ינחת ביום שלישי: כך אלחמיד הגיע להפועל באר שבע

ההתרגשות של הבלם ("הקבוצה שרצתה אותי הכי הרבה"), העבודה של רחמים וברקת מאחורי הקלעים ("הרכש הבכיר לחלון"), הרגע שבו נתן אור ירוק לעסקה בכל מחיר ונקודת המפנה. מאחורי הקלעים

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

את מה שקרה בחודש דצמבר השנה, אז החליט שהוא רוצה לעזוב את סלטיק, חאתם עבד אלחמיד לא ישכח לעולם. הבלם קיבל עשרות הודעות של אוהדים על אפשרות שיגיע לקבוצה שלהם ולא האמין שההד התקשורתי סביבו יהיה כל כך רחב.

לאלחמיד, שזכה אז לתגובות בעיקר מטעם אוהדי מכבי תל אביב ומכבי חיפה לאור פרסומים שונים בנושא, הייתה בכלל מטרה אחרת. כל העת, הוא כיוון לחזרה לבירת הנגב. הוא רצה לשוב להפועל באר שבע.

כפי שפורסם לראשונה בספורט1 בחודש דצמבר, אלחמיד היה המועמד הבכיר של אסי רחמים לחלון ההעברות הזה. אלא שאז, בניגוד להתפתחויות בשבוע האחרון של החלון בישראל, סלטיק התמהמה ולא הייתה בטוחה שהיא רוצה לשחרר אותו. לכל אורך השבועות האחרונים, רחמים ניסה ללחוץ כדי לסגור את העסקה. הוא שוחח עם אלחמיד וסוכנו דודו דהאן מספר פעמים ולחץ כדי לשחרר אותו בהשאלה, עם אופציית רכישה. רק בסוף השבוע, אז פנו ברקת ורחמים שוב לדהאן וביקשו לנסות ולזרז את הנושא בעסקת מכירה, הבינו בסלטיק כמה אלחמיד רציני. גם מכירת מגן אחר של הקבוצה, לא עצרה את הקבוצה מלשחרר אותו.

באר שבע הציעה תחילה עסקה שכוללת השאלה ואופציית מכירה במיליון יורו. הסקוטים סירבו והעדיפו בסופו של דבר לקבל כסף עכשיו. ההכנות מההצלחות באירופה בתוספת חזרת ברקת, פתחה את התיאבון: 800 אלף יורו, כמחצית מהסכום שאותו שילמה לה סלטיק (כל הסכום כבר עבר, אגב), יעברו לסקוטים תמורתו. 

חאתם עאבד אלחמיד
חאתם עאבד אלחמיד | מאור אלקסלסי

נקודה חשובה לציון היא ההתערבות של אוהדי באר שבע בעסקה. בשבועות האחרונים, לאחר שהוזכר כמועמד לקבוצות אחרות, החלו האוהדים בקמפיין להחזרתו. הם פנו להנהלה, לחצו דרך הרשתות החברתיות ובעיקר הציפו את המגן במאות הודעות. במהלך השבוע שעבר נתן אלחמיד את האור הירוק לסוכנו "ללכת עד הסוף" ודהאן השיג את מבוקשו."באר שבע הייתה הקבוצה הרצינית ביותר לאורך כל התקופה, היא רצתה אותי הכי הרבה", אמר אלחמיד, שאתמול סגר ל-3.5 שנים. בחוזה שלו יופיע, כמובן, גם מענק עבור הגעה לאירופה.

אלחמיד מאמין מאוד בקבוצה הנוכחית ואחרי עזיבת שיר צדק, לו שילמו הדרומיים פיצוי של כחצי עונה תמורת עזיבה (לבלם היה חוזה גם לעונה הבאה), במועדון הרגישו שהם חייבים ללכת על העסקה עד הסוף והחתימו את המגן-בלם, שיחליף קידומת בחודש הבא. "כל הזמן רצינו אותו, אבל עד לפני שבוע לא היינו בטוחים שיגיע. ברגע שחאתם לחץ על דודו לשחרר אותו, הבנו שזה יכול לקרות", אמרו בבאר שבע. "אין ספק שהוא היה המועמד הבכיר שלנו לחלון הזה".

כמה במועדון היו לחוצים לסיים את העסקה? ובכן, אלחמיד טרם חתם על החוזה. בבאר שבע ניסו לזרז את החתמת הבלם והוא אמור לנחות בארץ כבר היום או מחר ולכן שלחו אותו לבדיקת קורונה. אלחמיד ערך עוד אתמול בדיקה בסקוטלנד על מנת לקבל אישור לנחות בישראל ביום שלישי (ינחת בשלישי לפנות בוקר אם יוכל להשיג טיסה מאיסטנבול, אחרת יוכל להמריא רק בשלישי בערב). הוא יגיע למשרדי המועדון לחתום רשמית על החוזה ואז יוצג.

אלחמיד. חוזר לישראל | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי