"ואן לוון כל כך יקה": מכבי ת"א חוגגת את הפסגה, המאמן במוקד

מי אמר שרק איביץ' יכול? ההולנדי הגיע ל-37 נק' מ-39 אחרי ה-1:4 על בית"ר וזכה למחמאות על כיבוש המקום הראשון. ייני התלוצץ, גורם: "גולדהאר התחיל את המהפך". פשיץ' ישוב, וגם: ההיסטוריה מראה שצריך להיזהר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מי אמר שרק ולדימיר איביץ' יכול? מה שנראה כבלתי אפשרי עד לפני זמן לא רב – הפך למציאות. מכבי תל אביב עברה את מכבי חיפה בטבלה והעפילה לפסגת ליגת העל אחרי 1:4 גדול על בית"ר ירושלים אתמול (שני) בבלומפילד, ואולי אולי גם נמצאת בדרך לאליפות הגדולה ביותר שלה בעידן מיץ' גולדהאר.

המאמן ההולנדי, פטריק ואן לוון, המשיך את המאזן המדהים שלו על הקווים מאז החליף את גאורגיוס דוניס, ושחקניו צברו תחתיו 37 נקודות מתוך 39 (12 ניצחונות ב-13 משחקים וללא הפסדים). פשוט אחוזים אדירים, שגרמו לאוהדי מכבי ת"א להסתכל על הטבלה אחרי המשחק ולראות את קבוצתם לראשונה בעונת 2020/21 במקום הראשון.

גורם בסביבת השחקנים אמר: "המהפך בטבלה הולך לזכותו של ואן לוון, אך את המהפך התחיל גולדהאר בפיטורים של דוניס ובשיחת ההבהרה שעשה לשחקנים מקנדה, בה אמר לשחקנים מה הוא גורש מהם. יש רוחות חדשות בקבוצה, רוצים להפוך את עונת הקורונה הזו לגדולה ביותר ולבלתי נשכחת. כולם מחוברים למשימה".

פטריק ואן לוון | אריאל שלום

למרות הכל, האלופה צריכה ללמוד מההיסטוריה. ב-2016, מכבי ת"א רדפה כל העונה אחרי הפועל באר שבע של ברק בכר. הצהובים עקפו אותם אחרי 2:3 בבלומפילד על בית"ר בזכות שער של ערן זהבי, אבל מחזור לאחר מכן רשמו 0:0 מול בני סכנין, איבדו את המקום הראשון והפסידו את האליפות לקבוצה מבירת הנגב בהדרכתו של האיש שנמצא על הקווים של מכבי חיפה העונה.

הרוטציה ההמונית של ואן לוון הוכיחה את עצמה שוב, והעומס מתחלק היטב בין הרבה שחקנים. אם לא מדברים כמעט על חסרונם של יונתן כהן, דן גלזר, אלכסנדר פשיץ' ועדן קארצב – זו בהחלט בשורה מעודדת. מאות אוהדים צהובים הגיעו אתמול אל מחוץ לבלומפילד כמחאה נגד אי כניסת הקהל ליציעים, ובסיום הם עשו את דרכם למתחם האימונים בקריית שלום. הם המתינו לשחקנים, הדליקו אבוקות וחגגו את הניצחון וההעפלה למקום הראשון.

מי שהיה המצטיין במשחק אתמול היה שרן ייני. המועדון לא יאפשר לקפטן לפרוש בסיום העונה, וימשיך איתו גם בעונה הבאה. ייני היה מצוין אמש, נכנס לנעליים של דן גלזר הפצוע והוסיף המון שקט וביטחון, וכמובן סידר לאיתי שכטר בישול מצוין לשער ששחרר המון לחץ. בקבוצה אמרו על הקפטן הוותיק: "שרן הוא כמו עוף החול, מוצא את המקום שלו וכל פעם בעמדה אחרת".

ניק בלקמן, שרן ייני | אריאל שלום

ייני עצמו אמר בסיום: "אני בן 34 וזוכה בפעם הראשונה בתואר 'איש המשחק'. זה מרגש עבורי, אני הולך לשמור את החולצה ולהחתים את כל החבר'ה עליה. לא ציפיתי לזה ואני לא חושב בדרך כלל על זה. גם כשאנחנו מפסידים נקודות, יש כאן קבוצה מדהימה עם שחקנים שמשחקים הרבה שנים ביחד. אנחנו מראים אופי על המגרש. המאמן הוא כל כך יקה שגורם לנו לעשות הכל לפני מה שהוא רוצה. אנחנו קבוצה שמגיבה טוב למאמנים שהם דומיננטיים. חזרת הקהל? זה מרגש. אנחנו פרפורמרים, משחקים בשביל האוהדים. השחקנים רעבים והאוהדים יבואו רעבים מאוד, גם אם יהיו מעטים מהם".

שחקנים נוספים שזכו למחמאות על יכולתם אמש היו שכטר, איתן טיבי ואייל גולסה. בשבת מכבי ת"א תעלה צפונה למשחק חשוב נוסף, הפעם מול קריית שמונה (החל מ-19:50, שידור ישיר בספורט1). בשורות חיובות מגיעות מכיוונו של אלכסנדר פשיץ', שישוב לסגל, כמו גם שחר פיבן שריצה אתמול עונש הרחקה.

אלכסנדר פשיץ' | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי