הקללות לשופט, ברקוביץ' ושועה: ברק אברמוב יורה לכל הכיוונים

ברק אברמוב
ברק אברמוב | דני מרון

האזינו: בעלי בני יהודה התראיין ל-103FM והתייחס לכל הנושאים הבוערים: שניר לוי, הטעות עם המאמן שפוטר ומדוע הוא לא ממנה מחליף, הסיבה האמיתית לעזיבת אלישע, שועה וחזיזה, וגם: העקיצה למשפחת לוזון

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

הבלאגן סביב בני יהודה חוגג. אתמול (ראשון) הקבוצה רשמה משחק שמיני ברציפות ללא ניצחון, כאשר הפסידה 3:1 להפועל כפר סבא והאקס אלישע לוי, אך סיפור המשחק היה שונה לחלוטין. בעקבות הרחקתו הלא מוצדקת של מתיאה ליואיץ' במצב של 0:1 לכתומים, הדבר גרר קללות קשות שספג השופט שניר לוי מהקשר הסרבי, מבעלי הקבוצה ברק אברמוב ומאלירן עובד, ספונסר וחבר הנהלה.

הערב אברמוב עלה לראיון בתכנית הספורט של 103FM בכדי להציג את הצד שלו בסיפור וירה לכל הכיוונים. בעלי בני יהודה בלם את הביקורות עליו בנוגע לאי מינוי מאמן, בנוגע למכירת שחקנים ללא הבאת תחליף ראוי, חשף את הסיבה האמיתית לעזיבתו של אלישע לוי, הודה שטעה כשמינה את ניר ברקוביץ' למאמן, התייחס לקללות לעבר שניר לוי, דיבר על ירדן שועה ודולב חזיזה ואף עקץ את משפחת לוזון.

האזינו לראיון המלא

"אומרים שאני הבעלים הכי כושל בישראל? בחמש שנים זכיתי בשני גביעים, הגענו פעמיים לפלייאוף העליון וייצרתי ומכרתי שחקנים מליגת העל לליגות בכירות בעולם", פתח אברמוב את דבריו.

העובדה שכפיר אדרי משמש כמאמן על אף היותו מנכ"ל הקבוצה עד לאחרונה: "כפיר אדרי היה מנכ"ל ונהיה מאמן. כפיר הוא מנכ"ל מהכדורגל. אם אסי רחמים יהיה מאמן הפועל באר שבע כי ככה אלונה ברקת החליטה, מישהו יגיד למה הוא מאמן? כפיר אדרי איש כדורגל ,זכה בתארים, שיחק 25 שנה כדורגל ויודע יותר טוב מכל אחד אחר כדורגל. בחרתי בו להיות מנכ"ל ובאיזשהו שלב בחרתי להוריד אותו לדשא. מה לא בסדר? מה כואב לכם?"

התוצאות על הדשא מראות שאולי צריך מאמן: "גם עם יוסי אבוקסיס בעונה הראשונה שלו בטבלה היינו באותו מצב כמו היום. פיטרתי אותו? לא. האמנתי בו. עשינו שינויים והצלחנו. גם בעונה הראשונה שלי לא הצלחנו כל כך ובסוף זכינו בגביע".

יעקב אסייג וכפיר אדרי | ברני ארדוב

השחקנים שמכר ועד היום לא הגיע תחליף מספיק טוב עבורם: "זה לא סוד שמכרתי שחקנים, אני לא מתבייש בזה. להפך, אני גאה בזה. כל מועדון בסדר גודל של בני יהודה צריך למכור שחקנים ואין לו אין לו זכות קיום. אם תסתכלו על ולנסיה וגרנאדה מספרד, גם הן מוכרות שחקנים כדי לשרוד. כך גם בני יהודה בישראל ומכבי נתניה וכל קבוצה שיכולה למכור שחקנים. מכרתי שחקנים בלא מעט כסף. מה שלא יודעים זה שאני לא מחזיק בכל האחוזים בכרטיס. מכרנו את איסמעילה סורו ב-2.5 מיליון יורו והחזקתי ב50% מהכרטיס. לא כל הכסף נכנס לבני יהודה, רק חצי. הכנסנו חמישה מיליון ש"ח".

"אפשר ללכת לבקרה ולראות את תקציב השחקנים של בני יהודה היום, שהוא מעל תשעה מיליון שקל", המשיך אברמוב. "כשהגעתי לבני יהודה שכר השחקנים עמד על לא יותר מארבעה מיליון ש"ח בתקופת משה דמאיו, ואפשר לראות כמה התקדמנו. בני יהודה המועדון הכי מצליח בישראל בחמש השנים האחרונות. אני לא אוהב להתפאר, אבל להגיד שאני הבעלים הכי כושל בכדורגל הישראלי?".

למה אין תחליפים ראויים לשחקנים דוגמת ירדן שועה, דולב חזיזה ומאוויס צ'יבוטה: "יש שחקנים ברמה של חזיזה בארץ? אין שחקנים כאלה בארץ. בתור בעלים, אפשר לא למכור את שועה? שועה יש אחד בדור. צ'יבוטה יש אחד בדור. אין שחקנים בסדר הגודל הזה שאפשר להביא. צריך להגיד כל הכבוד על זה שייצרנו שחקנים כאלה, שיוסי אבוקסיס עשה מהם שחקנים הרבה יותר טובים ממה שהם היו, והצלחנו למכור אותם. כמו שמכבי נתניה לקחה את גבי קניקובסקי והפכה אותו למצוין, את דיא סבע שהיה טוב ועשתה אותו עוד יותר טוב ויונס מלדה, שגדל בנוער ועכשיו מכרו אותו. נתניה הביאו סופרסטארים במקומם? הם מכרו שחקנים ביותר כסף ממני. כשאתה בעלים של קבוצה, אתה לא יכול לעבוד על השחקן. כששחקן מקבל הצעה מקבוצות כמו מכבי חליפה, לודוגורץ או סלטיק – אתה לא יכול להגיד לו 'אתה לא הולך'".

דולב חזיזה, ירדן שועה
דולב חזיזה, ירדן שועה | מאור אלקסלסי

האם אלישע לוי עזב את תפקיד המאמן בגלל התערבותו המקצועית: "אלישע אמר לי אתמול במשחק מול כפ"ס שהכי כיף היה לו לאמן את בני יהודה. אלישע לא אהב את השחרור של דור ג'אן ובגלל זה הוא עזב. גם אני לא אהבתי את השחרור הזה, אבל אני לא יכולתי להגיד לילד בן 25 שיש לו הצעה מהליגה הראשונה מפורטוגל 'לא'. החלטתי לשחרר אותו למרות שידעתי שזה יפגע בבני יהודה".

ניר ברקוביץ' טען שהתערבת לו: "אם ניר ברקוביץ' אמר שאני טעיתי הוא צריך להתבייש. נתתי לו את הבמה לאמן בליגת העל. לא ראיתי אף בעלים אחר שהיה לו אומץ לקחת את ניר ברקוביץ' לליגת העל. הוא פוטר בגלל אותה סיטואציה שהייתה לו עם לירן שטראובר. לא אהבתי את הדרך שלו, ומעבר לזה היו לי הרבה תקריות מקצועיות איתו. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה, לוקח זמן להכיר את הצד שני ובסוף עובדים ביחד. עם יוסי אבוקסיס עבדתי שנתיים וחצי, עם אלישע שנה, אז כנראה שאני כן יודע לעבוד עם מערכת. מתי ניר ברקוביץ' סיים עונה בקבוצה? אולי טעיתי בהחלטה למנות אותו".

התקרית עם שניר לוי אתמול: "לא אמרתי על אבא שלו מילה. אני מאוד מעריך את אבא שלו. אמרתי לו אתמול שאם לא אבא שלו הוא לא יכול לדרוך במגרש כדורגל. אני בכדורגל חמש שנים ואף פעם לא דיברתי עם שופט. פעם שמעו בתקשורת שברק אברמוב פנה לשופט תוך כדי משחק? להפך, אני תמיד זה שמרגיע כשיש טעויות. בחצי גמר הגביע האחרון קיבלנו שני אדומים ופסלו לנו פנדל מוצדק. בסוף אותו משחק הלכתי ולחצתי לשופט את היד, כי הוא קיבל החלטה ב-VAR".

ניר ברקוביץ' | אדריאן הרבשטיין

מי זה אלירן עובד, שקילל קשות את שניר לוי אמש: "אלירן עובד זה ספונסר של בני יהודה והוא התעצבן אתמול בתור אוהד הקבוצה ואדם שמשקיע כסף. הוא אמר מה שאמר, אני לא נכנס לזה. אני אחראי על הפה שלי. אני לא קיללתי את השופט. אמרתי לו 'אתה חסר מושג ואם לא אבא שלך אתה לא יכול לדרוך על מגרש כדורגל'. אני לא חוזר בי. בוועדה נמצא אבא שלו, אתם מבינים איך זה נראה? השופט הזה לא היה צריך לשפוט אחרי ששפט את מכבי תל אביב. אם לא אבא שלו, הוא לא היה שופט".

"אני יכול להגיד על עצמי שאני נותן שעות על גבי שעות במשך היום כדי שהמועדון הזה יצליח", המשיך אברמוב. "אנחנו עושים מעל ומעבר. הגענו למשחק שהוא מכריע מבחינתנו, נראינו טוב, הובלנו 0:1, מרגישים שעוד שער באוויר ואז בא שופט עם שריקה מהבית, מרחיק לך את השחקן הכי טוב בקבוצה. איך אני יכול להיות רגוע? תשאלו שופטים ויגידו לכם שמכבדים אותי ואוהבים אותי. אתמול היה משהו ספציפי נקודתי. מה משפחת לוזון עשתה לשופטים כל החיים?".

ברק אברמוב
ברק אברמוב | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי