מלכת הדרום: מ.ס אשדוד הביסה 0:3 את הפועל באר שבע בטרנר

הקבוצה של בן שמעון שמרה על המקום השלישי בליגה וניצחה בבירת הנגב לראשונה מאז 2004, גורדנה, דין דוד ובגאיוקו כבשו. גולדברג, ויטור וסלליך נפצעו אצל המארחת, בן הרוש ואזולאי ספגו פציעות בצד השני

(גודל טקסט)

המחזור ה-20 בליגת העל יצא לדרך הערב (שבת) עם קרב צמרת בין הפועל באר שבע למ.ס אשדוד, שבו רק אחת מהקבוצות נראתה כאחת ששייכת לחלק העליון של הטבלה. הקבוצה מעיר הנמל ניצחה בבירת הנגב לראשונה מאז אוקטובר 2004, עם 0:3 מהדהד על מחזיקת הגביע. רועי גורדנה, דין דוד ומוסא בגאיוקו העניקו את הניצחון לחבורה של רן בן שמעון, ששמרה על המקום השלישי ופתחה פער של ארבע נקודות מבאר שבע שמדורגת אחריה.

שחקניו של אליניב ברדה, שחזר לעמוד על הקווים אחרי שריצה עונש הרחקה, הגיעו אחרי ימים מטלטלים שכללו את חילופי המאמנים, השעייתו של ז'וסואה לארבעה משחקים ויציאתו של אלטון אקולטסה מהסגל, לאחר שההולנדי התלונן על רגישות בשריר באימון המסכם. אך אם כל זה לא הספיק, הפועל באר שבע איבדה בחימום את שון גולדברג שמתח את המפשעה ויצא מההרכב, כאשר עוד במחצית הראשונה מיגל ויטור סבל מכאבים וסינטיהו סלליך, שרק הערב שב לשחק אחרי היעדרות בת שישה משחקים, נפצעו ונאלצו לרדת מהמגרש בדקה ה-24.

לצד הפציעות, גם היכולת על כר הדשא נראתה לא טוב. אוהד לויטה הכניס את הקבוצה שלו לבור כבר אחרי שתי דקות, כאשר טעות כפולה שלו העניקה פנדל לאורחת שעלתה ליתרון מהיר. יותר מחצי שעה לקח למחזיקת הגביע לייצר הזדמנות אמיתית להבקעה, ולמרות שעשתה מאמצים לחזור למשחק במשך כמה דקות, בפתיחת המחצית השנייה היא ספגה שוב ומזה כבר לא הצליחה להתאושש.

גולדברג פונה מהחימום על אלונקה | דני מרון
ערב עגום למחזיקת הגביע | דני מרון

ומה נאמר על מ.ס אשדוד, הלהיט של ליגת העל? אחרי שתסכלה את מכבי חיפה וגברה עליה בבית, החבורה מעיר הנמל קטלה הערב קבוצה גדולה נוספת עם הכדורגל השמח וההתקפי שלה. קל לומר שהמתנה המוקדמת של לויטה והפציעות אצל היריבה הפכו את המשימה לפשוטה יותר עבור אשדוד, אך זה ללא ספק יעשה לה עוול. ראשית, כי גם היא איבדה שני שחקנים לפציעות הערב: האחד הוא עומרי בן הרוש שפינה את מקומו במחצית הראשונה, והשני הוא שלומי אזולאי, שעלה כמחליף אחרי ההפסקה ותוך 11 נאלץ לחזור לספסל.

מעבר לכך, חייבים להוריד את הכובע בפני היכולת והמנטליות שאשדוד מפגינה על כר הדשא. הערב היא ידעה להוציא את האוויר מהמפרשים של באר שבע עם שער שני נהדר תוצרת דין דוד ולקראת הסיום, היא נתנה את הנוקאאוט בהתקפה גדולה נוספת שהראתה אילו כישורים אישיים יש לרבים משחקניה.

הופעה מצוינת שלהם. שחקני אשדוד חוגגים | דני מרון
בן שמעון מרוצה. ניצחון גדול לקבוצתו | דני מרון

הרכבים

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור (לואי טאהא, 24), איתן רצון, דודי טויטו, דוד קלטינס, מריאנו בריירו, תומר יוספי (מרסלו מלי, 46), רמזי ספורי, סינטיהו סלליך (רותם חטואל, 24), ג'ונתן אגודלו.

מ.ס אשדוד: יואב ג'ראפי, טום בן זקן, טימותי אוואני, ננאד סבטקוביץ', עומרי בן הרוש (דין דוד, 32), מונטרי קמאהני, מוסא בגאיוקו, פיראס אבו עקל, רועי גורדנה, שגיב יחזקאל, מוחמד כנעאן (שלומי אזולאי, 46/יעקב בריהון, 58).

אלונה ברקת ובעלה. לא יכולים להיות מרוצים | דני מרון
ברדה. הרבה סיבות לדאגה | דני מרון

מהלך המשחק

המשחק נפתח בסערה: תוך שתי דקות, לויטה השתלט רע מאוד על כדור שנמסר אליו לאחור, יחזקאל חטף והשוער הכשיל בעבירה גסה את החלוץ ברחבה. גורדנה בעט את הפנדל וקבע 0:1 לאשדוד אחרי ארבע דקות.

לויטה אחרי ההכשלה | דני מרון
גורדנה העניק לאשדוד יתרון מוקדם | דני מרון

בדקה ה-24 המארחת ספגה מכה גדולה אף יותר מהתוצאה: אחרי גולדברג, ויטור וסלליך נפצעו גם הם וסיימו את המשחק מוקדם מהצפוי. שמונה דקות אחר כך גם אשדוד איבדה שחקן לפציעה – עומרי בן הרוש. בדקה ה-36 באר שבע סוף סוף הגיעה להזדמנות, כשחטואל הגביה מצוין מצד שמאל, אבל אגודלו שניסה להמשיך בעקב מהאוויר פספס את הכדור.

בתוספת הזמן, יוספי בעט מזווית קשה בצד שמאל, אך מצא את המסגרת וסחט הדיפה מג'ראפי. דקה חלפה וסבטקוביץ' השאיר מתנה גדולה לאגודלו, שמתוך הרחבה בעט רע מעל המשקוף.

מכת פצועים לב"ש. ויטור הוחלף | דני מרון
סלליך. רק חזר וכבר נפצע שוב | דני מרון

שתי דקות מפתיחת המחצית השנייה, ספורי שלח כדור נייח לרחבה וזה ניתז מהעמוד אל גופו של ג'ראפי וממנו לקרן. בדקה ה-50 ספורי איבד כדור במרכז ואשדוד, בהתקפה מצוינת, העבירה את הכדור מימין לשמאל בשתי מסירות מבגאיוקו, דרך אזולאי לדין דוד, שירה מדויק לרשת וכבש את ה-0:2 של מ.ס אשדוד. בדקה ה-60 בריהון השחיל מסירת עומק גדולה ליחזקאל, שלא השתלט כל כך טוב ובעט החוצה.

דקה בלבד חלפה וג'ראפי מנע שער מצמק: סבטקוביץ' לא הצליח להרחיק כדור רוחב, מלי השתלט על הריבאונד ובעט מקרוב אבל שוער אשדוד סיפק הצלה גדולה. בדקה ה-75 הגיע השלישי: בריהון פרץ לרחבה והשאיר לבגאיוקו, שבעט לפינה והעלה את אשדוד ל-0:3. ארבע דקות לאחר מכן, יחזקאל כמעט כבש את הרביעי, אך הבעיטה שלו מהפינה השמאלית של הרחבה פספסה במעט את המסגרת. בתוספת הזמן, כדור חופשי של טום בן זקן דגדג את המשקוף מלמעלה, אך לא נכנס והמשחק הסתיים ב-0:3 למ.ס אשדוד.

ב"ש נפלה מהיריבה בכל פרמטר | דני מרון
דין דוד כבש במהלך קבוצתי נפלא | דני מרון
הפסד ביתי ראשון של ב"ש לאשדוד מאז 2004 | דני מרון
הלהיט של הליגה. שחקני אשדוד חוגגים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי