לביא: "חייבים לנצח את מכבי ת"א". אבוקסיס: "לא מצטער שהגעתי"

עומר אצילי , נטע לביא | אריאל שלום

קפטן מכבי חיפה אחרי ה-0:2 על בני יהודה: "מתחייב שנעשה הכל כדי לחזור לפסגה". בכר: "אצילי נכנס לעניינים. קשה מול קבוצות של אבוקסיס". המאמן הכתום: "החקירה? שטותי. מאמין שנישאר בליגה. האתגר הקשה בקריירה"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה רשמה הערב (ראשון) ניצחון סופר חשוב, כאשר גברה 0:2 על בני יהודה בבלומפילד וצימקה את הפער ממכבי תל אביב המוליכה לנקודה אחת בלבד – מחזור אחד בלבד לסיום העונה הסדירה ורגע לפני פתיחת הפלייאוף העליון. מנגד, הכתומים המסובכים רשמו משחק עגום נוסף, סופרים כבר חמישה משחקים ללא ניצחון ועדיין נמצאים במקום האחרון.

במכבי חיפה אישרו לאחר המשחק שהקשר יובל אשכנזי סובל מחבלה קלה והוא יהיה כשיר למשחק הגביע נגד מכבי פתח תקווה ביום רביעי. מאמן הירוקים, ברק בכר, דיבר לאחר הניצחון והתייחס לחזרת הקהל: "זה היה מרגש. היו פה 1,500 וזה היה נשמע כמו 30,000. כשאתה רגיל לשקט ודממה ופתאום יש אווירה כזו זה כיף גדול. אני מקווה שזה יגדל".

האם הקבוצה שלו מרגישה יותר משוחררת כשהיא באה לשחק מהמקום השני ולא מהמקום הראשון: "זה לא משחרר, גם מהמקום הראשון וגם מהמקום השני. תמיד יש לחץ. אני מקווה שנחזור להיות במקום הראשון".

ברק בכר | אריאל שלום

היכולת המצוינת של עומר אצילי: "אני מסכים שהוא נכנס לעניינים. רואים במשחקים האחרונים שהוא הרבה יותר משוחרר. הוא עושה את הפעולות יותר פשוט וכשצריך הוא לוקח יותר סיכונים. הוא מבין את הקבוצה, מתחבר יותר, חבל שהוא לא נתן גול. אני שמח שהוא תרם".

ההבדלים ביכולת בשני המחציות: "כשאתה מגיע לשחק נגד קבוצה שבאה להסתגר קשה מאוד לשחק מולה, אנחנו מכירים את הקבוצות של יוסי אבוקסיס. אם היינו כובשים יותר מוקדם אז היה יותר קל מההתחלה. הדגש במחצית עם הכניסה של יובל אשכנזי היה על הצטרפות לרחבה. אני שמח ששיפרנו את זה, ייצרנו יותר מצבים, הצלחנו להשתפר ולשחק הרבה יותר טוב. זאת הקבוצה שלנו".

מתי לדעתו ניקיטה רוקאביצה יחזור לעניינים: "הוא לא היה אמור לפתוח, אבל ברגע האחרון גם גודסוויי דוניו לא הרגיש 100%, אז חילקנו את הדקות. שניהם בסדר. חוסה רודריגס קיבל מכה בקרסול, אני לא יכול לדעת כרגע ,אבל אני מקווה שהוא יהיה בסדר למשחק הגביע ברביעי. לגבי רוקאביצה, עוד לפני הקורונה הוא היה פצוע אז הרבה זמן הוא לא היה בפעילות. לאט לאט הוא חוזר. אנחנו סומכים עליו, הוא מקצוען ומכיר את הגוף שלו. לאט לאט נחזיר אותו לכושר".

מאבק האליפות וחזרת הסגל שלו לאיתנו: "אי אפשר באף משחק לאבד נקודות. יש עניין ומתח, הכל צמוד. יש חשיבת לכל פעולה במגרש. היה חשוב לבוא לנצח, ולנצח עם כדורגל. אמרתי לשחקים שצריכים לחזור להיות מכבי חיפה הדינמית והאנרגטית. כשיש לך סגל מלא וחילופים כאלה, אז הרבה יותר קל. אני שמח שעשינו משחק טוב. עכשיו נצטרך לדעת לחלק את הכוחות כדי שלא יקרה מה שקרה במשחק האחרון. נצטרך להרוויח את כולם. הוכחנו שיש פה סגל טוב מאוד".

עומר אצילי | אריאל שלום

קפטן מכבי חיפה, נטע לביא, התייחס גם הוא לחזרת האוהדים: "ההרגשה מדהימה, בלי קשר לגול. שמעו על הקול של האוהדים כמה הם התגעגעו, וגם אנחנו התגעגענו אליהם. אנחנו שמחים מאוד שהם חזרו אילנו ומנקווים להמשיך לשמח אותם. הפער ממכבי ת"א? לא חשבנו על זה יותר מדי, ידענו שאנחנו חייבים לבוא ולנצח".

האם התרגש משער הבכורה שלו העונה בליגה: "אני מאוד שמח שעזרתי לקבוצה לנצח. החברים מהקבוצה סידרו לי כמה מצבים, יכולתי להבקיע כמה במחצית הראשונה. אני שמח שזה נכנס ועזרתי לקבוצה לנצח, זה הכי חשוב".

איך נמנעים ממעידות בהמשך: "צריך להסתכל על כל משחק בצורה שונה. צריך להגיע מרוכזים לכל משחק, לעשות את שלנו ולהמשיך קדימה. האם נחזור למקום הראשון? אני יכול להתחייב שנעשה הכל על מנת שזה יקרה. אנחנו חייבים לנצח את מכבי ת"א".

שחקני ואוהדי מכבי חיפה בבלומפילד | אריאל שלום

מאמן העבר השני, מאמן בני יהודה, יוסי אבוקסיס, סיפר: "זה לא נראה טוב. במחצית הראשונה עוד הצלחנו לסגור אותם טוב. כשאתה משחק נגד מכבי חיפה, קבוצה כזו איכותית, וכשאתה למגיע למצב כמו שהגיע פאטוס בצ'יראי, אתה צריך לתת גול. השחקנים שלנו היו סחוטים במחצית השנייה, שיחקנו ביום חמישי. אם היינו כובשים אולי היינו מקבלים קצת כוחות. פתחנו רע מאוד את המחצית השנייה, איבדנו הרבה כדורים, בעוד שמכבי חיפה הייתה רעננה".

האם הוא מצטער שהגיע: "לא. עם כל המצב, אני לא מצטער. אני נמצא במקום שאני אוהב. המצב לא טוב, הוא אפילו קשה מאוד, כשאתה מגיע למקום שכיף לך בו, שמעריכים אותך, זה אחרת. זה לא משנה איפה הייתי. אני אוהב את המקום הזה למרות המצב ובאמת לא מצטער".

יוסי אבוקסיס | אריאל שלום

הבעיות בהתקפה: "אפילו אם היינו נותנים שער מצמק במצב שהגענו בסוף זה היה נותן קצת ביטחון. היינו צריכים לכבוש גם במצב של בצ'יראי, כמו שאמרתי. קשה להגיע למצבים מול קבוצה כזו טובה כמו מכבי חיפה. במצבים שהגענו אליהם, היינו צריכים לכבוש. אנחנו גם לא מייצרים יותר מדי מצבים. יש לנו לפחות ארבע נקודות לסגור. נסיים את העונה הסדירה בשבוע הבא ואחרי זה יש שבעה משחקים של פלייאוף תחתון. השחקנים רוצים, אני לא יכול להגיד שלא, בחצי הראשון כולם ראו איך הם נלחמו. השער הראשון הוריד לנו את כל האוויר כי שיחקנו ביום חמישי בטדי. אנחנו מנסים לסדר את הראש לפלייאוף, כדי להגיע טובים יותר ועם ביטחון. ארבע נקודות זה לא הרבה, אבל גם לא מעט. נצטרך להיות במיטבנו".

האם זה האתגר הכי קשה שלו בקריירה: "כן. כשאתה מגיע לכל קבוצה באמצע העונה זה מאוד מאוד קשה. קשה ללמוד את השחקנים ואת הסגל. היה לנו גם המון חוסר מזל. נפצעו המון שחקנים ואז הגיעה הקורונה. לא הצלחנו לשחק עם הרכב אחד שרצינו לראות. בפלייאוף אני מקווה שנשחק עם הרכב אחד ושניראה יותר טוב".

האם הרעש מסביבו בצל חקירת ויצמן-יער משפיע עליו:" זה משהו שטותי שייגמר כמו שהתחיל. זה לא מפריע בכלל, באמת".

שחקני בני יהודה | אריאל שלום

"אני מאמין שנישאר בליגה", המשיך אבוקסיס. "אני יודע שזה יהיה קשה, זה יהיה קשה מאוד. ניראה יותר טוב, אנחנו מתחילים לייצב את ההרכב. היה חסר לנו היום שחקן מאוד משמעותי כמו דן מורי. לא הצלחנו לייצר הרכב אחד כמו שרצינו. זה נשמע תירוצים, אבל כל שחקן משמעותי בזמנים כאלה. נעשה הכל כדי להישאר ואני מאמין שזה מה שיקרה".

האם ברק לוי ימשיך כשוער הראשון, כפי שקרה בשני המשחקים האחרונים, בזמן שעומר ניראון נותר בחוץ: "ראיתם מי היה השוער הראשון היום. אולי היה לו חלק בגול השני, אבל בסך הכל הוא לקח כמה כדורים טובים במשחק".

אוהדי בני יהודה | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי