יעקב שחר: "גולדהאר לקח ממני שחקן שהיה מעורב בכל מיני דברים"

מיץ' גולדהאר , יעקב שחר מיץ' גולדהאר , יעקב שחר | אריאל שלום , מאור אלקסלסי
יעקב שחר יעקב שחר | מאור אלקסלסי
מיץ' גולדהאר מיץ' גולדהאר | מכבי תל אביב, האתר הרשמי
עומר אצילי עומר אצילי | מאור אלקסלסי
אלירן עטר אלירן עטר | אריאל שלום

האזינו: ההחלטה לצרף את אצילי, עתידם של לביא ומנחם, ההפסדים למכבי ת"א, חיסוני קורונה לשחקני הקבוצה, שיתוף הפעולה ההיסטורי עם אל עין והאם הוא מתערב לבכר? בעלי מכבי חיפה מדבר על הכל בתכנית הספורט ב-103FM

(גודל טקסט)

מכבי חיפה טרודה לאחרונה בלא מעט נושאים. עומר אצילי חתם על חוזה ארוך טווח במהלך שספג לא מעט ביקורות ואף הוביל למעצרם של שני אוהדי הקבוצה, מזה תקופה מנסה המועדון להחתים את ניקיטה רוקאביצה וסאן מנחם על חוזים חדשים, עתידו של נטע לביא לוט בערפל לקראת הקיץ, הקבוצה שוב לא הצליחה לנצח את מכבי ת"א במשחק עונה וגם הקורונה, כמו בכל הקבוצות והענפים, פגעה קשות.

לשאלות על כל התשובות השיב הערב (חמישי) בעלי המועדון, יעקב שחר, בראיון בתכנית הספורט של 103FM. נשיא הירוקים תחילה נדרש לפרוש את משנתו על אחד המהלכים המשמעותיים של מכבי חיפה: צירוף עומר אצילי מאפואל ניקוסיה, חודשים ספורים לאחר שהגיעה לסיומה "פרשת הקטינות" בגינה הוא שוחרר ממכבי תל אביב.

האזינו לראיון המלא של יעקב שחר

על צירוף עומר אצילי אמר: "לכל אחד מגיעה הזדמנות שנייה לחזור לנהל אורח חיים נורמלי ולהתעסק במה שהוא מתמחה בו, בעיקר לפרנסתו. מבלי לגרוע בעובדה שנעשה פה מעשה, לבן אדם מגיעה הזדמנות. מה שקרה קרה וזה ירדוף אותו, אבל זה לא אומר שלא ניתן לו את האפשרות לחזור להתפרנס".

כשנשאל שחר מדוע הוא צירף את אצילי בינואר ולא כבר בקיץ האחרון, השיב: "כל זמן שלא הייתה החלטה ושהנושא היה בחקירות, לא התעסקתי בו".

אם לתפיסתו מיץ' גולדהאר שגה: "קשה לי להיכנס להחלטות שלו, אבל יכול להיות שהוא היה מחליט אחרת אם היה מחכה. זו זכותו לנהל את המועדון בדרכו, למרות שהוא לקח ממני שחקן (אלירן עטר) שבזמנו היה מעורב בכל מיני דברים שאולי אחרים לא היו לוקחים אותו".

"לבן אדם מגיעה הזדמנות". אצילי במדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

שחר גם התייחס לפרסום הבוקר בספורט1 לפיו נטע לביא צפוי לעזוב בקיץ: "אנחנו לא נעמוד בדרכו בקיץ. עכשיו הייתה החלטה לא לאפשר לשבור את המרקם שיש לנו, כי נטע הוא השחקן הכי חשוב בקבוצה שלנו ולא רק על המגרש כי גם מחוץ למגרש הוא עושה המון פעילויות בתור הקפטן. חסרונו להמשך הליגה היה פוגע באפשרויות שלנו להמשיך לשמור על המקום הראשון, אבל זה לא אומר שלא נשחרר אותו – תמיד שחררנו שחקנים עם הצעות מחו"ל".

אם סאן מנחם יאריך את חוזהו: "בוודאי".

לביא. הקפטן צפוי לעזוב בתום העונה | דני מרון

הקושי במשחקים נגד מכבי תל אביב: "לא ראיתי שהייתה בעיה, אלא טעות מקומית בדקה ה-90. איפה אתם רואים בעיה? הפסדנו מפנדל, לא היינו פחות טובים. בחצי הראשון הייתה שליטה מוחלטת שלנו שלא באה לידי ביטוי ובסופו של דבר היה פנדל שהכריע את המשחק. אלה דברים שקורים בכדורגל, פעם זה לטובתך ופעם נגדך".

על כך שמכבי חיפה ניצחה משחק אחד מ-31 האחרונים בליגה נגד מכבי ת"א: "זו הסיבה שהבאנו צוות מקצועי יותר טוב, כדי לשפר את זה. תל אביב הייתה יותר טובה בשנה שעברה והיא ניצחה (את כל ארבעת המשחקים)".

האם הוא שוחח עם ברק בכר אחרי ההפסד למכבי ת"א: "דיברנו, אבל זה ברמת ניתוח של מה שהיה ואני חושב שגם בלעדיי עושים את זה מספיק טוב ולא מתביישים להודות כשהם טועים. אולי יש בעלי קבוצות שמתערבים, אבל תמיד היו אומרים שאני מתערב, מתערב ומתערב – זה לא נכון, אני נותן לאנשים לעבוד ולא רק בכדורגל".

פשיץ' חוגג בתוספת הזמן. "פנדל הכרי" | דני מרון

חרטה על שחרור ירדן שועה והאם יצטרף שחקן התקפה בקרוב: "ירדן לא נקלט אצלנו ולכן ויתרנו עליו. הפרק שלו אצלנו נגמר. גיבוי לרוקאביצה? אנחנו הצהרנו על תקציב ואנחנו לא נמצאים בעודפים שמאפשרים לנו לחרוג. עם הצוות השחקנים שיש לנו אנחנו נמשוך עד סוף העונה ובהתאם למיקום שלנו ולמשחקים שיעמדו לפנינו, מניח שנשחק בצורה כזו או אחרת באירופה, נעשה את מה שצריך. נשתדל עד כמה שאפשר להביא את השחקן-שניים שחסרים לנו ואולי גם נשחרר שחקן או שניים. בסך הכל נתבסס על הצוות הקיים".

כמה הוא מעורב בהחלטות המקצועיות במכבי חיפה: "אני מעורב מספיק, אבל לא בפן המקצועי השוטף. אני מעודכן מכל בעלי המקצוע, יש לנו פגישות קבועות ואם הם רוצים הם יכולים להתייעץ איתי, אבל אני לא נמצא באימונים ולא קובע מי משחק ומי לא. בוודאי ובוודאי שבעת הזו אני לא מגיע לאימונים ואני מכבד את ההחלטות המקצועיות של הצוות. אני לא מעורב עד כדי כך כדי לתת לבעלי מקצוע מה לעשות".

אם הוא מכוון להעפלה לליגת האלופות בעונה הבאה: "יהיה קשה מאוד להגיע לשם, אבל אפשר להגיע לליגה האירופית. זה גם מאוד תלוי בהגרלה, כי אפשר לקבל הגרלה נוחה ואתה מתמודד ועובר אותה ואפשר לקבל הגרלה מול קבוצה טובה ממך ואתה לא מצליח לעבור. בשנה שעברה הקבוצות הישראליות הצליחו יפה מאוד ונקווה שגם בעונה הבאה יהיו הגרלות קלות ונצליח לשחזר".

שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

אם שחקנים בקבוצה התחסנו נגד קורונה והאפשרות שקהל יחזור בקרוב: "למעט ארבעה, השאר קיבלו את הזריקה הראשונה. אני לא מחייב אף אחד להתחסן משום שאי אפשר, אבל אני מנסה לשכנע. מניח שבסופו של דבר כולם יתחסנו. אם לומר את האמת לגבי קהל, קטונתי מלהביע דעה. הייתי שמח לראות קהל במגרשים ואני מקווה שיאפשרו לנו לפחות חלקית להכניס קהל".

על שיתוף הפעולה ההיסטורי שנחתם עם אל עין מאיחוד האמירויות: "מכבי חיפה זו קבוצה מעיר שיש בה לא מעט דתות ולא מעט מהם אוהדים שלנו, כך שהרמנו את הכפפה הזו ונוצר בינינו קשר אמיץ. המועדונים דומים בראייה שלהם וכך הגענו למצב שסיכמנו. המטרה הראשונה הייתה לקיים משחקי שלום, אבל בגלל הקורונה לא הצלחנו להיפגש והמשחקים נדחו. שיתוף הפעולה יהיה קודם כל במסגרת הספורטיבית והחינוכית, כולל מחנות אימונים, שחקנים בהשאלה לכאן או לשם ושיתופי פעולה על בסיס פגישות שנקיים איתם".

על הניסיון של בעלי המועדונים בליגת העל לשתף פעולה עם האמירתים: "לא צריך לספר לי מה מצבם של הקולגות שלי. זה לא קל לנהל קבוצת כדורגל בימים כתיקונים ועל אחת כמה וכמה בימי קורונה. זה טבעי שאנשים חיפשו להקל על עצמם על ידי צירוף שותף כזה או אחר. זה לא רק בכדורגל, היו שם בכל מני תחומים, מקצועות ועיסוקים כדי למצוא פרטנרים".

יעקב שחר | האתר הרשמי של מכבי חיפה

כיצד יושפע הכדורגל הישראלי מהשנה האחרונה: "קשה לי לראות אותנו חוזרים לשגרה בעתיד הקרוב, אם בכלל. המצב הקיים פוגע קשות מאוד בקבוצות, בכל עיסוקי הספורט ולאו דווקא בכדורגל. ההכנסות מקהל, ספונסרים וכל מני תחומים נוספים נפגעו קשות ולכן יהיה קשה מאוד להמשיך לקיים את רמת ההתעסקות שלנו בספורט – ואני לא מדבר רק על כדורגל – ברמה ובתקציבים שהיו קודם. כולנו נצטרך להתמתן, להתגמש ולחיות בהתאם למצב הקיים. שחקנים רוצים להמשיך להתפרנס ואנחנו, בעלי הקבוצות בכל הענפים, מעוניינים להחתים שחקנים לטווח ארוך. יכול להיות שרמת השכר תצטרך להתמתן בלשון המעטה".

מחלקות הנוער שמושבתות: "גם זה שלא הולכים לבית ספר זה נזק בלתי הפיך. אני מניח שמקבלי ההחלטות מבינים איפה קיים הסיכון ולכן קבעו את מה שקבעו. זה מאוד כואב שהילדים נשארים בבית, אבל קטונתי מלקבוע שיש פה טעות. אנחנו יושבים רחוק ממקבלי ההחלטות ורק יודעים תמיד לא להסכים איתם. אם היינו מחדשים את כל המשחקים וחלילה וחס ים של ילדים היו נפגעים?".

אם הוא מודע לתיעוד שלו במהלך המשחקים: "לא מפריע לי. אוהבים לצלם אותי מתרגז, אבל אני מתרכז כששחקן עושה טעות טיפשית וכשזה לא מצליח אני מגיב כמו שאני מגיב. כשזה לא יזיז לי, לא אהיה שם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי