מבשל נקמה: אצילי כיכב, מכבי חיפה ניצחה 0:2 את בני יהודה

לעיני 1350 אוהדים בבלומפילד, הירוקים השיגו ניצחון חשוב וצימקו את הפער ממכבי תל אביב לנקודה אחת בלבד. אצילי בישל ללביא את הראשון (53) סאן מנחם הכפיל מהדיפה רעה של לוי (63)

(גודל טקסט)

מכבי חיפה השיגה הערב (ראשון) ניצחון חשוב ויקר במאבק האליפות, וצימקה את הפער ממכבי תל אביב לנקודה אחת בלבד. הירוקים הגיעו אחרי איבוד הנקודות נגד מכבי פתח תקווה ובצל היכולת המרשימה של מכבי תל אביב, ובעזרת נוכחות מרשימה של אוהדים בבלומפילד, ומשחק מצויין של עומר אצילי, השיגו שלוש נקודות חשובות והבהירו לאלופה: המירוץ רק התחיל.

ברק בכר קיבל חזרה להרכב את ניקיטה רוקאביצה ודולב חזיזה, שפתחו לצד עומר אצילי והקישור הקבוע: מוחמד אבו פאני, נטע לביא וחוסה רודריגס. בהגנה, רז מאיר חזר ל-11 על חשבון מאבוקה. מנגד, אבוקסיס עלה עם ההרכב החזק ביותר שעומד לרשותו, ופתח עם פוצ'יבה, סגס, ליואיץ', בוזגלו ובצ'יראי.

רוקאביצה. חזר להרכב | אריאל שלום

המחצית הראשונה הייתה קשה מאוד עבור הירוקים, ורק אחרי 53 דקות, הבונקר הכתום נפרץ. עומר אצילי פרץ מאגף ימין, הרים כדור נפלא לנטע לביא שהתרומם נהדר ונגח בחוזקה לידיים של ברק לוי, השוער הדף את הכדור לרשת. 0:1 למכבי חיפה.

עשר דקות לאחר מכן הגיע השני, שוב, בעזרת אצילי. הקשר הרים כדור קרן נפלא, לוי ניסה להרחיק אך הכדור פגע בפניו של סאן מנחם וחזר לשער. 0:2 למכבי חיפה.

לאחר מכן הירוקים עשו ככל העולה על רוחם, והמבשל המצטיין של הירוקים היה יכול לכבוש פעמיים אך רשם החמצות נוראיות. בסיום 0:2 גדול למכבי חיפה שנושפת בעורפה של מכבי תל אביב, ותפגוש במחזור הסיום את אקס הצהובים, ריימונד אטוולד ומכבי נתניה.

מנגד, בני יהודה ואבוקסיס מסתבכים בתחתית הטבלה ומתחילים לראות את הליגה הלאומית. הכתומים ורחוקים כבר ארבע נקודות מבני סכנין וממקום בטוח מעל הקו האדום, ובמחזור הבא יפגשו את הפועל באר שבע בטוטו טרנר למשחק חשוב מאין כמותו.

שחקני ואוהדי מכבי חיפה בבלומפילד | אריאל שלום
שחקני בני יהודה | אריאל שלום

מהלך המשחק

עידן לייבה שרק והמשחק בבלומפילד יצא לדרך, לעיני 1350 אוהדים! בני יהודה פותחת טוב את המשחק, בדקה החמישית, אלמוג בוזגלו מעביר כדור לאבישי כהן שפורץ מהאגף הימני, זורק את רז מאיר ומעביר כדור רוחב אך פלאניץ' מרחיק. רבע של כדורגל מאחורינו, עדיין ללא מצבים מסוכנים לאף אחת מהקבוצות. הירוקים משתלטים על קצב המשחקים ומניעים את הכדור בקלות.

מצב ראשון לירוקים בדקה ה-17. מוחמד אבו פאני מצא את חזיזה על הקו, הקיצוני שחזר מהרחקה הציג את התרגיל הידוע שלו והרים את הכדור לאצילי, שהתרומם מצוין אך נגח חלש לידיים של ברק לוי.

פספוס ענק של הירוקים בדקה ה-23. אבו פאני חטף כדור והגיע לאחד על אחד מול ברק לוי, ניסה להקפיץ מעל השוער אך הכדור פספס את המסגרת. מצב ראשון לרוקאביצה אחרי חצי שעה של כדורגל, רז מאיר הכניס כדור עומק ארוך, האוסטרלי ניסה לבעוט מהאוויר עם השמירה אך הבעיטה הייתה חלשה מדי.

מוחמד אבו פאני , ברק לוי | אריאל שלום
עומר אצילי , עידן לייבה , אבישי כהן | אריאל שלום

פספוס ענק לירוקים בדקה ה-37. חזיזה פרץ מאגף שמאל, העביר כדור רוחב חזק לנטע לביא שהיה פנוי לגמרי במרכז הרחבה של בני יהודה, אך הקפטן ניגש רע לבעיטה ופספס את המסגרת מקרוב. שתי דקות לאחר מכן, שוב חזיזה ללביא, הפעם הרמה מצוינת, לביא התרומם והגיע לכדור אך הכדור יצא אל מחוץ לחתחומי המגרש. הקצב מתגבר ובדקה ה-39, ליואיץ' מצא את בצ'יראי על קצה הרחבה, המונטנגרי בעט בנגיעה אך הבעיטה הייתה חזקה מדי מעל השער. עידן לייבה מחליט לא להעניק תוספת זמן, 0:0 בסיום המחצית הראשונה בבלומפילד.

נטע לביא , עידן לייבה | אריאל שלום

מחצית שנייה

חילוף במכבי חיפה בפתיחת המחצית השנייה. יובל אשכנזי חוזר למגרשים ומחליף את מוחמד אבו פאני. בדקה ה-53, סוף סוף הגיע השער שהקהל הירוק חיכה לו. עומר אצילי פרץ מאגף ימין, הרים כדור נפלא לנטע לביא שנגח חזק לידיים של ברק לוי, אך השוער הדף את הכדור לרשת. 0:1 למכבי חיפה, שאגות שמחה אדירות בבלומפילד ושמחה ענקית מתפרצת מהשחקנים הירוקים.

אצילי. בישול נפלא | אריאל שלום

הירוקים השתחררו אחרי השער ונראים מסוכנים יותר, שפת הגוף לפתע השתנתה, ובדקה ה-62 הגיע השער השני. עומר אצילי סובב כדור קרן אדיר, ברק לוי הרחיק והכדור פגע בסאן מנחם, וניתז מפניו לשער! 0:2 למכבי חיפה!

אצילי נראה פעיל בדקות האחרונות ומייצר מצבים מסוכנים עבור הירוים. בדקה ה-65, קיבל כדור על קצה הרחבה, הסתובב בצורה מופלאה על נחמיאס אך בעט לגופו של ברק לוי. שלוש דקות לאחר מכן, קיבל כדור עומק נהדר מחוסה רודריגס, רץ כל הדרך לאחד על אחד מול ברק לוי ושלח בעיטה נפלאה שפספסה את השער בסנטימטרים ספורים.

עומר אצילי , נטע לביא | אריאל שלום
עומר אצילי , נטע לביא | אריאל שלום

רגע לפני סיום, בני יהודה עוד הייתה יכולה לכבוש שער ניחומים, כשזנטי העביר כדור רוחב נהדר לבן שמעון, אך החלוץ מחמישה מטרים הצליח לפספס את המסגרת. לייבה שורק לסיום המשחק, מכבי חיפה מנצחת 0:2 בבלומפילד!

הרכבים

בני יהודה: ברק לוי, אבישי כהן, שי מזור, אליסון דוס סנטוס, עמית גלזר, רז נחמיאס, ג'ורג' פוצ'יבה, תאמבי סגס, מתיאה ליואיץ', אלמוג בוזגלו, פאטוס בצ'יראי.

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, בוגדן פלאניץ', עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא, מוחמד אבו פאני (יובל אשכנזי), חוסה רודריגס, עומר אצילי, דולב חזיזה, ניקיטה רוקאביצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי