תובע ההתאחדות: "הפוסט של חזיזה היה מביך, לא ראיתי מכות בדרבי"

עו"ד ניר רשף ל-103FM: "בעתיד אכניס להסדרי הטיעון סעיף בו אי אפשר לצחוק על גזר הדין אחרי שחותמים עליו. מנחם לא היה מעורב בדחיפות ולא עשה כלום במהומה. האירועים יצאו מפרופורציה רק בתקשורת"

(גודל טקסט)

כיממה לאחר פרסום העונשים על האירועים האלימים שהתרחשו בסיום הדרבי החיפאי, הערב (חמישי) תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, התראיין בתכנית הספורט של 103FM ונימק מדוע התקבלו הסדרי הטיעון, כמו גם מדוע הוא פעל בצורה הזו.

האזינו לראיון מלא

"כל מקרה נבחן לגופו ולנסיבותיו ואין אחידות בענישה. בסיפור הספציפי הזה התחיל בזה שמכבי חיפה פנו אליי בבקשה לבחון הסדר טיעון" סיפר רשף בתחילת הריאיון. "נבחנו כל ההשלכות של העניין הזה והגענו להסדר. אחרי שהוא אושר גם הפועל פנו אליי וביקשו להגיע להסדר. אני חושב שבמקרה הספציפי הזה כשמדובר באירוע חמור אבל לא אחד שיצא מפרופורציות מבחינתי. הוא רק יצא מפרופורציות בטיב התקשורתי שלו".

"היו 11 נאשמים ועוד שתי קבוצות נאשמות. אני חושב שזה היה נכון. תמיד יהיו כאלו שיגיעו שהיה שיקול דעת נכון או לא נכון ומוטעה. בסופו של דבר אני זה שצריך לקבל את ההחלטה שהיא תמיד קשה ובסופו של דבר, ברגע שבית הדין אישר את ההסדר כנראה שהוא הסכים עם הדבר".

הפוסט של דולב חזיזה לאחר גזר הדין: "מה שהיה עם חזיזה זה מביך. לטעמי, אם הייתי יודע שזה מה שיהיה, בוודאי שהייתי מכניס לתוך עסקת הטיעון סעיף בו אי אפשר לעשות את הצחוק הזה. עכשיו אולי אני אחסום מראש".

המהומה בסיום הדרבי: "לא ראיתי שם מכות. ראיתי שני בעלי תפקידים שתקפו, זה המאמן כושר של הפועל והמעסה של מכבי. היה מכות במנהרה שהיו מעורבים בו לפי דו"ח השופט דולב חזיזה וניסו קפילוטו, אבל כל השאר רק דחפו. אני מוכן להראות בכל מקרה אחר למה קיבלו עונש כזה או אחר. אין אחידות בענישה. מה שהיה בחיפה היה חמור כמו שאמרתי".

המהומה בסיום הדרבי החיפאי | מאור אלקסלסי

"מה שאליניב ברדה קיבל לא היה עונש חמור. הייתה לו הרחקה אוטומטית למשחק אחד והוא הורחק לעוד אחת נוספת. אני מצפה ממאמן כדורגל שעומד מול השופט שידבר אחרת. מצפה משחקי כדורגל שיסיימו משחק כדורגל מבלי להתגרות כמו שסאן מנחם עשה. אם זה בדציבלים גבוהים אז שלא יגיעו למה שהם הגיעו".

"מנחם לא היה מעורב בשום דחיפה והוא לא עשה כלום בתוך המהומה שהייתה. אף אחד לא מסתיר את הצילומים מהמנהרה ולכתב האישום צורף רק מצלמות הטלוויזיה. אחרי זה הביאו לי את כל המצלמות של אצטדיון סמי עופר ובחנתי אותם במשרד שלי. ראיתי שלא מצליחים לראות שום דבר מעבר למה שהשופט כתב בדו"ח שלו. את אותם צילומים העברתי גם להפועל וגם למכבי ומבחינתי הם לא היו חלק מכתב האישום כי הם לא תרמו לשום דבר. הם לא עזרו לי בדבר. הקבוצות יכלו להשתמש בהם אם הן רצו. הכל היה על השולחן".

מה הוא חושב על התגובות לדרבי: "חושב שבהתאחדות לא עשו רעש מהאירועים בדרבי. אני לא שמעתי שום דבר. שר הספורט דיבר אחרי מהשחק? ממתי אני עובד לפי שר הספורט עם כל הכבוד? אני פועל לפי שיקול דעתי בלבד. אני מכבד כל אחד שמביע את דעתו, אבל בסופו של דבר עו"ד ניר רשף צריך לקבל החלטה על סמך הראיות ולהגיש כתב אישום וזה מה שעשיתי. אני לא חייב לקבל דעה של אחרים ואחרים לא צריכים לקבל את הדעה והשיקול שלי. יש ציבור וזה נכון, אבל יש אירוע עם 9 שחקנים מורחקים, שני בעלי תפקידים מורחקים וקבוצות שנענשו. זו השורה התחתונה. מבחינתי כל האשמים הודו ולקחו אחריות וזו התוצאה הסופית".

מנחם מול מלול. "לא היה מעורב" | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי