גוטמן: "שרי לא יכול להרים את עצמו, אתם רוצים שהוא ינהיג את מכבי חיפה?"

מאמן הנבחרת לשעבר: "חיפה הכי איכותית, לא תשכנעו אותי אחרת, אבל אין לה את המנהיג הנשכן הזה". על מכבי ת"א: "פשיץ' לא מגיע לקרסוליים של קוביקה. ניקוליץ' - גל שהגיע לחוף". וגם: אצילי ודן ביטון

(גודל טקסט)

אחרי שמכבי תל אביב צימקה את הפער ממכבי חיפה לשתי נקודות ופתחה את מאבק האליפות מחדש, מאמן נבחרת ישראל לשעבר אלי גוטמן עלה לשידור בתכנית הספורט של 103FM וניתח את יחסי הכוחות בין שתי היריבות המושבעות.

האזינו

גוטמן פתח את דבריו והתייחס להפסיד של מכבי חיפה באשדוד: "זה משחק שהוגדר על ידי מכבי חיפה כמוקש. כשאתה יוצא למשחק מול קבוצה עם מאמן כמו רן בן שמעון ושחקנים איכותיים, אתה צריך לנטרל את המוקש הזה בעדינות ולא לחשוף את עצמך. בואו נאמר את האמת, מכבי חיפה הייתה עדיפה על אשדוד, במיוחד במחצית השנייה. השוער הפעיל יותר היה ג'ראפי. כשאתה חושף את עצמך להתקפות מעבר, אז אתה מפסיד. מכבי חיפה צריכה לעשות קפיצת מדרגה, כי לא היה קורה כלום אם הם היו מסיימים משחק חוץ קשה כזה בתיקו. אליפות יכולה להיות מוכרעת על הפרש שערים וגם על נקודה לכאן או לכאן. זה מבחן בגרות שהם כשלו בו".

על מכבי תל אביב: "אצל דוניס, מכבי תל אביב הייתה מסננת. בדרך כלל, בכדורגל ובכדורסל, קבוצות ההגנה הטובות ביותר הן אלה שלוקחות אליפות. יש את משחק הלחץ הגבוה, אבל אז – אם המשחק הזה לא מצליח – יש את החזרה לעמדות מוצא. אם אתה מאחר, אתה חושף את עצמך לפעמים ויש התקפה מתפרצת ואתה נענש. ואן לוון מחפש את האיכות, הוא לא מוצא אותה בינתיים. הוא חיפש את האיכות דרך שחקני הכנף שלו. יש למכבי תל אביב הרבה ווינרים כמו ייני, טיבי, גלזר, ריקן, שכטר, טל בן חיים ופרץ – שחקנים שלא עוזבים את המשחק בכל רגע נתון. אנחנו לא מקבלים איכות במכבי תל אביב. יונתן כהן פצוע, אבל אנחנו מחפשים איכות אצל מתן חוזז ואיילון אלמוג, שאישית אני מחזיק ממנו מאוד. אם מכבי תל אביב הווינרית הזו תקבל את האיכות מהשחקנים שלה ויונתן כהן יחזור, איכות + מנהיגות ו-ווינריות – אתה יודע למה זה שווה ערך".

שרן ייני, לואיס הרננדס | דני מרון

על היכולת של אלכסנדר פשיץ': "אני מסכים שהוא נחלש. דווקא הבלם הרננדס הוא השחקן המשתפר. וואלק אני בהתחלה חשבתי שפשיץ' זה קוביקה, אבל מהר מאוד הבנתי שהוא לא מתקרב לקרסוליים שלו. אחרי זה כבר אמרו לי פריצה. זה שחקן שצריך שהקבוצה תעבוד בשבילו. לומר לך שהיא עובדת בשבילו, שהוא מקבל קרוסים מהצדדים, לא. הוא בבעיה בגלל שמשחק ההתקפה של מכבי תל אביב לא מספיק שוטף".

על חוסר היצירתיות: "מכבי תל אביב הייתה צריכה להביא שחקן ‏שובר שיוויון. הם הביאו את דן ביטון. ניקוליץ'? די, נו. שחקן שלא שיחק שלוש שנים כדורגל יכול פתאום לשחק? ניקוליץ' זה גל שהגיע לחוף. אין להם את השחקן הזה. ביטון זה לא דור מיכה בימים הטובים. גולדהאר לא רוצה להכניס את היד לכיס ולא רוצה להביא שחקן בסגנון הזה. יש שחקן נורבגי באפואל ניקוסיה, אם מכבי תל אביב מביאה אותו עכשיו, היא עושה אליפות השנה".

על יחסי הכוחות וחוסר המנהיגות במכבי חיפה: "מכבי חיפה קבוצה יותר איכותית ממכבי תל אביב. היא הקבוצה האיכותית בליגה, לא תשכנעו אותי אחרת, אבל היא עדיין מחפשת מנהיג בתוך הקבוצה. כשאתה לא מוצא, הקבוצתיות צריכה לבוא לידי ביטוי. כשהכדור ברגליים של הקבוצה, היא משחקת יותר יפה ממכבי תל אביב. דולב חזיזה וצ'רון שרי מאוד איכותיים. איפה שרי במשחקים האחרונים? זה שחקן שעבר את גיל 30 ועבר דבר וחצי בכדורגל האירופי. יש לו רגל שמאל נקייה והוא שחקן כדורגל אמיתי, אבל הוא לא מנהיג, הוא לא יכול לסחוב את עצמו כשלא הולך לו. קשה לו. המועדון צריך לשלוח לו מסרים כדי שהוא יתרומם. אתה רוצה שהוא ירים את הקבוצה אם את עצמו קשה לו להרים? אין במכבי חיפה את הנשכן הזה, המנהיג הזה, אין שחקנים כאלה שיבואו וירימו את הקבוצה ברגעים קשים".

צ'רון שרי, ננאד סבטקוביץ' | לירון מולדובן

איך מתמודדים עם חוסר המנהיגות: "אני מצפה מברק בכר והצוות שלו להבין את זה. פלאניץ' מבחינתו הוא צריך להיות כזה, אבל הוא נמצא עכשיו בירידה והוא צריך להרים את עצמו. לא תקבל את זה מהמגנים ולא מאבו פאני. לביא הוא מנהיג שקט, אבל הוא לא יעשה את מה ששכטר עושה בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב. אתה צריך מנהיגים כדי לקחת אליפות. אם אין לך את המנהיג בישראלים, אתה צריך להביא לפחות שחקן אחד שהוא זר, כמו ג'ובאני רוסו בזמנו. מעבר לכישרון, הוא היה מנהיג בחדר ההלבשה. רוקאביצה לא מנהיג, שרי הוא לא מנהיג ופלאניץ' גם עדיין לא. מכבי חיפה הייתה צריכה לעשות מהלך עם שחקן ישראלי שיהיה מנהיג והיא לא עשתה את זה".

על עומר אצילי: "בעונה שמכבי תל אביב זכתה באליפות, אבל אצילי לא היה מנהיג. הוא היה שחקן טוב, שחקן הכרעה. עקבתי אחרי הליגה הקפריסאית, אימנתי שם, אצילי לא התרומם גם באפואל ניקוסיה. גם בן שהר לא שיחק אתמול בהפסד שלהם. למה? כי הם לא מספיק טובים. אם אתה חושב שיש הוקוס פוקוס ופתאום אותו אצילי שלא היה טוב באפואל יגיע לחיפה ויכריע עבורה משחקים דרך יכולות שהוא ידע להפגין בעבר מכבי תל אביב, אני חושב שייקח לזה עוד זמן".

עומר אצילי | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי