כדורגל לא שמח: באר שבע הפסידה 1:0 למכבי תל אביב

צפו בתקציר: ברדה החליף את אבוקסיס על הקווים ונכנע לאלופה, שצימקה את הפער ממכבי חיפה לחמש נקודות בזכות שער נפלא של טל בן חיים (38). ואן לוון צבר 19 נקודות מ-21

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לא נותנת למכבי חיפה לברוח. אחרי הניצחון במשחק העונה בשבוע שעבר, הערב (שני) הצהובים השיגו ניצחון חוץ יוקרתי באצטדיון טוטו טרנר, 0:1 על הפועל באר שבע, שעברה שבוע מטלטל עם התפטרותו של יוסי אבוקסיס, משער אדיר של בן חיים.

אנדרה ג'ראלדש, שחזר למכבי תל אביב אחרי חצי עונה באפואל ניקוסיה, ערך בכורה מחודשת בהרכב ועלה לראשונה ב-11 של ואן לוון, כשגם דן גלזר חזר להרכב. איתי שכטר, מתן חוזז וטל בן חיים המשיכו בהתקפה, כשמנגד, אליניב ברדה, שהחליף את אבוקסיס על הקווים עלה בהרכב עם דוד קלטינס, ז'וסואה ואקולטסה.

לפני מכבי תל אביב: אוהדי באר שבע התעמתו עם המשטרה. צפו

לאחר מחצית שקולה, בדקה ה-38, מתפרצת מצוינת של הצהובים הסתיימה במסירה של מתן חוזז לטל בן חיים, שנשאר פנוי לחלוטין וסובב בנגיעה, עם הרגל החלשה, כדור נפלא לפינה השמאלית ואוהד לויטה נשאר המום. 0:1 למכבי תל אביב. במחצית השנייה הצהובים לא הפסיקו ללחוץ והמארחת איבדה המון כדורים בחצי המגרש שלה, אך הצהובים, שהגיעו להמון מצבים בערב לא מרשים במיוחד, לא הצליחו להעניש והסתפקו ב-0:1 קטן בסיום.

בסיום, הצהובים משיגים ניצחון חוץ חשוב במאבק האליפות, שומרים על פער חמש הנקודות ממכבי חיפה ורושמים משחק 11 ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות, ומאזן מרשים של שישה ניצחונות בשבעת המשחקים האחרונים. מנגד, באר שבע נשארה במקום החמישי בטבלה, אך נתניה וקריית שמונה נושפות בעורפה. למאמן הבא תהיה הרבה עבודה

אליניב ברדה | דני מרון
אלונה ברקת | דני מרון

מהלך המשחק

המשחק יצא לדרך בטוטו טרנרף, וכבר רגע מלחיץ בדקה הראשונה של המשחק. דוד קלטינס בהרמת רגל מסוכנת פוגע בראשו של דור פרץ, אך במזל, לא עם הנעל אלא רק עם מגן העצם, והקשר של האלופה מתאושש. מצב ראשון לבאר שבע בדקה השנייה, אלטון אקולטסה פורץ מהאגף השמאלי ושולח בעיטה שטוחה וחלשה לידיים של טננבאום.

אחרי 15 דקות, קרן ראשונה במשחק. טל בן חיים מסובב כדור קרן נהדר, איתי שכטר משתחל לרחבה ומגיע לכדור, משחרר בעיטה מהאוויר ומפספס את המסגרת בצורה לא אופיינית. מצב טוב לצהובים, שלובשים את המדים השחורים-זהובים שלהם הערב. בדקה ה-18, אייל גולסה מוכשל בגסות וסוחט כדור חופשי מ-27 מטרים. מתן חוזז הלוהט ניגש לכדור וסובב כדור נפלא לפינה השמאלית, אך הבעיטה לא הייתה חזקה מספיק ולויטה הדף את הכדור לקרן.

אלטון אקולטסה , מתן חוזז | דני מרון

חצי שעה של כדורגל מאחורינו, עדיין 0:0, ללא מצבים מסוכנים בטרנר. בדקה ה-40, הגיע השער הראשון במשחק. הצהובים ניצלו בלבול גדול ואדישות בהגנת באר שבע, מתן חוזז מצא את טל בן חיים פנוי לחלוטין בפינה הימנית של הרחבה ושלח מסירה רכה. הקשר שכבש במשחק העונה, סובב באומנות כדור נפלא, עם הרגל החלשה בנגיעה אחת לפינה השמאלית ולויטה נעמד דום. 0:1 למכבי תל אביב.

באר שבע נראית מבולבלת בדקות האחרונות, ובדקה ה-42, הצהובים יצאו למתפרצת נפלאה עם מתן חוזז, אך הקשר המוכשר כדרר יותד מדי ונתן לטאהא לחזור לעמדה ולבלום את הבעיטה שלו לקרן. המארחת יוצאת בזול. 0:1 לצהובים בסיום המחצית הראשונה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון
מאור מליקסון | דני מרון

מחצית שנייה

המחצית השנייה יצאה לדרך. בדקה ה-48, איתי שכטר נופל ברחבה לאחר דחיפה קלה, אך לא מקבל את השריקה. מכבי תל אביב מסוכנת מאוד בפתיחת המחצית השנייה ושולטת במשחק בצורה אבסולוטית. באר שבע מאבדת באיזור המסוכן, דור פרץ חוטף ומנסה להעביר כדור עומק אך ויטור מרחיק את הכדור. אחרי שעה של כדורגל, חילופים ראשונים בב"ש. טאהא ומלי יורדים לספסל, מדמון וספורי תופסים את מקומם. הבלם לא אהב את החילוף ושלח כמה תנועות לספסל.

באר שבע ממשיכה לאבד כדורים באזור הרחבה שלה ופשוט מזמינה את השער השני של מכבי תל אביב. חוזז חטף, התנער מההגנה ברחבה ושלח בעיטה שפגעה בויטור. ואן לוון עורך חילוף משולש בדקה ה-67, פשיץ', ריקן ואלמוג עולים לכר הדשא, בן חיים, שכטר וגלזר מפנים את מקומם. מיד לאחר מכן ברדה ומליקסון הגיבו עם חילוף כפול, וארן ואליגון עלו לכר הדשא במקום דדיה ואגודלו.

ג'ראלדש. נראה מצוין במשחק החזרה לישראל. | דני מרון
ג'ונתן אגודלו , דור פרץ | דני מרון

בדקה ה-72, החלוץ המחליף, פשיץ' יכול היה לכבוש את השער השני וקיבל מצב נוח בקצה הרחבה אך שלח בעיטה חזקה מדי ופספס את המסגרת. בדקה ה-74, כדור קרן מצוין של באר שבע טייל ברחבת הצהובים אך לא מצא כתובת. בדקה ה-95, מעשה מכוער של כוכב הפועל באר שבע, ז'וסואה. הפורטוגלי התעמת עם אבי ריקן המחליף, סינן כמה קללות וגם ירק לו באוזן מבלי שאף אחד ישים לב. השניים התעמתו, והשופט החליט לשרוק לסיום המשחק. סוף מכוער למשחק מאכזב, מכבי תל אביב משיגה ניצחון 0:1 בטרנר.

הרכבים

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור, לואי טאהא, שון גולדברג, מרסלו מלי, דוד קלטינס, מריאנו בריירו, ז'וסואה, אלטון אקולטסה, ג'ונתן אגודלו.

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, דן גלזר, דור פרץ, אייל גולסה, מתן חוזז, טל בן חיים, איתי שכטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי