ברקת הציעה למרקו בלבול חוזה לעונה וחצי, ברדה יאמן נגד מכבי ת"א

המאמן הראשון של הבעלים בבירת הנגב עשוי לשוב לקדנציה שנייה אחרי 14 שנה. הבעלים הודיעה: "חוזרת להוביל את המועדון, בקרוב נמנה מאמן ועד סגירת החלון הסגל יהיה רחב ואיכותי יותר". המטרה הבאה: הצעה לז'וסואה

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

עוד לפני ההתפטרות של יוסי אבוקסיס מהפועל באר שבע, אלונה ברקת כבר סימנה מועמדים. כפי שפורסם אתמול (שבת), ברקת פנתה בסוף השבוע למרקו בלבול ולשרון מימר והלילה התברר כי היא עתידה להיפגש איתם כבר בתחילת השבוע הנוכחי במטרה לסגור מאמן.

ברקת, כך מתברר, התלבטה האם להציע לשרון מימר שהחל את דרכו במועדון כעוזר מאמן של ברק בכר חוזה לחצי עונה עם אופציה להמשך, או לפתות את מרקו בלבול ולספורט1 נודע כי הבעלים החליטה באופציה האחרונה והגישה למאמן מכבי חיפה אשתקד חוזה לעונה וחצי.

בלבול כזכור כבר אימון בבירת הנגב ולמעשה היה המאמן הראשון של אלונה ברקת כאשר רכשה את הקבוצה ב-2007 כאשר שיחקה בליגה הלאומית. אולם הרומן בבאר שבע נמשך זמן קצר לאחר שבלבול פוטר כבר בחודש דצמבר באותה שנה לאור פתיחת עונה מאכזבת.

מרקו בלבול, שרון מימר
מרקו בלבול, שרון מימר | מאור אלקסלסי

ברקת עצמה הגיעה היום לאימון הקבוצה שנערך בבית האדום ללא אבוקסיס, שכזכור מוקדם יותר סימס לשחקנים שאינו מתכוון להגיע להיפרד כדי לא להפריע בהכנות לפני המשחק נגד מכבי תל אביב. ברקת נכחה זמן רב בבית האדום אולם האסיפה הייתה קצרה, במהלכה אמרה בין היתר לשחקנים: "כמו ששמעתם, המועדון עבר שינוי ביממה האחרונה, אבל אנחנו מסתכלים קדימה. בקרוב ימונה מאמן".

עוד הוסיפה ברקת בשיחה עם השחקנים: "אני חוזרת מעתה לעניינים ואהיה חלק מהמועדון, יחד כולנו נחזיר את המועדון למקום שבו הוא ראוי להיות. אני מודה לאסי רחמים שניהל את המועדון בזמן שלא הייתי פה ומעכשיו אני אהיה בפרונט".

לאחר מכן פרסמה ברקת באמצעות דוברות המועדון את ההודעה הבאה: "לשחקני הפועל באר שבע, לעובדי המועדון ולאוהדים היקרים, אני מבקשת להודיע שאני חוזרת להוביל את המועדון. כמו שכולכם יודעים לפני כשנה החלטתי לקחת צעד אחורה ולהתנתק מהניהול הפעיל היומיומי, בציפייה שיגיע בעלים חדש שימשיך את העשייה המפוארת שעשינו פה במשך שנים. בהעדרי, אסי והנהלת המועדון עשו עבודה מעולה, אבל בסופו של דבר מועדון כדורגל כמו הפועל באר שבע חייב בעל בית. יוסי התפטר אתמול מהמועדון. הצטערתי על ההתפטרות ועוד יותר על הדרך, אבל אני מעדיפה לזכור לו את ההישגים היפים ומאחלת לו הצלחה בהמשך. בכדורגל אין זמן לשקוע בעבר, במיוחד לא בתקופה המאתגרת שבה אנו חיים. משבר הקורונה עדיין בעיצומו ויחייב שינויים רבים בענף בכלל ובמועדון שלנו בפרט. לשמחתי הקדמנו הרבה מועדונים בהיערכות נכונה למצב הכלכלי המורכב ולכן אנו נהנים מיציבות יחסית".

עוד מסרה ברקת: "אנחנו במקום החמישי בליגה, 2 נקודות מהמקום השלישי ו-6 מהמקום השני. אנחנו מרחק נגיעה ממקום באירופה שזו המטרה העיקרית שלנו העונה. ביום שני יש לנו משחק נגד מכבי ת"א, ביקשתי מאליניב להיות על הקווים במשחק הזה ואני מצפה מהשחקנים שלנו שתתנו לו את כל מה שיש לכם ועוד קצת. הצוות המקצועי בראשות אליניב עובד כבר תקופה על ביצוע חיזוקים נקודתיים היכן שצריך, יש להם את הגב שלי ועד שהחלון ייסגר הסגל יהיה רחב ואיכותי עוד יותר. בימים הקרובים נמנה מאמן חדש למועדון ואני בטוחה שביחד נשיג את המטרות שלנו. בזכותכם, בזכות המסורת של המועדון הזה, מסורת ו-DNA של ווינרים שלא נרתעים משום אתגר, עברנו כבר אתגרים גדולים מאלה ותמיד הצלחנו כמועדון מאוחד, דבק בערכיו ומכבד את כל אנשיו. בימים הקרובים בכוונתי לזמן את כל שחקני ועובדי המועדון לשיחה אישית, חלק היום וחלק בהמשך השבוע. מבקשת מכולם להתנתק מרעשי הרקע ולהתרכז בכדורגל".

ברקת. חוזרת להוביל את המועדון | ברני ארדוב

כפי שפרסמנו ובהמשך לדבריה, אחרי הדברים שאמר אתמול אבוקסיס בראיון לספורט1, אלונה ברקת צפויה להשקיע עוד יותר בקבוצה, כדי להוכיח שלא ניסתה לטרפד הגעת שחקנים. על פי ההערכות, היא תתחזק בישראלי אחד וזר אחד לפחות. בנוסף, במועדון ינסו לעשות מאמץ ולהשאיר את ז'וסואה, שזועם על ההחלטה לפטר את המאמן. "אם צריך, אלונה תכניס את היד לכיס עמוק יותר. מה שחשוב הוא שהקבוצה תוכל להתמודד על כרטיס לאירופה", אמרו בסביבתה אתמול.

שמות כמו ג'ואל אבו חנא, אביב סולומון ומתן בלטקסה כבר עלו, אבל חלקם יוכל להגיע רק בקיץ. במועדון בדקו לאחרונה גם אפשרות להתחזק בדין דוד, חלוץ מ.ס אשדוד, מאחר ששגיב יחזקאל לא משוחרר. אם אשדוד תסכים לשחרר אותו, ברקת עשויה להיכנס למהלך כזה.

שחקני הקבוצה הופתעו אתמול על ההתפטרות של אבוקסיס. מאז הפרסום הבלעדי כאן ביום שישי על הפניה מאברמוב, במועדון לא קיבלו פניה מסודרת מבני יהודה, אבל איש לא חשב שאבוקסיס יתפטר בעצמו.

אגב, מאז הודעת העזיבה שלה ברקת לא הודיעה שחזרה למועדון. יחד עם זאת, למרות הכחשות מצדה, לאיש במועדון לא היה ספק שברקת נמצאת בחודש האחרון חזק בפרונט ומקבלת החלטות. היא הייתה שותפה לישיבות הנהלה שהתקיימו לאחרונה במרכז יחד עם המנכ"ל אסי רחמים, שנחשב ליד ימינה ולאיש החזק במועדון מבחינתה. "אלונה הודיעה שעזבה ואתמול היה קצת מוזר לראות שהיא מוציאה הודעה לאוהדים, כך היא מודיעה שחזרה?", תהה אחד השחקנים. "היה ברור לכולם שאלונה לא באמת עזבה את המועדון. הכל היה בתקשורת, אבל היא תמיד הייתה כאן, גם אם לתקופה מסוימת היא נעלמה". על העובדה שאבוקסיס עזב לבני יהודה אמר שחקן אחר בקבוצה: "ברגע שבני יהודה פנתה אליו, לא הופתענו. ברור שברק אברמוב יכחיש את זה, כי הוא היה תחת חוזה. אין ספק שיוסי יצליח שם".

אלונה ברקת
אלונה ברקת | דני מרון

ללא כל קשר לעזיבת יוסי אבוקסיס, לספורט1 נודע כי גם המנכ"ל אסי רחמים עשוי לעזוב את הקבוצה בקיץ, כאשר בסביבתו נאמר כי ההחלטה אינה קשורה למתרחש בימים האחרונים. רחמים היה צריך לעזוב את ב"ש בקיץ האחרון, ואף הודיע על כך רשמית, אולם לאור המצב אליה נקלעה  הקבוצה החליט להישאר וללוות אותה לצד הנאמן, עורך הדין יצחק יונגר.  בסופו של דבר החליט רחמים להאריך את שירותו עד תום העונה הנוכחית, אולם גורמים טוענים שחש מיצוי מסויים ורוצה לעזוב.

בתוך כך, תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את אליניב ברדה לדין משמעתי בגין העלבת שופט המשחק ואי ציות להוראות שופט המשחק במהלך ההתמודדות נגד בני סכנין. השופט נאאל עודה רשם בדו"ח: "אחרי שביקשתי ממנו להירגע ולרדת מכר הדשא לעבר המנהרה הוא צעק לעברי 'מי אתה בכלל? תתבייש לך. חוצפן'. כתוצאה מכך נאלצתי להרחיק אותו".

אליניב ברדה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי