בכיר בהפועל ת"א שיבח את קלינגר, מחמאות לאלטמן שנפצע וייבדק

צהלות שמחה נשמעו מחדר ההלבשה אחרי ה-0:1 על בית"ר ירושלים, שחקן בקבוצה הודה לשטקוס: "נפלנו במחצית השנייה, אבל יש לנו תמנון בשער". הקפטן נפגע בשריר הירך וייבדק לקראת ק"ש. וגם: הבוקר ייערך דיון ב-CAS

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב עדיין במקום האחרון בטבלה, אבל הניצחון אמש (שלישי) 0:1 בטדי על בית"ר ירושלים, היריבה המושבעת, בהחלט גרם לכך שהאדומים כבר מצליחים לראות את האור שבקצה המנהרה – או אם תרצו, את האור שמעבר לקו האדום.

בחדר ההלבשה בירושלים נרשמו חיבוקים רבות ונשמעו צהלות שמחה שהזכירו חגיגות כמו בימי העפלה לגמר גביע המדינה ובכיר במועדון הצהיר: "מבצע ההצלה תופס תאוצה. ניר קלינגר הוא כמו אחד שנולד בהפועל תל אביב, מרגישים שהקבוצה זורמת בעורקיו ולמרות המצב והתוצאות הוא גורם לכולם לשאוב ממנו אמונה. לא היה לנו מאמן כמוהו בשנים האחרונות".

צפו בתקציר הניצחון של הפועל ת"א בטדי

כבר הבוקר קלינגר יפתח בהכנות לקראת המשחק ביום ראשון נגד הפועל קריית שמונה, משחק שבמועדון מגדירים כקריטי וכבר אתמול בחדר ההלבשה בטדי דיברו עליו שחקנים ואמרו שניצחון בו יוביל לבאלגן עצום בטבלה. בקבוצה ינסו להכשיר להתמודדות את הבלם אדי גוטליב שנעדר בשבועות האחרונים עקב פציעה.

דן איינבינדר, שניצח את הקבוצה שלמעשה פיטרה אותו ומולה מתנהל כעת מאבק משפטי, החמיא בסיום לחבריו החדשים ולמאמן: "אחרי שאיבדנו ניצחון נגד הפועל חיפה, לא הורדנו את הראש. ניר קלינגר הכין אותנו בצורה הכי טובה שאפשר ואני שמח לנצח כי זה לא קרה לי הרבה זמן".

איינבינדר. טעם ניצחון אחרי תקופה ארוכה | דני מרון

בראש רשימת מקבלי המחמאות נמצא השוער ארנסטס שטקוס, שבמשחק אדיר בין הקורות מנע משחקני בית"ר ירושלים להבקיע. שחקן בקבוצה אמר עליו: "ידענו שתהיה נפילה בכושר ככול שהמשחק יתקדם, אבל יש לנו תמנון בשער". 

גיבור נוסף הוא כובש שער הניצחון, הקפטן עומרי אלטמן. ראשי המועדון ידעו ללכת לקראתו, לסדר את נושא הקיצוץ בשכר ולקבל שחקן חדש שעסוק רק בכדורגל. לצערם, לקראת הסיום נפצע אלטמן בשריר הירך והיום הוא ייבדק כדי לבחון את חומרת הפגיעה. למילים חמות מאוד זכה גם אושר דוידה הצעיר, שבקבוצה צופים לו עתיד כשחקן נבחרת ישראל ולא ימהרו לשחרר אותו, חרף בקשתו הבוקר לעבור ללגיה ורשה.

לעומת זאת, הקשר הגנאי עמנואל בואטנג ישב אתמול לאורך כול המשחק על הספסל ולא שותף כלל אחרי שיחת הבהרה בה לכאורה הביע מחאה על הוצאתי מההרכב נגד הפועל חיפה. נכון לעכשיו בואטנג לא זוכה לביקוש מקבוצות בישראל ונכון להבוקר לא עושה רושם שהקבוצה תצרף שחקן זר נוסף עד סגירת החלון ב-11.2.

שטקוס. "יש תמנון בשער" | דני מרון

בתוך כך, הבוקר יתקיים בשווייץ דרך ה"זום" הדיון בנושא חובות "חברת הראל אחזקות" לפני פירוק הקבוצה, חובות שעברו לבעלי המועדון הנוכחים, שרון ואיציק ניסנוב, זאב גרינברג ומאיר תושב.

חובות העבר עומדים על כ-5 מיליון יורו וב-CAS ידונו באיחוד התיקים, בהליך שצפוי לכל הפחות להימשך בשבועות הקרובים. החובות הם לקייזרסלאוטרן הגרמנית על תשלומים שלא הועברו על איתי שכטר וגילי ורמוט, חוב לקבוצת ת'ון בשוויץ, לליביו אנטל, אבדג'י, לוקאס וינטרה, מרקו סימיץ, דאמיר שובשיץ' ואחרים. יוסי גייר, פרקליט הפועל תל אביב הפועל בנושא מול פיפ"א, יבקש בדיון להוריד משמעותית את סכום החובות.  בהפועל תל אביב טוענים כי החובות אינם עליהם וצריכים להיות נידונים בהליך הפירוק הכללי של מפרקי הפועל תל אביב, שאול קוטלר וחן ברדיצ'ב.

בהפועל ת"א בכל מקרה יערערו לבית המשפט הפדרלי בשווייץ אם תתקבל החלטה שעל המועדון לשאת בחובות העבר, אולם מכיוון שבדומה לבית הדין העליון בישראל גם בית הדין הפדרלי כמעט שאינו מתערב בהחלטות CAS, במועדון החליטו שאם פיפ"א תפעיל סנקציות דרך ההתאחדות לכדורגל, תיבחן האפשרות להוציא צו מניעה דרך בית המשפט המחוזי בישראל נגד ההתאחדות לכדורגל כדי למנוע עונשים כבדים מידיים.

שרון ניסנוב
האחים ניסנוב. נערכים להכרעות ב-CAS | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי