בהפועל ת"א מקווים ששלמה יפתח דף חדש: השער החשוב ביותר העונה

רז שלמה, ניר קלינגר, מנחם קורצקי | דני מרון

האדומים נשמו לרווחה אחרי ה-1:1 נגד חדרה כשדווקא הבלם שסבל מתקופה קשה - הושיע וזכה לחיבוק מחבריו. "כבש עם כל הלב ומנע כאוס". אכזבה מנפילת המתח במחצית השנייה וסימנו יעד של 36 נק'. ציון דרך לשטקוס

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

בהפועל תל אביב כבר היו על סף ייאוש, אתמול (ראשון) כשעמוק בתוספת הזמן (הדקה ה-90+6), הקבוצה של ניר קלינגר הייתה בדרך להפסד נגד הפועל חדרה בקרב התחתית הקריטי. ואז הגיע דווקא הבלם רז שלמה המחליף והשווה ל-1:1. אחרי השמחה הגדולה, התפנה המאמן ניר קלינגר, שהיה מוקף באנשי הצוות שלו, להרגיע תקרית שפרצה בין אנשי חדרה לאנשי קבוצות בשל הסיום הדרמטי. אירוע דומה, אגב, ארע גם בסיבוב הקודם בבלומפילד.

צפו ב-1:1 הדרמטי בין חדרה והפועל ת"א

שלמה, שסבל מתקופה לא פשוטה, עליה דיבר גם קלינגר בסיום המשחק, הניף ידיים למעלה וחגג בתנועת השתקה – תנועה מכוונת לכל מי שכבר הספיד אותו. מי שסומן כבלם העתיד של הפועל ת"א סבל מירידה גדולה ביכולת ולא עמד בציפיות. שלמה הפך לבלם הרביעי בהיררכיה אחרי אדי גוטליב ששב לשחק לאחר היעדרות ארוכה, סיאנדה קולו ואיאד אבו עביד שפינה את עמדת המגן הימני לבן ביטון. האפשרות שמיקי סירושטיין יצטרף מהפועל חיפה – חייבה אותו להשתפר.

לאחר השער קיבל שלמה חיבוק גדול מקלינגר וגם מחבריו בחדר ההלבשה. גורם במועדון אמר: "זו הייתה בעיטה עם כל הלב והנשמה, השער הזה מנע כאוס מוחלט ותוהו-ובוהו. שער שידברו עליו כשער החשוב ביותר העונה". לגבי גוטליב ששב להרכב, היה מתוכנן מראש שישחק כשעה.

רז שלמה חוגג עם שחקני הפועל תל אביב
רז שלמה חוגג עם שחקני הפועל תל אביב | דני מרון

קלינגר אמר לאחר המשחק כי "התוצאה מאכזבת אבל מביאה שמחה קטנה בלב, אנחנו עדיין במאבק" והדגיש כי זו הייתה הופעה הטובה ביותר של האדומים העונה. הקפטן עומרי אלטמן פרגן לשלמה גם בעמדת הראיונות: "כל הכבוד לו, זה שער חשוב מאוד למורל שלנו". מי שרשם ציון דרך הוא השוער ארנסטס שטקוס שציין את הופעתו המאה בליגת העל.

האדומים שיחקו טוב יותר במחצית הראשונה ושלטו בכדור בחלק ניכר מן הזמן.  בצוות המקצועי ביקשו מהשחקנים לשמור על היכולת הזו אך לא הצליחו למנוע את נפילת המתח הרגילה במהלך המחצית השנייה. השער המהיר שספגו הלחיץ את השחקנים ולא נמצא מי שינהיג את הקבוצה וירגיע, אפילו לא דן איינבינדר. אושר דוידה הצעיר רשם את אחד ממשחקיו הפחות טובים העונה. בהפועל היו תלונות לגבי חדרה שכן לטענת הילדים מביאי הכדורים – נעלמו מסביב למגרש.

שלומי אזולאי
שלומי אזולאי | דני מרון

האדומים עלו אתמול למקום ה-13 בטבלה אך פספסו הזדמנות גדולה לטפס מעל הקו האדום אחרי חודשים ארוכים. בחודרוב יודעים שהמאבק יהיה עד הסוף ושימו כמטרה 36 נקודות ליגה שאמורות להספיק כדי להישאר ולמנוע ירידת ליגה נוספת כמו בעונת 2016-17. כלומר, מתוך 14 המשחקים שנותרו – האדומים יצטרכו לאגור 20 נקודות.

ביום רביעי האדומים יפגשו את מכבי פתח תקווה במשחק קשה מאוד. בקבוצה מקווים שאיאד אבו עביד ושי אליאס שאובחנו כחיוביים לקורונה – יחזרו לסגל. השניים יעברו בדיקות קורונה נוספות. מעבר לכך, בהפועל מצפים לראות את החלק ההתקפי החדש מתחיל להשפיע, כאשר רז שטיין ערך אתמול הופעת בכורה כמחליף ולא הצליח לכבוש. שלומי אזולאי, מנגד, קיבל לראשונה את חולצת ההרכב. הפועל כבשה 11 שערי ליגה בלבד – כאשר רק בני סכנין מציגה רקורד גרוע יותר.

ארנסטס שטקוס
שטקוס. הופעה מאה בליגה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי