נטע לביא צפוי לעזוב את מכבי חיפה בקיץ

אחרי שסירבו לצסק"א, בחיפה מבינים: עזיבת הקפטן בלתי נמנעת. רוטנשטיינר ביקר באימון, אצילי ימשיך בהתקפה מול אשדוד. מנחם: "מקווה שהחוזה ייסגר כמה שיותר מהר", בכר: "לא יודע אם יגיע רכש נוסף"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה חתמה אמש (רביעי) על הסכם שיתוף הפעולה עם אל עין שגרם להתרגשות רבה אצל ראשי המועדון, אך בינתיים, הקבוצה ממשיכה בהכנות למשחק בשבת מול מועדון ספורט אשדוד באצטדיון הי"א. הירוקים מבינים כי מדובר במכשול משמעותי במאבק האליפות, במיוחד לאור היכולת המפתיעה של האשדודים העונה והקושי הרב במשחק הקודם נגדם. "כדי לזכות באליפות צריך לנצח בכל אצטדיון ובכל משחק". אמר גורם בצוות המקצועי לקראת ההתמודדות.

הירוקים יגיעו למשחק ללא הקשר הספרדי המוצהב, חוסה רודריגס וללא יובל אשכנזי הפצוע שצפוי להישאר חודש וחצי מחוץ למגרש. ככל הנראה, ברק בכר ימשיך לתת את הקרדיט להרכב שהרשים נגד הפועל כפר סבא, כשצ'רון שרי שוב יפתח במרכז השדה ועומר אצילי יפתח בחלק ההתקפי לצד ניקיטה רוקאביצה ודולב חזיזה.

חזיזה ושחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

אמש הודיעו במועדון לקשר מוחמד אבו פאני על מימוש האופציה לעונה הבאה, אך במועדון עדיין מנסים להחתים אותו על חוזה חדש בקרוב. אחרי השאלתו של טימותי מוזי לכפר סבא, הירוקים לא יעשו שינויים נוספים בחלון ההעברות, כך אישר מנכ"ל המועדון, אסף בן דב בראיון ל-103FM. כפי שפרסמנו כאן לראשונה, גם סאן מנחם צפוי להישאר בירוק לאחר שנציגיו קיבלו מסר מיעקב שחר על רצונו לראות את המגן נשאר בכרמל.

בנושא אחר: הוגש כתב אישום נגד החשודים: "ניסו למנוע את מעבר אצילי למכבי חיפה"

לעומת זאת, מי שכנראה יעזוב את כפר גלים בסוף העונה הוא הקפטן נטע לביא. כזכור, בתחילת חלון ההעברות של ינואר, הקשר המוכשר קיבל הצעה להצטרף לצסק"א בהשאלה עם אופציה לרכישה אך הירוקים סירבו. הקשר ונציגיו שוחחו עם הבעלים בנושא מספר פעמים, ולמרות הסירוב לשחרר את לביא לבירה הרוסית, בסביבתו מאמינים כי בתום העונה, בתקווה עם צלחת אליפות, הקשר יחקור שוב את האופציות מעבר לים. למרות הרצון הרב לראות את לביא נשאר לשנים רבות, בכרמל מבינים כי העזיבה בלתי נמנעת לאור השדרוג המשמעותי של לביא בשנתיים האחרונות והפיכתו לשחקן סגל נבחרת ישראל.

עוד בצד הירוק: המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר, הגיע הבוקר לצפות באימון הקבוצה כחלק מהמעקב אחרי שחקנים פוטנציאלים לנבחרת ושיתוף הפעולה בין הנבחרת וההתאחדות לקבוצות. המאמן הלאומי נפגש עם המאמן בכר, התרשם מהאימון ואף שוחח עם חלק מהשחקנים.

נטע לביא | אודי ציטיאט

ברק בכר דיבר לקראת המשחק המתקרב מול אשדוד בשבת ואמר: "תמיד קשה לשחק במגרש באשדוד, הוא מאוד קשה. השנה הקבוצה גם איכותית מאוד, לא סתם היא בצמרת, ובהחלט יהיה קשה".

התרומה הדלה של שחקני הספסל במשחקים האחרונים: "אנחנו תמיד דורשים מהשחקנים שלנו יותר, גם מאלה שמשחקים וגם מאלה שנכנסים. לא תמיד זה עובד, אבל יש לנו סגל טוב ואני בטוח שגם הספסל יתרום בהמשך".

המפגש מול רן בן שמעון, שתחתיו החלה קריירת האימון שלו: "קודם כל, רן אימן אותי כשחקן חמש שנים. מאוד העצרתי אותו. עבדתי כעוזר שלו באליפות ההיסטורית של קריית שמונה ועברנו דברים טובים ביחד. כל משחק הוא לגופו, רן יכין את הקבוצה שלו הכי טוב ואנחנו נכין את הקבוצה שלנו הכי טוב ונראה מה יהיה".

האם יגיע רכש נוסף בחלון ההעברות: "אני לא יודע להגיד כרגע. כרגע אנחנו מתמקדים בליגה ובמשחק החשוב בשבת. נראה מה יהיה עד סוף החלון".

האם קבוצתו לדעתו משחקת את הכדורגל הטוב בישראל: "אני לא נותן לעצמי ולקבוצה שלי ציונים. המטרה שלנו זה להשתפר בכל משחק ולהמשיך במומנטום שיצרנו מהמשחק הקודם. אנחנו רוצים לבוא ולנצח. ציונים – התקשורת תיתן".

הלו"ז הצפוף: "אם הלו"ז הזה היה רק לנו אז היינו מתעסקים בזה, אבל לכל הקבוצות יש אותו לו"ז וצפוף לכולם. אין טעם להתעסק בזה. יש לנו סגל מספיק טוב, נחלק את הכוחות בין כולם וננסה לייצר רצף חדש של ניצחונות".

ברק בכר | מאור אלקסלסי

סאן מנחם, שרשם קפיצה גדולה העונה, דיבר גם הוא והתייחס לשיחות עם המועדון על החוזה החדש: "אמרתי לא פעם ולא פעמיים, אני מרגיש במכבי חיפה בבית. אני מאוד אשמח להישאר פה ומקווה שזה ייסגר כמה שיותר מהר".

לקראת אשדוד: "מדובר בקבוצה חזקה, אבל נתכונן כמו לכל קבוצה בליגה. אנחנו מתכוננים לכל משחק כאילו הוא הכי קשה בליגה. אני מקווה שנבוא ונעשה את העבודה. אנחנו בכושר טוב".

האם התחרות שיפרה אותו: "אני כל הזמן רוצה לשפר את עצמי איפה שאני יכול. אני לא מתעסק בתחרות כזו או אחרת".

הסיבות לשיפור ההגנתי: "לא רק רביעיית ההגנה עושה הגנה. זה מתחיל מהחלוץ, מרוקאביצה, וזה מגיע עד לג'וש כהן. כשכולם עושים את זה ככה – ככה זה נראה".

סאן מנחם | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי