רוקאביצה יזומן לנבחרת אוסטרליה, אשכנזי ייעדר כשישה שבועות

ניקיטה רוקאביצה חוגג | מאור אלקסלסי

החלו ישוב לנבחרת אחרי שלוש וחצי שנים, המאמן ארנולד החמיא: "נהיה משוגעים אם נתעלם ממנו". בכרמל ממתינים להחלטת השחקן לגבי עתידו. הקשר סובל מקרע בשריר הירך האחורי. האופציה בחוזה על אבו פאני מומשה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה תיאלץ להסתדר בתקופה הקרובה ללא יובל אשכנזי. הבוקר (רביעי) התברר כי השחקן סובל מקרע חלקי בשריר הירך האחורי המערב את הגיד והוא ייעדר מהמגרשים למשך תקופה של כשישה שבועות. במקביל, הקשר כבר החל בתהליך שיקום יחד עם הצוות הרפואי של המועדון.

בינתיים, הקבוצה תחזור היום לאימוניה ותגביר את ההכנות לקראת המשחק החשוב מול מועדון ספורט אשדוד (שבת ה-20:45). נראה כי המאמן ברק בכר לא יבצע שינויים בהרכב. שחקן נוסף שייעדר הוא חוסה רודריגס המוצהב, כך שעומר אצילי אמור להמשיך בהרכב של הירוקים.

מעבר לכך, מכבי חיפה הודיעה היום לקשר מוחמד אבו פאני שהיא מממשת את האופציה לעונה הבאה. כפי שפורסם לראשונה בספורט1, הירוקים מנהלים שיחות כבר זמן רב בין נציגיו של השחקן על חוזה חדש לשלוש שנים ולפני שבועיים אף חלה התקדמות. בינתיים בחיפה הראו רצינות לגבי המשך דרכו וכאמור הודיעו לאבו פאני כי יישאר גם בעונה הבאה.

בנושא אחר: ההצלחה המסחררת של ניקיטה רוקאביצה בעונה וחצי האחרונות במכבי חיפה לא נעלמה ממאמן נבחרת אוסטרליה, גרהאם ארנולד, שאישר בראיון במולדתו שהחלוץ יזומן לסגל הקרוב שלו בחודש הבא, לקראת המשחקים מול כוויית ונפאל. משחקו האחרון של רוקאביצה בנבחרתו נערך אי שם בנובמבר 2017, מול הונדורס.

יובל אשכנזי | מאור אלקסלסי

בתקשורת האוסטרלית כתבו עליו היום (רביעי): "סטטיסטית הוא מדורג כאחד החלוצים החזקים בכדורגל העולמי. הוא נבחר לשחקן הרביעי הטוב ביותר באסיה ובשנה שעברה רשם את רצף ההבקעות הארוך ביותר בעולם – 13 משחקים ברציפות. הוא דורג תשיעי בכובשים של 2020 לצד שמות כמו מסי, לבנדובסקי, רונאלדו ואמבפה – חברה מדהימה לכל שחקן, שלא לדבר על שחקן עם קורות חיים צנועים כמו של רוקאביצה".

ארנולד התרשם ממנו וסיפר: "הוא עושה דברים פנטסטיים. הוא סיים במקום הרביעי בשחקן השנה באסיה, אנחנו משוגעים אם נתעלם ממנו. אני צופה במשחקים שלו כל שבוע ויש לו מאמן וסגנון שמתאימים לו במיוחד. הסיבה שבגללה הוא הגיע לרמה הזו היא בגלל בגרות וניסיון. היום כשהוא מקבל חצי הזדמנות מול השער הוא רגוע ופשוט מסיים את זה. כשאתה צעיר אתה יותר נרגש במצבים האלה".

ניקיטה רוקאביצה במדי נבחרת אוסטרליה | Johnny Fidelin/Icon Sport via Getty Images

"הוא בן 33, אבל לא איבד מהמהירות שלו", המשיך ארנולד. "הוא שיפר את המגע שלו בכדור והתנועה שלו ברחבה. הוא נמצא בקבוצה שלו כבר כמה שנים והפך לאגדה במועדון. הוא איש שקט ומצוין, שגאה ללבוש את חולצת נבחרת אוסטרליה ורוצה מאוד לחזור לסגל".

מעבר לחזרתו הצפויה לנבחרת אוסטרליה, במכבי חיפה ממתינים להחלטת רוקאביצה בנוגע לעתידו. החלוץ עוד מתלבט ובוחן אופציות מהמזרח, כאשר הוא מבוקש בסין וביפן. בסביבת השחקן ציינו כי טרם התקבלו הצעות רשמיות. במועדון מבינים שלא יוכלו לעמוד בסכומים שיציעו לו במזרח הרחוק ורק כאשר הוא יחליט להישאר בישראל יחלו השיחות על עתידו.

"אנחנו מאמינים שתוך זמן קצר ניקיטה יחליט לגבי עתידו באסיה ואם זה לא יקרה שם אז ניכנס לשיחות רציניות על חוזה" ציינו בחיפה והוסיפו: "הוא כבר איתנו חמש שנים ויש יחסים מצונים. אנחנו סומכים על שיקול הדעת שלו". אגב, רוקאביצה עצמו ציין לא פעם בפני מקורביו שאם לא יקבל הצעה משודרגת מעבר לים אז ישמח להישאר בחיפה, כאשר גם משפחתו מעוניינת להישאר בישראל. בכל מקרה הירוקים יציעו לחלוץ הצעה לשנתיים בדומה להצעה לצ'רון שרי, שחתם לאחרונה עד 2023.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי