Sport1 Banner

אין ביטחון ברשת הביטחון: סיכוי קלוש שמכבי חיפה תצרף חלוץ – הסיבות

על פי תקנות משרד האוצר, על הקבוצות לחסוך העונה 20-30% מההוצאות השוטפות בכדי לקבל את הכסף מרשת הביטחון. הירוקים אמורים לקבל בסך הכל כ-15 מיליון ש"ח, ואין עוד הרבה כסף לבזבז. אופציית עוואד הריאלית ביותר

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי חצי שעה בלבד של כדורגל אתמול (שבת) באצטדיון הי"א – קצב דפיקות הלב של כל אנשי מכבי חיפה ואוהדי הקבוצה עלה עם פציעתו של ניקיטה רוקאביצה במהלך ההפסד 1:0 למ.ס אשדוד. אחרי הבדיקה שעבר היום מלך שערי הליגה, המועדון הודיע כי אין זו פציעה חמורה והוא ייעדר בשבועיים הקרובים בלבד. התקווה היא שהוא יוכל לשחק במשחק הגביע מול הפועל אום אל פאחם, או לכל המאוחר במשחק שלאחריו, מול קריית שמונה בליגה.

במכבי חיפה אמנם חששו מפציעה ארוכה יותר ושמחו מהבשורות החיוביות לפיהן האוסטרלי ייעדר רק כשבועיים, אך בכל מקרה בקבוצה לא פוסלים אפשרות לחלוץ נוסף. במועדון עומדים סביב דילמה לא פשוטה, שקשורה גם לרשת הביטחון של משרד האוצר. למעשה, על פי הדרישות של רשת הביטחון, צריך כל מועדון כדורגל לחסוך העונה 20-30% משכר השחקנים, שכר המאמנים ואנשי המעטפת המקצועית, אשר כוללת גם את אנשי הצוות הרפואי ומחלקת הסקאוטינג.

משמעות הדבר היא שהקבוצה תקבל את כספי רשת הביטחון רק בתנאי שתעמוד בתקנון. הירוקים צפויים לקבל את הסכום הגבוה ביותר יחד עם מכבי תל אביב, וההערכה היא כי הסכום הכולל יעמוד על כ-15 מיליון שקלים. על כן, הקבוצה לא יכולה לבצע רכש בסכומים משמעותיים, בטח אחרי החתמתו של עומר אצילי. ביום חמישי ייסגר חלון ההעברות, ובעקבות החשש לאבד את ההכנסות המשמעותיות מרשת הביטחון – סיכויים קלושים שיגיע שחקן.

עומר אצילי, רועי גורדנה | לירון מולדובן

מי שנשאר המועמד המוביל והאפשרות הסבירה ביותר הוא מוחמד עוואד. החלוץ חתם בקיץ על חוזה חדש במכבי חיפה והושאל ללך פוזנן הפולנית, בה הוא לא זכה ליותר מדי הזדמנויות מתחילת העונה. עוד לפני שהחל חלון ההעברות הנוכחי, שמו של עוואד היה על הפרק, אך הדבר לא יצא אל הפועל. היה נראה שהצדדים כבר לא ייפגשו העונה, אך כאמור, הנושא שוב עלה ביממה האחרונה.

העובדה שעוואד יכול לחזור לירוקים בלא תשלום העברה כמובן, ויהיה צורך לשלם את שכרו בלבד, יכולה לעמוד בתקנים של רשת הביטחון. עם זאת, מקורביו של השחקן בן ה-23 טוענים כי אף אחד לא יצר איתו קשר מפתיחת חלון ההעברות, ואם היה מקבל פנייה מהמאמן ברק בכר או המנכ"ל אסף בן דב – בהחלט היה שוקל לחזור.

גם שמו של אוסאמה חלאילה מבני סכנין עלה, אך בשל היחסים העכורים בין המועדונים והחשש של הקבוצה מהמגזר מירידת ליגה – הדבר לא ייצא אל הפועל, והחלוץ ימשיך לשחק תחת ניסו אביטן. על כן, הסיכויים לצרף חיזוק לעמדת החלוץ נראים קלושים, גם מכיוון שיש קושי כרגע להנחית זרים. סיבה נוספת היא ששחקן אשר נמצא בכושר טוב ומשחק בקביעות ידרוש שכר גבוה, ואף לא ישוחרר, שכן חלון ההעברות במרבית הליגות כבר נסגר, לקבוצה שתשחרר שחקן כזה או אחר לא תהיה אפשרות להביא לו מחליף.

בנוסף, בעיה גם להחתים שחקן שלא נמצא בתכניות של מועדון כזה או אחר, מכיוון שהוא יגיע ללא כושר משחק, דבר בעייתי מאוד בשלב זה של העונה ומכבי חיפה תצטרך תפוקה מיידית אם תביא רכש. עד יום חמישי, היום האחרון של חלון ההעברות, כבר יתקבלו החלטות ובינתיים הירוקים בוחנים את האופציות. הנשיא, יעקב שחר, יהיה זה שיקבל את ההחלטה הסופית. במקרה שיגיע חיזוק, יהאב אבו אלשיך עשוי לצאת לחצי עונת השאלה.

מוחמד עוואד | Jose Manuel Alvarez/Quality Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי