אין כמו בבית: 0:1 לב"ש על חדרה במשחק החזרה לטרנר

הדרומיים שבו לאצטדיון הביתי אחרי כשבעה חודשים, סיפקו משחק חלש, אך עלו למקום השלישי בזכות שער של קלטינס (75). ויטור וקבהא נפצעו, ברדה הורחק אחרי שרתח על השופט. והחדרתים? שוב יצאו עם מחמאות ובלי נקודות

(גודל טקסט)

הפועל באר התרגשה הרבה יותר מהחזרה לאצטדיון טוטו-טרנר מאשר החזרה לליגת העל לאחר פגרת הסגר הכפויה. ההתרגשות הזו הסתיימה בשמחת ניצחון, כאשר הקבוצה גברה ערב (שני) 0:1 ל הפועל חדרה במשחק שנעל את המחזור ה-16. כזכור, הקבוצה מבירת הנגב נאלצה לפני כשבעה חודשים לנדוד תחילה לי"א באשדוד ולאחר מכן לטדי בירושלים בעקבות ליקויים בגג בטרנר, וכעת היא שבה למקום בו הפכה למועדון בכיר ביותר בכדורגל הישראלי – ועשתה זאת ברגל ימין.

צריך להגיד, ב"ש הציגה משחק חלש, כמעט לא איימה על שער היריבה, נראתה חסרת יצירתיות בלשון המעטה, אך לבסוף הצליחה להשיג שלוש נקודות בזכות שער של דוד קלטינס בדקה ה-75. יוסי אבוקסיס הגיע למשחק עם סגל חסר, ללא ז'וסואה המורחק, סינטיהו סלליך הפצוע, תומר יוספי ורותם חטואל החיוביים לקורונה, ואם לא די בכך הוא איבד הערב את מיגל ויטור ומרואן קבהא, אשר נפצעו ונאלצו להתחלף. בנוסף, עוזר המאמן אליניב ברדה הורחק בכרטיס אדום אחרי עימות מילולי עם השופט נאאל עודה.

היכולת של ב"ש צריכה להדאיג את אבוקסיס, שכן קשה להגיד שקבוצתו הייתה עדיפה על חדרה, אך בסופו של דבר אי אפשר להתווכח עם תוצאה, והדרומיים טיפסו למקום השלישי בטבלה – שלוש נקודות פחות ממכבי תל אביב השנייה ותשע פחות ממכבי חיפה הראשונה. מנגד, קבוצתו של שרון מימר כל כך הרבה פעמים העונה יצאה בסיום משחקים עם מחמאות ולא עם נקודות, כך שהיא צריכה להרגיש מאוכזבת, כי היא לא נפלה מהמארחת הערב.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

כעת, חדרה נותרה מתחת לקו האדום (במקום ה-13), כשהיא עם נקודה פחות מבני סכנין מהמקום ה-12 ושתי נקודות פחות מבני יהודה מהמקום ה-11. מוחמד אוסמאן, הזר החדש, פתח בהרכב, ערך בכורה והצליח להרשים. גם יהב אפריאט שיחק לראשונה בקבוצתו החדשה ועלה ב-11. רז נחמיאס ועידו לוי ישבו על הספסל וימתינו להופעתם הראשונה.

ומה קרה על כר הדשא? החצי הראשון היה חלש מאוד מבחינת הפועל ב"ש, שלא הצליחה לרשום אפילו איום אחד ב-45 הדקות הראשונות. החדרתים היו מעט יותר טובים ובוודאי יותר מסוכנים, על אף שגם הם לא בחנו יותר מדי את אוהד לויטה. הם הגיעו הכי קרוב שיש בדקה ה-19, לאחר כדור קרן שגרם לערבובייה ברחבת ב"ש, בסיומה מריאנו בריירו הרחיק מהקו והציל את הקבוצה של אבוקסיס מספיגה.

מיד עם שריקת הסיום למחצית הראשונה, אליניב ברדה ניגש לשופט נאאל עודה ובא אליו בלא מעט טענות, בעיקר בעקבות העובדה שלדעתו היה צריך להישלף כרטיס צהוב שני לעבר שובל גוזלן מחדרה. השופט שלף לברדה כרטיס אדום, והסאגה המשיכה גם לחדר ההלבשה, שם עוזרו של יוסי אבוקסיס צעק לעבר השופט. הדבר נרשם בדו"ח המשחק וברדה אמור לעמוד לדין.

החצי השני היה דומה מאוד לחצי הראשון. ב"ש איימה לראשונה במשחק על המסגרת בדקה ה-74 והשיגה קרן, ממנה קלטינס כבש את שער הניצחון. רמזי ספורי הגביה, איתמר שבירו ניסה לכבוש במספרת שלא בדיוק הלכה לו, אך מהניסיון של החלוץ הכדור הגיע לקלטינס שבנגיחה חלשה הצליח למצוא את הרשת ולהעניק שלוש נקודות למארחת.

יוסי אבוקסיס | דני מרון
שחקני הפועל חדרה מאוכזבים | דני מרון
שרון מימר | שלומי גבאי
אליניב ברדה | דני מרון
אלונה ברקת | דני מרון

הרכבים

הפועל ב"ש: אוהד לויטה, אור דדיה, מריאנו בריירו, מיגל ויטור (לואי טאהא, 64), שון גולדברג (דודי טויטו, 71), איליי מדמון, מרואן קבהא (דוד קלטינס, 56), מרסלו מלי, רמזי ספורי, אלטון אקולטסה (איתמר שבירו, 71), ג'ונתן אגודלו (אנתוני וארן, 64).

הפועל חדרה: רובי לבקוביץ', דיא לבאבידי, טל כחילה, ג'ונתן סיסה, עבדאללה ג'אבר, תמיר גלזר, גלעד אברמוב (אסי גומה, 81), מוחמד אוסמאן (מקסים פלקושצ'נקו, 67), יהב אפריאט (רודריגו בונגונגי, 74), גוסטבו מרמנטיני, שובל גוזלן (מרשל אודה, 67).

מוחמד אוסמאן, ג'ונתן סיסה | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע | דני מרון
יהב אפריאט | שלומי גבאי

מהלך המשחק

רבע השעה הראשונה של המשחק הייתה מאוד מאוזנת, ושתי הקבוצות לא הצליחו כלל לייצר איומים של שער היריבה. בדקה ה-19 חדרה הייתה קרובה לעלות ליתרון, כאשר אוהד לויטה יצא רע מאוד לעבר כדור קרן שהוגבהה אל תוך רחבת הפועל ב"ש. טל כחילה נגח, מריאנו בריירו הרחיק מקו השער ולאחר מכן החלה ערבובייה ממש על הקו השער. ג'ונתן סיסה ניסה לדחוק פנימה, אך שוב בריירו הציל עם הרחקה נוספת.

תמיר גלזר שומר על איליי מדמון | שלומי גבאי

בדקה ה-29 נרשם חצי מצב לחדרה. מוחמד אוסמאן, שהרשים מאוד עד השלב הזה במשחק בהופעת הכורה שלו, מצא בכדור נאה את דיא לבאבידי באגף הימני. המגן הגביה לרחבה לעבר שובל גוזלן שהיה לא מכוסה, אך החלוץ לא פגש טוב את הכדור עם הראש והנגיחה שלו כלל לא הלכה לכיוון המסגרת.

תמיר גלזר, רמזי ספורי | דני מרון

לאחר השריקה לסיום המחצית הראשונה, בה ב"ש לא איימה אפילו פעם אחת על שער חדרה, אליניב ברדה, עוזר מאמן הדרומיים, ניגש לנאאל עודה ובא אליו בלא מעט טענות, בעיקר בגלל הצהוב השני שלדעתו היה צריף להישלף לעבר שובל גוזלן. השופט שלף לברדה כרטיס אדום, והסאגה המשיכה גם לחדר ההלבשה, שם עוזרו של יוסי אבוקסיס צעק לעבר עודה. הדבר נרשם בדו"ח המשחק וברדה אמור לעמוד לדין.

גוסטבו מרמנטיני, מיגל ויטור | דני מרון

בדקה ה-56 מרואן קבהא נאלץ להתחלף לאחר שהתלונן על כאבים במפשעה, ודוד קלטינס נכנס על חשבונו למגרש במה ששינה את המערך של יוסי אבוקסיס משלושה בלמים לשניים. חוסר המזל בב"ש נמשך, כאשר שש דקות לאחר מכן גם מיגל ויטור לא יכל להמשיך והוחלף על ידי לואי טאהא.

מרואן קבהא | דני מרון
מיגל ויטור | דני מרון

בדקה ה-68 חדרה הגיע למצב לא רע, אך לא הצליחה לייצר ממנו איום על השער. מקסים פלקשוצ'נקו, בנגיעה הראשונה שלו בכדור אחרי שנכנס כמחליף, סיפק כדור עומק פנטסטי לגוסטבו מרמנטיני, שאם רק היה משתלט טוב על הכדור היה במצב של אחד על אחד מול השוער, אך לא הצליח לעצור את הכדור קרוב לרגל. אוהד לויטה יצא לעברו וקלט את הכדור. שתי דקות חלפו ופלקשוצ'נקו שיגר טיל אדיר ממרחק לעבר השער, אך הבעיטה של המושאל ממכבי חיפה הייתה גבוהה מדי.

מוחמד אוסמאן, מרואן קבהא | דני מרון

בדקה ה-74 ב"ש סוף סוף איימה על השער. אנתוני וארן הוריד מצוין כדור בעקב לאיליי מדמון, שסיפק בעיטה עוצמתית ברגל שמאל לעבר השער, אך רובי לבקוביץ' הדף לקרן. ומהקרן הזאת, הפועל ב"ש עלתה ל-0:1. רמזי ספורי הגביה, איתמר שבירו ניסה לכבוש במספרת שלא בדיוק הלכה לו, אך מהניסיון של החלוץ הכדור הגיע לדוד קלטינס שבנגיחה חלשה הצליח למצוא את הרשת ולהעניק יתרון למארחת.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

בדקה ה-89 ב"ש לא הייתה רחוקה מכיבוש השער השני, כאשר רמזי ספורי לקח כדור חופשי ממרחק של 18 מטרים מהשער של חדרה. הקשר בעט בעוצמה אדירה, אך יחסית אל מרכז השער, ורובי לבקוביץ' בהצלה נאה הדף לקרן. אחרי חמש דקות של תוספת הזמן, השופט נאאל עודה שרק לסיום.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון
דיא לבאבידי | דני מרון
דוד קלטינס, רמזי ספורי | דני מרון
נאאל עודה | שלומי גבאי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי