו סטמפה על השיטה. דראפיץ' וברדה החליטו על שינוי, לשחק עם 4:3:3 קלאסי, שלא מאפיין צמד ששנים משחק עם שיטת היהלום. שחקן איכותי בשמאל, אוחנה באמצע, ורד בימין – חלאופילו פלייטר האסלביינק או שועה למעלה. אלירן עטר מתחרה על כל העמדות במקביל. רוטציה. עומק. את כל זה, הם אומרים, אוחנה כשיר יכול לעשות – קבוצה מגוונת יותר ושמחה יותר.

בשיחות הראשוניות עם אוחנה, דראפיץ' וברדה הבהירו לו שיהפוך השנה לשחקן מפתח. אוחנה החזיר להם שבעתיים. הוא שכר מטפלים פרטיים ושילם על טיפולים חיצוניים מעבר לאלה שהוא עובר במסגרת הקבוצה. "בא ראשון והולך אחרון", אמרו בבית"ר על ההתנהלות שלו באימונים. "בהתנהלות שלו הוא מזכיר מאוד את הדוד, יוסי מזרחי".

בימים אלה, כשהנוער מושבת, הדוד מזרחי ("הוא הנכד של אחי הבכור", מדייק) עוקב מהצד. הוא לא שוכח איך העלה אותו להופעת הבכורה במ.ס אשדוד, איך הלך לראות אותו כשהיה בן תשע במדי הפועל ירושלים. לאשדוד הוא הגיע בזכות אביו, היועץ שלו לענייני הקריירה. שאלנו את מזרחי מה יכריע את אוחנה קודם, הפציעות או הכישרון.

יוסי מזרחי | מאור אלקסלסי

"אם הוא הכי טוב בארץ בעמדה שלו? הוא יצטרך להוכיח את זה", אמר מזרחי. "לחזור לאחר שתי פציעות כאלה, ועוד להיות הכי טוב בעמדה שלו, זה קשה מאוד בשלב הזה. מי שעבר פציעות, ועברתי כמה בחיים שלי, יודע שזה לא דבר פשוט, אבל כשראיתי אותו חוזר לשחק הוא הפתיע לטובה. אחרי פציעות מהסוג הזה, קשה לבוא לידי ביטוי בסיבוב ובחדות. צריך לתת למיכאל זמן".

הוא חזר, ושוב נפצע. הפעם בשריר הירך האחורי, פציעה שלא קשורה לקודמת.
"קשורה, קשורה. כשאתה חוזר מהר מדי אז קורים הדברים האלה. שחקן שלא משחק תקופה ארוכה, העומס עליו צריך להיות מחולק. במקרה של מיכאל, הרצון לשחק גובר על כל הדברים האחרים. הוא צריך להגביל את עצמו קצת, עד שהוא באמת יחזור לכושר משחק".

מיכאל קשר 10. שם הוא צריך לשחק?
"אצלי הוא שיחק בתחילת הדרך בצדדים, אבל אם הוא רוצה להצליח הוא צריך לדעת לשחק בכמה עמדות, לא רק כ-10. גם 50/50. זינדין זידאן הגדול שיחק באגף בסוף הקריירה שלו. אתה רואה את זה במכבי חיפה. צ'רון שרי ודולב חזיזה זה שחקני 10. את חזיזה אימנתי, הוא 10 קלאסי, אבל שניהם משחקים באגפים. לא צריך להפריע למיכאל. את המספרים הוא צריך לתת מכל מקום. מצפים ממנו בבית"ר".

מיכאל אוחנה | דני מרון

בבית"ר מסמנים כל חלקה טובה שיש לשחקן הזה ברגליים. כדרור יוצא דופן, יכולת מסירה מצוינת ויכולת הצטרפות טובה רחבה. "מה זה משנה באיזה עמדה הוא ישחק?", אמר לנו גורם בכיר בבירה השבוע. "כשמיכאל בריא הוא יפתח בהרכב, בכל מצב. אף שחקן רכש לא מסכן אותו. ואם נרצה שחקן כזה, יכול מאוד להיות שהוא יירד מהפרק".

השבוע העבירה בית"ר את התשלום הלפני אחרון בעסקת אוחנה להפועל באר שבע. שם רוצים להימנע מתביעות מיותרות והעניינים בין אלונה ברקת לחוגג מתחילים להסתדר. את הצלע השני בעסקה ההיא, דוד קלטינס, בית"ר עשויה לנסות להחזיר בעונה הבאה. היא מחזיקה ב-50% מהכרטיס של שניהם. האיחוד הזה, אומרים שם, טבעי גם מבחינת הקהל.

מיכאל אוחנה חוגג | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי