כמה הם חיכו לזה: הפועל ת"א עלתה מעל הקו האדום אחרי 0:2 על פ"ת

האדומים הציגו משחק מעולה והתרחקו מהאיזור המסוכן לראשונה מאז סוף נובמבר. כהן סיבב נהדר לרשת של ינקו (37) וכבש שער בכורה במועדון, הקפטן אלטמן שבישל - הכפיל בפנדל בדקה ה-76. קופר הורחק באדום ישיר (52)

(גודל טקסט)

כמה האדומים חיכו לרגע הזה: הפועל תל אביב ניצחה הערב (רביעי) 0:2 את מכבי פתח תקווה במושבה במסגרת המחזור ה-20 בליגת העל וסוף סוף עלתה מעל הקו האדום (קפצה למקום ה-11) לראשונה מאז סוף נובמבר. האדומים, שסחטו ביום ראשון תיקו דרמטי 1:1 נגד הפועל חדרה – המשיכו את השיפור שלהם מהחודש האחרון לאחר מסע הרכש המאסיבי וקיבלו ביטחון רב לקראת ההמשך. זה היה המשחק החמישי שלהם ללא הפסד – הריצה הטובה ביותר העונה.

הפועל עלתה ליתרון הדקה ה-37 – לידור כהן כבש את שער הבכורה שלו מאז חזר לישראל, אולי השער הכי יפה של האדומים העונה – ודווקא נגד האקסית. הקפטן עומרי אלטמן מסר הצידה לקשר הכנף ששלח בעיטה אדירה בסיבוב לרשת של אריק ינקו. עוד קודם לכן, אושר דוידה ועמנואל בואטנג התקרבו אך נעצרו על ידי השוער.

המשימה הפכה לקלה יותר עבור האדומים כאשר ארמנדו קופר עשה מהלך מטופש ושילם על כך ביוקר. בדקה ה-52 הקשר לא הצליח לעצור את דן איינבינדר ופשוט חבט בפניו. לאחר התראה מצד שופטי ה-VAR, דוד פוקסמן הרחיק את הקשר. בכך התוכניות של גיא לוזון השתבשו לחלוטין והחילוף המשולש, שכלל את הכנסתם של תאי בריבו, נאור סבג ואור אינברום – לא עבד. בדקה ה-76 המשחק הוכרע סופית כאשר בואטנג הוכשל ברחבה ואלטמן כבש בקלילות מהנקודה הלבנה!

This image has an empty alt attribute; its file name is 1031341
This image has an empty alt attribute; its file name is 1031418

כאשר קלינגר יכול להרשות לעצמו להעלות מהספסל את אליאס ששב לאחר שהחלים מקורונה, רז שטיין חלוץ הרכש החדש וגיל יצחק – הסגל נראה הרבה יותר עשיר ואיכותי בכדי להישאר בליגה. שם שטקוס שידע עליות ומורדות השנה – הראה שאפשר לסמוך עליו ורשם הצלות נהדרות.

אולי בשל הפגרה המאולצת, הקבוצה ממלבאס, שהגיעה למשחק אחרי שני ניצחונות רצופים – הייתה רחוקה משיאה. ההימור על ג'וסי לופטה התברר כשגוי. ליאל עבדה שכבש שני שערי ניצחון רצופים – לא הורגש מול ההגנה האדומה. פ"ת התקשתה להגיע למצבים במחצית הראשונה. למרות זאת, הקבוצה של לוזון עדיין מדורגת במקום החמישי בטבלה כשיש לה שני משחקים חסרי ביחס להפועל באר שבע הרביעית והיא עושה עונה יפה.

במחזור הבא תארח הפועל ת"א את בני יהודה לדרבי הקטן במשחק חשוב מאוד נגד יריבה ישירה מהתחתית לה נכנעה 1:0 בסיבוב הקודם. מכבי פתח תקווה, מנגד, תתארח אצל הפועל חדרה בתקווה לחזור לשחק כדורגל טוב ולזכות בנקודות.

הרכבים

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, יינון אליהו, דניאל פלשר (ירדן כהן, 71), אור בלוריאן, מוחמד הינדי, אלביס סאקי (נאור סבג, 46), גיא חדידה (אור אינברום, 46), ארד בר, ארמנדו קופר, ליאל עבדה, ג'וסי לופטה (תאי בריבו, 46).

הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, אדי גוטליב (רז שלמה, 83), סיאנדה קולו, דני גרופר, עמנואל בואטנג, דן איינבינדר (דורון ליידנר, 84), עומרי אלטמן, לידור כהן (שי אליאס, 71), אושר דוידה (גיל יצחק, 83), שלומי אזולאי (רז שטיין, 65)

מהלך המשחק:

המשחק נפתח בקצב טוב/. לאחר שתי דקות מכבי פתח תקווה הייתה קרובה לסכן את השער כאשר כדור ארוך הגיע לעברו של ג'וסי לופטה שניסה לבעוט אך לא פגש טוב את הכדור. כעבור שתי דקות ניסיון ראשון במשחק – קרן טובה של אושר דוידה, עומרי אלטמן נגח אך אריק ינקו קלט ללא בעיות. הקצב המהיר נמשך ובדקה הרביעית ארמנדו קופר בעט ממרחק, ארנסטס שטקוס השמיט.

הפועל תל אביב נגד מכבי פתח תקווה | קובי אליהו
אור בלוריאן | קובי אליהו
דן איינבינדר, בן ביטון | קובי אליהו
שלומי אזולאי, דניאל פלשר | קובי אליהו

אחרי רבע שעה של משחק שתי הקבוצות התקשו ליצור הזדמנויות אמיתיות. האדומים שולטים קצת יותר בכדור אך הקבוצה של גיא לוזון מסוכנת במתפרצות כאשר לופטה תורם לה עם הגב אל השער. בדקה ה-17 עמנואל בואטנג פרץ יפה בצד שמאל אך בעיטת ההמשך של לידור כהן הייתה לא מדויקת.

בדקה ה-28 האדומים היו צריכים לעלות ליתרון – אושר דוידה הפעיל לחץ מצוין וחילץ כדור ממוחמד הינדי ליד הרחבה, הוא מסר מצוין לשלומי אזולאי אך החלוץ לא השתלט טוב על הכדור. כעבור שלוש דקות המארחת שוב טעתה. אריק ינקו יצא לא טובה, אזולאי הגיע לכדור אך המתין יותר מדי והרים, עומרי אלטמן בעט מהאוויר אך נבלם.

אושר דוידה, דניאל פלשר | קובי אליהו
אושר דוידה | קובי אליהו
עומרי אלטמן, מוחמד הינדי | קובי אליהו

בדקה ה-32 הגיעה מתפרצת ראשונה של האדומים, דוידה קיבל את הכדור מכהן ובעט, ינקו השמיט אך התעשת. כעבור ארבע דקות בואטנג הצטרף מאחור ובעט מהאוויר כדור נפלא – ינקו התעופף והדף.

בדקה ה-37 קלינגר כבר היה יכול לצהול. לידור כהן כבש שער בכורה דווקא נגד האקסית כשקיבל מסירה קצרה מאלטמן, הטעה בלם ברחבה ושלח בעיטה מסובבת שלא הותירה שום סיכוי לינקו, 0:1 להפועל ת"א!

לידור כהן, דן איינבינדר | קובי אליהו
שחקני הפועל תל אביב חוגגים | קובי אליהו
לידור כהן, אושר דוידה | קובי אליהו

בפתיחת המחצית השנייה ביצע גיא לוזון חילוף משולש: נאור סבג ואור אינברום עלו מהספסל במקום אלביס סאצ'י וגיא חדידה. תאי בריבו החליף את ג'וסי לופטה. בדקה ה-50 האדומים יצאו למתפרצת מסוכנת, דן איינבינדר פרץ מצוין ושלח כדור עומק טוב לאזולאי אלא שהחלוץ בעט לא מספיק טוב. דוד פוקסמן קיבל התראה ב-VAR והרחיק את ארמנדו קופר אחרי שחבט בפנדל של איינבינדר!

ארמנדו קופר מורחק | קובי אליהו

פ"ת כמובן לא ויתרה. תאי בריבו פרץ מול סיאנדה קולו ובעט, הכדור פגע בבלם וקיבל קשת אבל ארנסטס שטקוס הצליח להדוף מצוין לקרן. מאותה הקרן נולד מצד מסוכן של אור בלוריאן שנגח לא מכוסה אך השוער הציל את האדומים שוב. בדקה ה-64 דוידה עשה צחוק מהינדי והוציא כדור מצוין לאלטמן שהחמיץ מתוך הרחבה ובעט לא מספיק טוב מול ינקו.

ניר קלינגר | קובי אליהו
עומרי אלטמן | קובי אליהו
סיאנדה קולו | קובי אליהו
ליאל עבדה, לידור כהן | קובי אליהו
דן איינבינדר | קובי אליהו

אגף ימין המשיך להיות המסוכן בהפועל במחצית השנייה, בן ביטון מסר כדור מעולה לדוידה שהתגבר על בלוריאן ובמקום למסור ניסה לבעוט ונבלם. בדקה ה-76 אלטמן הכפיל את היתרון מהנקודה הלבנה אחרי שבואטנג הוכשל. 0:2 להפועל ת"א! שערו השישי העונה.

עומרי אלטמן, רז שטיין | קובי אליהו

בדקה ה-77 כמעט פ"ת כבשה שער מצמק אבל שטקוס רשם הדיפה גדולה לקרן. שטקוס המשיך, מנגד, להציל את האדומים והדף כדור מסובב של עבדה לקרן (86).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי