השביעי ברציפות: 1:3 למכבי ת"א על אשדוד. הפער מחיפה – 2 נקודות

האלופה לא עוצרת ושוב צימקה את ההפרש מהירוקים שבפסגה. גולסה פתח (15), חוזז הוסיף בפנדל (74), ריקן חתם (90). גורדנה צימק בשער ענק (81). הפלייאוף העליון בסכנה עבור בן שמעון?

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לא מוותרת על האליפות וחלום הזכייה השלישית ברציפות בתואר חי וקיים. הצהובים הלוהטים חיברו הערב (שני) ניצחון שביעי ברציפות בליגה, כאשר גברו 1:3 על מ.ס אשדוד בבלומפילד במסגרת המחזור ה-22. בכך, האלופה שנמצאת במקום השני בטבלה צימקה את הפער ממכבי חיפה שבפסגה לשתי נקודות בלבד, והמאבק על התואר פתוח לחלוטין.

כאמור, זה היה הניצחון השביעי ברציפות של מכבי ת"א, דבר שהיא לא עשתה כבר שנתיים. בכלל, זה הניצחון העשירי של הקבוצה ב-11 המשחקים האחרונים וב-14 אחרונים היא לא נכנעה. למעשה, ההפסד האחרון שלה בליגה היה מול אותה מ.ס אשדוד אותה ניצחה הערב, ולה נכנעה ב-7 בדצמבר ב-3:2 המפורסם באצטדיון הי"א, שהוא ללא ספק אחד ממשחקי העונה.

מרגיש שפטריק ואן לוון חיבר היטב את הצהובים, שמתחילים להזכיר את המכונה שבנה ולדימיר איביץ'. מנגד, הקבוצה של רן בן שמעון רשמה הפסד שני ברציפות וסופרת שלושה משחקים ללא ניצחון, וייתכן שהיא צריכה לדאוג למקומה בפלייאוף העליון, על אף שמצבה הטוב ביותר משאר היריבות המקום בפלייאוף. אשדוד כרגע במקום השלישי עם 35 נקודות, כאשר נותרו עוד 12 בקופה לסיום העונה הסדירה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

אשדוד פתחה את המשחק בצורה פשוט מבוהלת, אין מילה אחרת בה ניתן להגדיר כיצד נראו חניכיו של בן שמעון ב-20 הדקות הראשונות של ההתמודדות. הקבוצה מעיר הנמל לא הסתדרה עם הלחץ הגבוה שביצעה מכבי ת"א ואיבדה לפחות שישה-שבעה כדורים בסמוך לשער של יואב ג'ראפי, דבר אותו הצהובים, שהיו נראים רעבים מאוד, ניצלו כדי לייצר עוד ועוד איומים. הרגיש שזה רק עניין של זמן עד שהאלופה תעלה ליתרון, ובדקה ה-15 זה גם קרה.

זה התחיל מבעיטה של דן ביטון לקורה, ממנה הכדור ניתז לטימותי אוואני שהרחיק רע תוך כדי לחץ של אייל גולסה, שהצליח לחטוף , למצוא את הרשת מקרוב ולכבוש את שערו השני העונה בליגה. במחצית השנייה אשדוד כבר הייתה הרבה יותר טובה ממה שהייתה בחצי הראשון, עמדה שווה בשווה מול מכבי ת"א והמשחק השתנה לחלוטין. הקבוצה של בן שמעון ניסתה למצוא את הרשת והגיעה למספר מצבים, אך דווקא בדקות הלא רעות של האשדודים הצהובים זכו בפנדל אחרי שפאהד באיו הכשיל את דור פרץ ברחבה. מתן חוזז ניגש לנקודה הלבנה, דייק וקבע 0:2 בדקה ה-74.

בדקה ה-81 האשדודים חזרו למשחק עם שער פשוט ענק של רועי גורדנה, ששלח בעיטה אדירה מ-20 מטרים אל עבר החיבורים של דניאל טננבאום, שנותר חסר כל סיכוי אל הביצוע הנפלא של הקשר. אגב, זה היה השער הראשון שמכבי ת"א ספגה העונה מחוץ לרחבה. אשדוד קיבלה הרבה התלהבות ורוח גבית מהשער המצמק ושתי דקות בלבד לאחר מכן כמעט סידרה שוויון בזק וסופר דרמטי, אך דניאל טננבאום סיפק הצלה גדולה לאיום של ננאד סבטקוביץ'. לאחר מכן השוער הצהוב עצר גם את אדג'י הייפורד, ודווקא בדקות שאשדוד הלחיצה מאוד את מכבי ת"א, האלופה יצאה למתפרצת בדקה ה-90, בסיומה אבי ריקן כבש את השלישי והבטיח את הניצחון.

שחקני מ.ס אשדוד מאוכזבים | אריאל שלום
רן בן שמעון | אריאל שלום
פטריק ואן לוון | אריאל שלום
ג'קי בן זקן | אריאל שלום

הרכבים

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, שחר פיבן (דן גלזר, 61), לואיס הרננדס, אנריק סבוריט (מתן בלטקסה, 82), שרן ייני, דור פרץ, אייל גולסה (אבי ריקן, 71), דן ביטון (טל בן חיים, 61), מתן חוזז, איתי שכטר (ניק בלקמן, 61).

מ.ס אשדוד: יואב ג'ראפי, זוהר זסנו, ננאד סבטקוביץ', טימותי אוואני (עומרי בן הרוש, 59), מונטרי קמאהני, רועי גורדנה, פיראס אבו עאקל (אדג'י הייפורד, 87), מוסא בגאיוקו (עוז בילו, 46), מוחמד כנעאן (סתיו טוריאל, 46), דין דוד, פאהד באיו (שלומי אזולאי, 76).

שחקני מ.ס אשדוד, שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

מהלך המשחק

בדקה השישית מכבי ת"א כמעט עלתה ליתרון מוקדם. אנדרה ג'ראלדש קיבל כדור באגף הימני, חדר לרחבה ושלח כדור רוחב שטוח למרכז, שם המתין דן ביטון. קשר הצהובים דחף את הכדור מקרוב לעבר השער, אך יואב ג'ראפי היה במקום והדף לקרן.

דן ביטון, מונטרי קמאהני | אריאל שלום

מ.ס אשדוד פתחה את המשחק עם לא מעט טעויות קטנות בהגנה ואיבודי כדור קרובים מדי לרחבה שלה. מכבי ת"א שלטה ולחצה לעבר שער יתרון. בדקה ה-14 דן ביטון הגיע למצב בעיטה לא רב ונעצר אצל ג'ראפי. הכדור חזר למתן חוזז באגף השמאלי והוא עבר רוחב לביטון, ששוב בעט, הפעם לקורה. מהעמוד הכדור הוסט לטימותי אוואני שהרחיק לא מספיק טוב, דווקא לאייל גולסה, שתוך כדי לחץ הצליח לכבוש מקרוב בדקה ה-15 ולעלות את מכבי ת"א ל-0:1 מהיר ומוצדק אחרי לחץ צהוב כבד.

אייל גולסה חוגג | אריאל שלום
אנדרה ג'ראלדש חוגג עם אייל גולסה | אריאל שלום
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

בדקה ה-24 אשדוד סוף סוף הגיעה למצב הראשון שלה והייתה קרובה מאוד להשוות. מוסא בגאיוקו קיבל כדור באגף השמאלי ושלח אותו למרכז לעבר מוחמד כנעאן. הקשר בעט, דניאל טננבאום הדף לא טוב מכיוון ששרן ייני הטעה אותו, והריבאונד הגיע לדין דוד שהמשיך מקרוב, אך הפעם השוער של מכבי ת"א סיפק הצלת ענק. בכל מקרה, דוד היה בנבדל.

שחר פיבן, מוסא בגאיוקו | אריאל שלום

לאחר מכן, אשדוד יצאה מההלם ונכנסה למשחק. ההתמודדות הפכה להרבה יותר שוויונית, כאשר מכבי ת"א הייתה מעט יותר עדיפה, אך שתי הקבוצות לא הצליחו לייצר יותר מדי איומים מסוכנים. לאחר דקה של תוספת זמן, השופט יגאל פריד שרק למחצית.

רועי גורדנה, דור פרץ | אריאל שלום

עם פתיחת המחצית השנייה רן בן שמעון ביצע שני חילופים במ.ס אשדוד, כאשר סתיו טוריאל ועוז בילו החליפו את מוסא בגאיוקו ומוחמד כנעאן. כבר בדקה ה-46 האשדודים הגיעו למצב לא רע, כאשר הגבהה של זוהר זסנו מהאגף הימני מצאה את ראשו טוריאל, המחליף הטרי, אך דניאל טננבאום הדף לקרן.

מתן חוזז, ננאד סבטקוביץ' | אריאל שלום

אשדוד הייתה הרבה יותר טובה במחצית השנייה מאשר בראשונה, ועמדה היטב מול מכבי ת"א. בדקה ה-65 היא הגיעה למצב נוסף, כאשר סתיו טוריאל מצא את דין דוד ברחבה והחלוץ בעט מזווית לא נוחה כדור חד לפינה הקרובה, אך דניאל טננבאום הדף עם הכתף לקרן.

מוסא בגאיוקו, לואיס הרננדס | אריאל שלום

מכבי ת"א יצאה למתפרצת לא רעה בדקה ה-69, כאשר מתן חוזז קיבל כדור באגף הימני, חתך אל המרכז, חדר לרחבה ושלח בעיטה עוצמתית לעבר השער. יואב ג'ראפי זינק והדף לקרן. חוזז בעצמו ניגש אל דגל הקרן ושלח מסירה קצרה לטל בן חיים שהגביה, אך הצהובים לא הצליחו לייצר איום נוסף והגנת אשדוד הרחיקה.

מוחמד כנעאן, שחר פיבן | אריאל שלום

בדקה ה-74 מכבי תל אביב קיבלה פנדל. קרן שהגביה טל בן חיים מצד שמאל הוגבהה לעברו של דור פרץ, שנתפס על ידי פאהד באיו, והשופט יגאל פריד הצביע מיד על הנקודה הלבנה. מתן חוזז ניגש לבעוט ושלח בעיטה מדויקת ושטוחה אל הפינה השמאלית ולרשת, בזמן שיואב ג'ראפי הימר על הפינה השנייה. הצהובים עלו ל-0:2.

מתן חוזז | אריאל שלום
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | מאור אלקסלסי

אשדוד חזרה למשחק בדקה ה-81 צימקה ל-2:1 משער פשוט ענק של רועי גורדנה. שלומי אזולאי בנגיעה רכה מצא את גורדנה, ששלח בעיטה פשוט אדירה מ-20 מטרים אל הפינה הרחוקה ולעבר החיבורים של דניאל טננבאום, שלא יכל להגיב לכדור הנפלא של הקשר.

רועי גורדנה | אריאל שלום

השער שכבשה אשדוד נתן לה הרבה רוח גבית, ובדקה ה-83, שתי דקות בלבד אחרי השער המצמק, הקבוצה של רן בן שמעון גם כמעט סידרה שוויון בזק. שלומי אזולאי הגביה מהאגף הימני, שרן ייני הרחיק לא מספיק טוב וננאד סבטקוביץ' המשיך מקרוב לעבר השער, אך דניאל טננבאום באינסטינקט ענק מנע שער מהאשדודים.

יואב ג'ראפי, איתי שכטר | אריאל שלום

אשדוד לחצה ללא הרף על מכבי ת"א, ובדקה ה-90 הגיעה להזדמנות גדולה נוספת, אך טננבאום שוב סיפק הצלה, הפעם לאדג'י הייפורד. ומשם, הצהובים יצאו למתפרצת וגמרו את המשחק כאשר עלו ל-1:3. טל בן חיים שלח כדור למתן חוזז בצד השמאלי של הרחבה, והאחרון תוך כדי גלישה מצא את אבי ריקן, שגלגל לרשת מול שער חשוף בקלילות והעניק ניצחון לאלופה. בתום חמש דקות של תוספת זמן, השופט יגאל פריד שרק לסיום.

אבי ריקן, מתן חוזז, טל בן חיים | אריאל שלום
אבי ריקן | אריאל שלום
שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום
מתן חוזז, דור פרץ, אבי ריקן | אריאל שלום
עומרי בן הרוש | אריאל שלום
דן גלזר, פטריק ואן לוון | אריאל שלום
טל בן חיים, פטריק ואן לוון | אריאל שלום
שרן ייני, פטריק ואן לוון | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי