גיא לוזון: "ליאל עבדה יישאר עד סוף העונה. חזרנו להיות מכבי פ"ת"

המאמן מרוצה מה-1:2 הדרמטי על אשדוד: "חזרנו להיות 'בד בויז' - לוחצים, לא מפחדים. מנענו מקבוצה מכושרת להגיע למצבים". על החלוץ: "ללא הבאז התקשורתי היו לנו עוד כמה נקודות, זה השפיע". בן שמעון: "מאוכזב"

(גודל טקסט)

מכבי פ"ת ומ.ס אשדוד היו שתי ההפתעות הנעימות של עונת 2020/21. קרב הצמרת ביניהן הערב (שבת) הסתיים בדרמת ענק כאשר ליאל עבדה כבש את שער הניצחון לקבוצה של גיא לוזון בתוספת הזמן (90+2) – 1:2 נהדר. בזכות הניצחון, המלאבסים טיפסו מעל הקבוצה מעיר הנמל בדרך למקום השלישי. מי זוכר שהקבוצה של רן בן שמעון עוד הוליכה במשחק משער של שגיב יחזקאל.

גיא לוזון על ניצחונות מאוחרים: "אני חושב שכולם סבלו מהיכולת שלנו לאחרונה. היינו חייבים לחזור להיות מכבי פ"ת בד בויז במובן היובי של המילה, לוחצים ומשחקים ולא מפחדים. אני חושב שאשדוד היא קבוצת ההתקפה הטובה בליגה לטעמי והם לא הגיעו לאף מצב היום וזה לזכותנו. אני חושב שאנחנו שונים בתכלית ממה שהראינו במשחק האחרון, חזרנו להיות מכבי פ"ת וזה הביא לנו את הניצחון.

נפילת מתח במשחקים הקודמים בהשוואה לסיבוב הראשון: "קודם כל הגישה שלנו לא הייתה טובה. היינו מעולים נגד מכבי ת"א ואז נגד כפ"ס היינו רעים בלשון המעטה. כעת חזרנו להיות הקבוצה עם המאפיינים שלנו ולכן גם ניצחנו.

שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | אודי ציטיאט

המאמן נשאל על ליאל עבדה והאם הסערה סביב מעברו האפשרי השפיעה על הקבוצה. לוזון הבטיח כי החלוץ יישאר בקבוצה עד תום העונה: "באמונה שלמה הוא ימשיך כאן" והוסיף: "לטעמי אם לא היה הבאז התקשורתי והאירוע שהיה סביבו אז היינו עם עוד כמה נקודות. זה השפיע וזה טבעי לחלוטין כי מדובר בבחור כה צעיר שמספרים כאלה רצו סביב השם שלו והייתה התעניינות כזו או אחרת אך הוא צעיר אמנם אך בוגר בנפשו. אני חושב שהפסק זמן מהליגה עזרו לו להירגע, לחזור לקרקע, לא באשמתו כמובן ולהתפקס. הוא חזר להיות ליאל.

חלון ההעברות: "בגזרה הישראלית אין יותר מדי אופציות התקפיות לצערי. אנחנו רוצים לצרף זרים וכשנמצא את המועמד הראוי שיהיה אפשר לצרפו בהתאם לבלאגן הקורונה – אנחנו נביא".

גיא לוזון
גיא לוזון | אודי ציטיאט

ארמנדו קופר התרגש: ""זה היה משחק טוב. חזרתי לבית שלי. כל השחקנים נתנו הכל במשחק כדי להבקיע ולנצחף. באופן אישי, אני מאוד שמח. אני נהנה מהחזרה שלי בפ"ת, אוהב להיות בקבוצה הזו. לגבי הפועל ת"א, ניסיתי לעשות הכל. אני לא יודע אם זה בגלל כדורגל או החלטה של מאמן. כשאני עולה על המגרש אני שוכח הכל. המשחבה כלי במשחק כדי לנצח".

ומנגד, רן בן שמעון נשאל על כך שהקבוצה לא יודעת לחלץ נקודה כשהיא לא בשיאה: "אני מאוכזב גם מהתוצאה ואיך ששיחקנו ואיך שהגבנו. היינו לא טובים, לא חדים איפה שצריכים להיות חדים. לא היה לנו רעיון סביב הנעת כדור שהיא הכלי החזק ביותר שנועד להכניס את הכדור בזמן הנכון. זה היה משחק של תיקו שיכל ללכת לפה או לשם והלך לכיוון השני הפעם".

על החילופים שלו: "אני חושב שזה קצת שחור ולבן להכריע שאלה חילופים הגנתיים. היו שישה שחקנים התקפיים על המגרש. היה חסר לנו משהו במרכז המגרש ודווקא כשהשגנו אותה זה לא עזר. השתמשנו בכלים שעמדו לרשותינו. קיבלנו את הגול במתפרצת. זה קורה וזה חלק מהחיים".

רועי גורדנה, שגיב יחזקאל, טום בן זקן
שחקני אשדוד. הובילו אך הציגו משחק מאכזב | אודי ציטיאט

על חלון ההעברות: "עדיין לא יצא לאיברהים להתאמן כל כך. אנחנו נצטרך להתחזק מבפנים עם הסגל הקיים. התוספת שתגיע יכולה להיות תוספת נחמדה אך נצטרך הרבה יותר מזה בזכות השלד שלנו – איך הם מביאים מעצמם קצת יותר דיוק וחדות. יש שוק (מהשחקנים הישראליים) ויש לו דינמיקה משלו. אני לא חושב שיש שחקן חופשי שיכול להגיע. אני לא רוצה שיחשבו שהסגל שלנו לא מספיק חזק. אם נצרף מישהו זה יהיה כתוספת קטנה לחוזק שכבר קיים. צריכים לשחק יותר טוב וחכם מאיך ששיחקנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי