"להערכתי, חזיזה, חבשי, תורג'מן וקפילוטו יורחקו מארבעה משחקים"

עו"ד איל יפה, אשר נחשב למומחה למשפט ספורט, שוחח עם ספורט1 לאחר פרסום כתב האישום לקראת הדיון על אירועי הדרבי: "העונש של מכבי חיפה יהיה חמור יותר"

(גודל טקסט)

עו"ד איל יפה, אשר נחשב למומחה למשפט ספורט, שוחח היום (שני) עם ספורט1 וזאת לאחר פרסום כתב האישום (ראו ידיעה נפרדת) שהוגש על ידי תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף, שקבע כי ארבעה שחקני מכבי חיפה וחמישה מהפועל חיפה יעמדו לדין בעקבות אירועי הדרבי החיפני שכזכור הסתיים במהומה המונית.

"מדובר באחד הדוח"ות החמורים שהיו כאן בשנים האחרונות", מבהיר עו"ד יפה בפתיחת דבריו, אך ממהר לצנן: "יחד עם זאת, זה ממש לא דומה ולא משתווה למה שהיה במשחק בין בני לוד להפועל ר"ג. זה נראה כמו קרב תרנגולים ולא יותר".

עו"ד יפה המשיך ועשה סדר: "צריך לעשות אבחנה משפטית בין דו"ח התובע לדו"ח השופט ובין עבירה רגילה לעבירה בנסיבות מחמירות. מי שעומד לדין בגין עבירה שהיא בנסיבות מחמירות צפוי לספוג עונש כבד יותר. כמו כן, עברם של הנאשמים בוודאי ישפיע על החלטת הדיין".

"אני מעריך שיהיה כאן אלמנט של "למען יראו וייראו", כי מדובר באירוע חריג שלא נראה כמותו בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. להערכתי, כל מי שעומד לדין על עבירה בנסיבות מחמירות (עאיד חבשי, דולב חזיזה, אלון תורג'מן וניסו קפילוטו) יורחק מארבעה משחקים והשאר משניים. סביר שהם יספגו גם קנס".

על האפשרות של הפחתת נקודות לאחת הקבוצות, אמר עו"ד יפה: "אני מאמין שהמועדונים יספגו קנסות כבדים ואולי גם סעיף של הפחתת נקודות על תנאי. העונש של מכבי חיפה יהיה חמור יותר כי גם היא עומדת לדין תחת עבירה שהיא בנסיבות מחמירות, כי על כר הדשא היו אנשים שבכלל לא רשומים בטופס המשחק".

שחקני מכבי חיפה והפועל חיפה בקטטה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי