במקביל לשיחות על עסקת טיעון: ז'וסואה ואלחמיד הועמדו לדין

ז'וסואה, דוד פוקסמן | מאור אלקסלסי

הפועל באר שבע עדיין דנה עם תובע ההתאחדות בניסיון למצוא פשרה, אך בינתיים הודיעה ההתאחדות על דיונים אליהם יתייצבו הקשר והמגן שהורחקו במשחקים האחרונים. וגם: התגובות לאסיפה הקשה של לוי וחוזה חדש לחטואל?

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

האסיפה שערך אתמול (שני) רוני לוי לשחקני הפועל באר שבע הייתה קשה גם ביחס למי שכבר ערך אסיפה אחת או שתיים שבה כיוון את החיצים לשחקנים. "זאת הפעם הראשונה שהבנו על מה מדברים כשאומרים את השם רוני לוי. הוא דורש הרבה, הרבה מאוד מאיתנו. האימון שערכנו היום יעיד על כך", סיפר אתמול אחד משחקני הקבוצה, לאחר שהשחקנים השלימו אימון סיזיפי שכלל משחקונים ארוכים.

לוי תכנן את האסיפה מראש, והוא ביקר את השחקנים על העובדה שהקבוצה נאלצה לרדוף אחרי הפועל תל אביב. "לא מתאים לשחק כמו ששיחקנו. זה היה משחק לא טוב שלנו. אנחנו לא יכולים לקבל גול ממצב נייח שבוע שני ברצף", אמר בין היתר.

"אני מסביר לכם שזה משחק משמעותי על פלייאוף, מדבר איתכם על זה במהלך השבוע ואז אתם רודפים אחרי הפועל ת"א. אני מבקש להפסיק עם הכדרורים, שחקו יותר פשוט. יש לי בעיה גם עם ההתנהגות, גם אם שופטים מגזימים. תפנו אליהם בזהירות. אי אפשר להרשות לעצמנו בכל משחק לאבד שחקנים. פעם אחרונה שזה קורה". באימון עצמו, לוי עצר מספר פעמים כדי לבקש מהשחקנים: "שחקו קרוב, אני רוצה קבוצה קומפקטית", אמר להם.

רוני לוי | דני מרון

בתוך כך, הבוקר גם הודיע תובע ההתאחדות לכדורגל על העמדתם של ז'וסואה ואלחמיד לדין. באשר לז'וסואה, כפי שפרסמנו שלשום, במועדון הגישו לתובע עו"ד ניר רשף עסקת טיעון, לפיה השחקן יקבל הרחקה על תנאי למספר משחקים עד תום העונה, בעוד שהתובע דורש הרחקה למשחק נוסף – כלומר, עד סיום הפלייאוף (השחקן יחמיץ בכל מקרה את המשחק מול מכבי פתח תקוה). הצדדים לא הצליחו למצוא פשרה שמקובלת על כולם והפורטוגלי צפוי כעת לספוג הרחקה נוספת, שבועות ספורים אחרי הספק יריקה לעבר אבי ריקן, אולם בהחלט ייתכן שעד הדיון מחר תתבצע עסקת טיעון. במקרה של אלמיד אין שיחות על עסקת טיעון אפשרית והוא יתייצב לדיון.

כזכור, ז'וסואה עומד לדין לאחר שלטענת השופטים אמר להם: "אני אהרוג אתכם". אלחמיד הורחק לאחר המשחק מול הפועל תל אביב כשבא בטענות לשופטים על פסילת השער שלו ואמר "תתביישו לכם, בושה של שיפוט" וומאוחר יותר, כך נכתב בדו"ח, "דפק בחוזקה על דלת חדר השופטים באירוע שחרג מרף שניתן להתעלם ממנו". את אלחמיד ילווה היועץ המשפטי וסמנכ"ל המועדון עו"ד עידו בר נתן.

אלחמיד. הוא כן יתייצב לדין | דני מרון

עוד לפני ההודעה על כתבי אישום נגדם, ארגון האוהדים וסרמיליה נמסר הלילה כי "בעקבות האירועים האחרונים, תצוגות השיפוט השערורייתיות וההעמדות לדין שפגעו במועדון, מספר אוהדים התארגנו על הפגנה מחוץ למשרדי ההתאחדות לכדורגל ביום רביעי (16:30) במטרה לשים לזה סוף, ואנחנו החלטנו לתת לזה את הבמה. הצטרפו למחאה ובואו להבהיר את עמדתנו – לא נשתוק ולא נבליג על טעויות שיפוט, העמדות לדין, וסגירת חשבונות לכאורה עם המועדון בכל מיני דרכים שונות". אוטובוסים יוקצו לאוהדים שיגיעו למחאה. אגב, מספר שחקנים הביעו את תמיכתם במהלך ואף הבהירו זאת בפומבי.

בנושא אחר, רותם חטואל יגיע לפגישה במשרדי המועדון על מנת לדון בעתידו. ייתכן שיוצע חוזה חדש לשחקן בן ה-22, אשר כבש העונה ארבעה שערי ליגה ב-13 הופעות והצליח להפוך למשמעותי בהפועל ב"ש אחרי שבעונה שעברה שיחק בליגה הלאומית.

רותם חטואל | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי