מתקרבת לפלייאוף העליון: בית"ר ניצחה 0:1 את מכבי פתח תקווה

צפו בתקציר: הירושלמים התקרבו למקום השישי בזכות שער ניצחון יקר של עידן ורד רגע לפני הירידה למחצית. בישול יפהפה לשועה, יאנקוביץ' ערך הופעת בכורה בליגה. מנגד, הפסד שלישי ברציפות לגיא לוזון

(גודל טקסט)

למרות מכת הפציעות, ואחרי שני משחקי ליגה ללא ניצחון, בית"ר ירושלים השיגה הערב (שלישי) ניצחון חשוב במאבק על הפלייאוף, משער על עידן ורד בדקה ה-45 בזכות בישול יפהפה של ירדן שועה.

הירושלמים הגיעו למושבה אחרי ניצחון 0:2 על עכו בגביע מצמד של החלוץ הצעיר, שעבר מבחן כשירות לפני שריקת הפתיחה ועלה ב-11 של דראפיץ'. לאחר מחצית רגועה, בדקה ה-46, שועה הרים כדור מצד ימין, עידן ורד הגיח לרחבה מאחור ונגח כדור מושלם לחיבור השמאלי של אריק ינקו, שלא הצליח להדוף את הכדור.

במחצית השנייה המלאבסים השתלטו על המשחק אך החניכים של דראפיץ' וברדה נלחמו על כר הדשא ושמרו על היתרון עד לסיום. בעקבות הניצחון, בית"ר עלתה למקום השמיני בטבלה ורחוקה רק שתי נקודות מפתח תקווה במקום השישי. הירושלמים צברו 27 נקודות אחרי 20 משחקים, ורחוקים רק ארבע נקודות מבאר שבע, הניצבת במקום הרביעי ושיחקה משחק אחד יותר. מנגד, הקבוצה של גיא לוזון סופגת הפסד ליגה שלישי ברציפות והמקום השישי בסכנה.

שחקני מכבי פתח תקווה ובית"ר ירושלים | אריאל שלום

מהלך המשחק

השופט אביעד שילוח שורק והמשחק במושבה יוצא לדרך. המשחק מתנהל במרכז המגרש בדקות הראשונות, שתי הקבוצות לא הגיעו למצבים מסוכנים. אחרי 18 דקות, מצב ראשון במשחק. אלירן עטר משתחל מהאגף השמאלי ובועט חזק, אך הכדור נעצר בידיים של אריק ינקו. חצי שעה של כדורגל מאחורינו, עדיין ללא מצבים מסוכנים. בית"ר נראית יותר טוב בדקות האחרונות. מצב ענק למכבי פתח תקווה בדקה ה-32, ליאל עבדה מקבל כדור עומק מצוין ומגיע לאחד על אחד מול ניצן, אך השוער הודף את הכדור בקצות האצבעות. הריבאונד מגיע לאלשיך, שמתמהמה עם הכדור ואוראל דגני מתקל ולוקח את הכדור. הכדור יוצא מקצוות המגרש והשופט הלך לבדוק את המהלך ב-VAR, וקבע שהתיקול היה חוקי.

פתח תקווה נראית מסוכנת בדקות האחרונות. בדקה ה-37, כדור קרן מורחק מרחבת בית"ר ומגיע לרגל של עבדה, החלוץ מנסה לבעוט בנגיעה מחוץ לרחבה אך מפספס את המסגרת. בדקה ה-45, הגיע השער הראשון במשחק! ירדן שועה קיבל כדור באגף הימני, הרים כדור מושלם לעידן ורד שהגיח מאחור ונגח את הכדור לחיבור השמאלי וינקו לא מצליח למנוע מהכדור להיכנס. 0:1 לבית"ר ירושלים לפני המחצית.

עידן ורד , אלירן עטר | אריאל שלום
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | אריאל שלום

מחצית שנייה

המחצית השנייה יצאה לדרך במושבה. מצב ענק לבית"ר ירושלים בדקה ה-58, אלירן עטר מקבל את הכדור 35 מטרים מהשער ושולח בעיטה מדהימה למשקוף של ינקו. בדקה ה-75 סבג הכניס כדור גובה לעבדה, שנגח מהרחבה אך ניצן היה במקום הנכון ובזמן הנכון ועצר את הכדור. דקות אחרונות במושבה, מכבי פתח תקווה מגבירה את הלחץ על בית"ר ומנסה להשיג את השוויון. בדקה ה-95, אור אינברום קיבל כדור מצד שמאל וניסה להפתיע את ניצן עם בעיטה, אך הכדור פגע באור ביטון ויצא לקרן. אינברום דרש נגיעת יד, אך השופט שרק לסיום. 0:1 לבית"ר ירושלים על מכבי פתח תקווה.

עידן ורד | אריאל שלום

הרכבים

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, ינון אליהו, דניאל פלשר, אור בלוריאן, מוחמד הינדי, אלביס סאקי (נאור סבג), ארד בר, ארמנדו קופר (אור אינברום), איהב אבו אלשיך (תאי בריבו), ליאל עבדה, יואל אבוחצירה (גולאני).

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, אוראל דגני (אור זהבי), אופיר קריאף, אורן ביטון, אביאל זרגרי, עלי מוחמד, עידן ורד, מרקו יאנקוביץ' (מיכאל אוחנה), אלירן עטר (מתאוסיניו), ירדן שועה (פלייטר האסלביינק).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי