רוטמן לספורט1: "הגיע לי יותר קרדיט בבית"ר"

השיחה הקשה עם הצוות המקצועי, שיתוף הפעולה עם שלום אדרי, הרעש שעשתה עסקת בן ח'ליפה והרצון לשוב בשל יותר לקבוצה מהבירה. אחרי שהושאל להפועל חדרה, הרכש החדש של קורצקי בראיון

(גודל טקסט)

ללירן רוטמן הייתה תוכנית מגירה מסודרת, כזאת שכל הכישרונות הגדולים של מכבי פתח תקוה עוברים: שחקן רוטציה בקבוצת הבוגרים, שחקן הרכב ומשם – אירופה. אבל משהו נתקע בדרך. מי שקיבל קרדיט רחב מאבי לוזון ועומר גולן סיים חוזה בפתח תקוה ומיד לאחר חלון ההעברות של לפני שנתיים, הודיעה בית"ר ירושלים כי החתימה אותו לשלוש שנים, החל מהשנה שעברה. רוטמן רשם 20 הופעות בעונה שעברה, מהם שמונה בהרכב. העונה, הוא פתח פעמיים בלבד והבין שהוא חייב לחפש את הדרך החוצה.

 "המהלך הזה התבשל בתוכי בשבועות האחרונים. הבנתי שאם אני רוצה להשתפר ולהיות יותר טוב אני צריך לשחק כמה שיותר. הבנתי שבמקום אחר אני אשחק יותר מאשר בבית"ר ובאה ההצעה מחדרה. אני שמח כי אני הולך להיות שחקן מפתח בהפועל חדרה ולעזור להם להשיג את המטרות", מסביר רוטמן בראיון לספורט1.

השיחה עם הצוות המקצועי לא הייתה פשוטה. רוטמן לא הרגיש שבונים עליו כשחקן הרכב, אבל הבין שבית"ר רוצה לראות אותו חוזר בעונה הבאה ומתחרה שוב על המקום שלו בהרכב. 

לירן רוטמן בבכורה אתמול במדי חדרה
לירן רוטמן בבכורה אתמול במדי חדרה | שלומי גבאי

אתה זה שיזמת את השיחה.
"בסוף, זאת הייתה החלטה מפתיעה, אבל היא באה משני הצדדים. הבנו שהכי טוב בשבילי יהיה לצבור דקות משחק ולחזור טוב יותר".

למה בעצם לא רצית להישאר ולהילחם על המקום שלך? כמחליף, הצגת יכולת טובה.
"זה לא שלא רציתי להישאר. היה לי טוב בבית"ר והתחברתי למועדון ולשחקנים. הרגשתי באמת טוב. אני חושב שהיה מגיע לי יותר קרדיט. כששיחקתי כן הראתי יכולת טובה, במיוחד בתקופה האחרונה. היה לי המון מה לתרום ולעזור לקבוצה. אבל בשיחה הבנו שהכי טוב בשבילי יהיה לצבור דקות כמה שיותר דקות משחק".

איך הולך לעבוד השילוב בינך לבין שלום אדרי? תחזור לבית"ר בעונה הבאה בשל יותר?
"אני בטוח שהשילוב עם שלום יעבוד טוב. בבית"ר היינו חברים מאוד טובים. הייתה בינינו סוג של הבנה עיוורת. היה אפשר לראות את זה גם באימונים. אין לי ספק שנשדרג את חדרה. מבחינתי האישית, אחזור בשל יותר וטוב יותר בעונה הבאה. כרגע הראש רק בחדרה ויש לנו מטרה מסוימת. אגב, ההחלטה של שלום ושלי דומה: עזבנו כדי לקבל יותר דקות משחק ולהוכיח את עצמנו. זאת הזדמנות טובה בשביל שנינו".

לירן רוטמן | דני מרון

בית"ר מסוגלת להגיע לאירופה? לפי מה שנראה כרגע, היא צריכה להבטיח קודם מקום בפלייאוף העליון.
"יש סגל טוב, שחקנים טובים ואיכותיים, חדר הלבשה טוב, אבל כל המצב פגע בקבוצה. מצד אחד זה הקורונה, כי הקהל שחסר הוא כמו עוד שחקן על המגרש. המטרה של מועדון כמו בית"ר היא תמיד לשאוף הכי גבוה שאפשר, לנצח כל משחק – לא משנה איפה ונגד מי משחקים. במצב הנוכחי, בית"ר לא צריכה להסתכל יותר מדי רחוק, אלא ממשחק למשחק. לנצח משחק אחרי משחק, להתקדם לאט לאט. אני בטוח שאם יחברו כמה ניצחונות הם יגיעו למעלה, למקום שבית"ר צריכה להיות בו – בצמרת".

כמה סיפור בן ח'ליפה השפיע?
"הסיפור עם השייח עשה הרבה רעש, אבל אנחנו כשחקנים צריכים לדעת לנטרל רעשים ולהתרכז במה שחשוב".

ביום האחרון של ההעברות, רוטמן חתם בחדרה, אלא שאז טענו בבני יהודה שהוא סיכם אצלם. "זה היה מוזר מאוד", אמרו בסביבתו של השחקן. "אחרי שהוא חתם הוא שמע שאברמוב קיבל אור ירוק להחתים אותו. אבל הוא לא חתם על שום דבר". רוטמן מעדיף לא לדבר על העסקה, שלא תוסיף כבוד לכדורגל הישראלי. "חתמתי בהפועל חדרה ונשארתי בהפועל חדרה וכרגע הראש רק שם", הוא מסביר. כעת, הוא יצטרך להוכיח בשלושת החודשים הקרובים שהוא מסוגל להיות חלק מהותי מהתוכניות של חוגג לקיץ.

לירן רוטמן בחימום
לירן רוטמן בחימום | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי