סוליץ' נפרד ממכבי פ"ת: "אמרתי לעבדה שהוא ראוי ליותר מדינמו קייב"

אסמיר סוליץ' | אודי ציטיאט

הסיבה לעזיבה ("הסגנון לא התאים לי"), הצלחת המלאבסים ("אבקר אותם כשישחקו באירופה"), הצעירים ("אם הייתי סוכן, הייתי מביא 10 שחקנים לאירופה") וילד הפלא ("הכי טוב שלא הלך לשם"). הבוסני במונולוג לספורט1

(גודל טקסט)

לא בכל יום ניתן לראות שחקן זר שעוזב את ישראל תוך חצי שנה ובמקום לבקר את כל סביבת המועדון, הוא מדבר בכנות על כך שלא התאים אליו. כזה הוא אסמיר סוליץ', הבוסני שעזב את מכבי פתח תקווה לפני קצת יותר משלושה שבועות. סוליץ' הובא בקיץ על ידי גיא לוזון וסומן כמי שעשוי להיות בכיר הזרים והרכש הנוצץ ביותר, אך בפועל הוא עבר לדיושגיור ההונגרית כשבמאזנו בישול אחד בלבד. כעת, בראיון מיוחד לספורט1, הוא נפרד בטעם טוב, מפרגן למועדון בו שיחק ובעיקר צופה עתיד ורוד.

"העזיבה הייתה מפתיעה גם עבורי. זה לא משהו שתיכננתי אלא משהו שבא תוך שלושה-ארבעה ימים", מספר סוליץ', "רציתי לחזור להונגריה בעבר ולא הייתה סיטואציה טובה. קיבלתי שיחה מהמנהל המקצועי, דיברתי עם גיא ואבי ושאלתי מה הם חושבים. הם אמרו לי 'אם אתה רוצה לעזוב, לא נעשה לך בעיות'. חשבתי על העתיד, להישאר פה גם אחרי כדורגל. ביליתי את הימים הכי יפים שלי הן בחיי האישיים והן בכדורגל כשהייתי בן 20 בהונגריה. אמנם גדלתי בבוסניה, אבל יש לי דרכון הונגרי ובכדורגל ההונגרי בניתי את עצמי. זה לא בגלל כסף או דברים מהסוג הזה. ידעתי שהגיע נשיא חדש וצוות חדש. הכרתי את המנהל המקצועי והוא אותי. המועדון לא במצב טוב בטבלה, אבל זה מועדון עם צבא גדול של אוהדים. באתי לפה להשאיר אותם בליגה ובעתיד להצליח".

ופתחת בצורה הכי טובה שיש.
"כן, כבשתי כבר במשחק הראשון מול פרנצווארוש, הקבוצה הכי טובה פה. אני פה בין שבועיים לשלושה. יש לנו משהו כמו 12 שחקנים חדשים והמאמן בוחן את כולם. אני מקווה שאמצא את המקום שלי ואני מאמין בעצמי".

"הסגנון בפ"ת לא התאים לי". סוליץ' | אודי ציטיאט

מה לא עבד במכבי פתח תקווה?
"אולי חשבו שאני כוכב כי שנה לפני זה הייתי צריך לבוא למכבי חיפה (נשיא המועדון יענקל'ה שחר נפגש איתו בסלובניה), אבל אני לא כוכב. גיא דיבר איתי בתחילת העונה ובגלל זה באתי, אבל בסוף לא הראיתי את כל מה שיש לי. האנשים במכבי פ"ת הם הטובים ביותר שפגשתי. התחברתי למנהל הקבוצה עמי פאן, שאיתו אני שומר על קשר. אמרתי להם בכנות: הכי טוב לי שיכול להיות כאן, אבל אני מרגיש שסגנון המשחק לא מתאים לי. אני לא שחקן של מתפרצות, או של לרדוף אחרי שחקנים. זאת קבוצה צעירה עם כישרונות אדירים, אבל אני לא הייתי הכי מתאים לקבוצה. נתתי את כל כולי, אבל אמרתי להם: אני לא יכול לתרום לכם בסגנון המשחק הזה. המאמן כיבד אותי, תמיד אעריך את זה. לאו דווקא הייתי נשאר אם הייתי משחק יותר, זה בגלל ההצעה מהונגריה. הם תמיד יהיו החברים שלי וכשיהיה לי זמן אבוא לפה".

אז עזבת בתחושה טובה.

"לגמרי. לפני שהגעתי לישראל, מדברים באירופה על מדינה עם מלחמות ברחובות וכו'. אבל כשהגעתי, ראיתי מדינה מדהימה. אולי השחקנים בישראל הם לא הכי טובים, אבל זו המדינה הכי טובה שיש".

העונה של מכבי פתח תקווה עד כה מפתיעה את כולם.

"זו עונה מדהימה. הגעתי לקבוצה מהליגה השנייה, עם שחקנים צעירים, שכולם בה דיברו על הישארות. בסוף הקבוצה מתמודדת על מקום באירופה ואני אמרתי להם ביום האחרון שעזבתי – אני אבוא לבקר אתכם בשנה הבאה כשתשחקו באירופה".

עבדה. "ראוי ליותר מדינמו קייב" | ברני ארדוב

מה דעתך על הכישרונות הצעירים בקבוצה?

"בלוריאן, בריבו, ארד בר ועבדה הם כישרונות אדירים שכבר עכשיו יכולים לשחק בחו"ל. אמרתי לעבדה כשדובר על דינמו קייב: הכי טוב בשבילך שלא הלכת לשם. אתה ראוי למועדון יותר גדול. שיחקתי עם הרבה שחקנים צעירים, אבל האיכות שלו בגיל שלו, לא ראיתי דבר כזה. גם גולאני, הוא העתיד של מכבי פ"ת. אהבתי את זה שאבי וגיא נותנים להם לשחק. לא אכפת להם מה הגיל. אין לחץ. אהבתי שלמרות שהביאו אותי כזר המרכזי, עדיין נתנו לצעירים. יש אווירה משפחתית. כולם מדברים על זה שזו קבוצה של משפחת לוזון, אני מרגיש שזו קבוצה משפחתית".

לסיום, מה דעתך על רמת הכדורגל הישראלי?

"סיפרתי לכל החברים שלי עכשיו שמבין הליגות ששיחקתי בהן, כמו הליגה הפולנית וכו', זו הליגה הכי טובה. אצטדיונים מדהימים, רמה טובה. ראיתי את המשחק של נתניה בשבת ושל קניקובסקי. זה שחקן מדהים. הבעיה שלכם היא שלא מספיק אנשים באירופה מסתכלים על הכדורגל הישראלי. אם הייתי סוכן או מאמן, הייתי מביא 10 שחקנים של מכבי פ"ת לאירופה. הבעיה היא שלא מסתכלים על ישראל כמו על דרום אמריקה, לדוגמא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי