יואב כץ זועם: "מכבי חיפה צריכה לקבל הפסד טכני. נערער"

שחקני מכבי חיפה והפועל חיפה בקטטה | מאור אלקסלסי

בעלי הפועל חיפה רתח ב-103FM אחרי החלטות בית הדין על אירועי הדרבי: "אני מאוד לא מרוצה. סאן מנחם התחיל את הכל, אבסורד שהורחק רק לשני משחקים. עסקת הטיעון רעה". וגם: הדיין הסביר מדוע לא נתן ניצחון טכני

(גודל טקסט)

הפועל חיפה חתמה הערב (רביעי) על עסקת טיעון עם בית הדין של ההתאחדות לכדורגל על מאורעות הדרבי. ההחלטה – ניסו קפילוטו הורחק לשלושה משחקים, גל אראל ואלון תורג'מן הורחקו לשני משחקים, עדן בן בסט ודור מלול הורחקו למשחק אחד. כמו כן, דני ביבס, מאמן הכושר, הורחק לשלושה משחקים ונקנס ב-1,000 ש"ח. המועדון ישלם קנס של 15,000 ש"ח.

מהצד של מכבי חיפה, דולב חזיזה ועאיד חבשי הורחקו לשלושה משחקים, סאן מנחם לשניים ובוגדן פלאניץ' לאחד. המנכ"ל אסף בן דב הושעה לשלושה משחקים ונקנס כ-5,000 ש"ח, המועדון נקנס בסכום גבוה של 30,000 ש"ח.

מי שמאוד לא אהב את החלטות בית הדין הוא יואב כץ. בעלי הפועל חיפה התראיין לתכנית הספורט של 103FM והגיב: "אני מאוד לא מרוצה. אני חושב שמי שהיה צריך לקבל את העונש הכי גדול זה מי שהתחיל את כל המהומות. לצערי זה לא קרה".

האזינו לראיון המלא

יואב כץ
יואב כץ | מאור אלקסלסי

כידוע, הפועל חיפה דרשה שמכבי חיפה תספוג הפסד טכני. על כך כץ אמר: "מכבי חיפה צריכה להפסיד הפסד טכני על פי התקנון. לפי מה שאני מבין, בתקנון במפורש כתוב שאם יש פגיעה של בעל תפקיד בשחקן – זה ניצחון טכני. במקרה הזה, היו שלושה בעלי תפקיד של מכבי חיפה תקפו. נערער על זה".

עסקת הטיעון: "זה רע. אם זה הרע במיעוטו – אני עדיין לא יודע. אם זה היה לא במסגרת ליגת כדורגל, לא הייתי מסכים לעסקת הטיעון בשום אופן. יש משחק בשבת ומשחק בעוד שבוע וצריך להשיג את הרע במיעוטו. אמרתי, גם לא בטוח שזה הרע במיעוטו.

לבסוף, כץ התרעם על העונשים הקלים לטענתו של מכבי חיפה: "סאן מנחם הורחק רק לשני משחקים. זה אבסורד. הוא התחיל את הכל. איך היתר הורחקו ליותר משחקים? לשחקני הפועל חיפה בחיים לא היו עבירות – לא לאלון תורג'מן, לא לניסו קפילוטו ולא לאף אחד".

סאן מנחם | מאור אלקסלסי

הדיין, ישראל שמעוני, התייחס בסיכום הדיון שלו לבקשת הפועל חיפה לניצחון טכני: "בקשה זו באה חרף העובדה שהמשחק הסתיים במועדו החוקי, ואין טענות לנסיבות אשר יש בהן הטייה של תוצאות המשחק, כגון שיתוף שחקן שלא כדין. הפועל חיפה נוטעת את דרישתה בעובדה כי בין מורשעי מכבי חיפה מצוי מנכ"ל הקבוצה. איני מקבל דרישה חריגה זו. העיקרון שמתווים בתי הדין הוא העדפה ברורה של הכרעת תוצאות ההתמודדות הספורטיבית במגרש ולא באולמות בתי הדין, כאשר שינוי תוצאה הינה המקרה היוצא מן הכלל. איני יכול גם לקבל את העיקרון לפיו תוצאת המשחק צריכה לשמש כלי להרתעת יחידים (דוגמת מנכ"ל מכבי חיפה) על התנהגותם. מנכ"ל מכבי חיפה עמד לדין, הורשע ועונשו נגזר, ואם כך מדוע יש לזכות את הפועל חיפה בניצחון טכני? קל וחומר כאשר גם קבוצה זו, שחקניה וממלאי תפקידים בה מורשעים בדין בגין אותם אירועים. סוף דבר, הבקשה נדחית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי