המסרים עבדו: אצילי מלהיב את חיפה. מדוע טוואטחה הודח מהסגל?

בכר הבהיר לשחקניו כי עליהם לדעת להתמודד עם הלחץ וביקש "כדורגל מהנה". במועדון החמיאו לקשר שבישל: "משתפר בכל משחק, רואים שהוא שקט". וגם: המפגש המחודש עם הקהל ועבירת המשמעת של המגן

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

דקות ארוכות נותרו שחקני מכבי חיפה על כר הדשא וחגגו אתמול (ראשון) עם מאות אוהדים שהגיעו לבלומפילד ונכנסו למשחק. למעשה, בני יהודה הודיעה מראש כי לא תאפשר כניסה של קהל חוץ אך ביום המשחק הצליח הקהל הירוק להשיג כרטיסים והגיעו למגרש ללא אביזרי עידוד ולא בחולצות המועדון על מנת לא להזדנות ובכך הצליחו להגיע ליציעים ולעודד את קבוצתם. הערב הסתיים בטעם מתוק עם ניצחון 0:2 שהשאיר את הפער ממכבי תל אביב נקודה בלבד.

בקרב השחקנים התרגשו מהעידוד כבר עם העלייה לחימום, נהנו מהתמיכה במהלך המשחק ובסיומו גם הצוות המקצועי בראשותו של ברק בכר הגיע כדי להודות לאוהדים על התמיכה. "אלו היו רגעים מרגשים, חלק מהשחקנים שהצטרפו העונה הרגישו לראשונה את הקהל הירוק", אמרו במועדון. בנוסף, אתמול נפתחה ההגרלה של 1,500 כרטיסים לקראת משחק הגביע בסמי עופר נגד מכבי פתח תקווה ברביעי. חלק מארגוני האוהדים כבר הודיעו מראש כי לא ייקנו כרטיסים אלא יעודדו מחוץ לאצטדיון אך נראה כי בכל זאת כל הכרטיסים יימכרו.

מי שלא היה שותף לחגיגות הניצחון הוא המגן טאלב טוואטחה, שהודח מהסגל למשחק על ידי בכר. המאמן לא אהב את התנהלותו של השחקן בשבוע שעבר, אז טוואטחה חלק שלא ליטול חלק בארוחת גיבוש קבוצתית מבלי לעדכן את הצוות המקצועי על כך. "לא ברור למה טוואטחה עשה את זה, אבל לכולם ברור שאין לזה מקום ולכן בכר החליט מה שהחליט", הסבירו במועדון.

שחקני ואוהדי מכבי חיפה בבלומפילד | אריאל שלום

ובחזרה לכר הדשא. במהלך כל השבוע מאז ההפסד 2:0 למכבי פ"ת במחזור הקודם, בצוות המקצועי העבירו שני מסרים ברורים לשחקנים – ראשית שאין צורך לפחד אלא להתמודד עם הלחץ כחלק ממאבק האליפות. שנית – הכל עדיין תלוי בשחקני חיפה. גם לפני העלייה לכר הדשא בבלומפילד פנה בכר לשחקניו והבהיר: "אנחנו מכבי חיפה ומעבר לניצחון אנחנו רוצים גם לשחק כדורגל מהנה". גם צמד המאמנים המנטאליים, איתן עזריה ודני ענבר, ערכו מספר שיחות אישיות עם השחקנים בכדי לעודד אותם מאז שמכבי ת"א עלתה לפסגת הטבלה.

הירוקים אמנם הציגו מחצית ראשונה בינונית בה התקשו מול ההגנה הצפופה של חניכיו של יוסי אבוקסיס אך במחצית השנייה חל שיפור משמעותי בעיקר בזכותו של עומר אצילי שאמנם לא הצליח לכבוש שער בכורה על אף שהיה קרוב אך רשם את הבישול החמישי שלו מאז חזר לישראל. "אין ספק שממשחק למשחק רואים שיפור ובעיקר רואים שקט ושמחה מצידו וזה מעודד", אמרו בחיפה והוסיפו: "מדובר באחד משחקני העונה שעברה והוא לבטח לא שכח לשחק כדורגל".

גם הקפטן נטע לביא זכה למחמאות על כך שכבש את שערו הראשון העונה. אגב, עוד במהלך השבוע קיבל הקפטן הרואה לתקוף כמה שיותר והוא היה קרוב לכבוש כבר במחצית הראשונה.

לביא ואצילי. הקפטן כבש, קשר הכנף ממשיך להשתפר | אריאל שלום

מעבר לכך, לפתע הסגל של הירוקים שוב נהיה עמוק ומגוון. במועדון גם הביעו שביעות רצון מחזרתם של דולב חזיזה (סיים את עונש ההרחקה) וכן צמד החלוצים ניקיטה רוקאביצה וגודסוויי דוניו ששבו מפציעות. דוניו היה אמור לפתוח בהרכב אך ציין כי לא חש בטוב ובהתייעצות של הצוות הרפואי והמקצועי הוחלט שרוקאביצה יעלה ב-11. גם צ'רון שרי עלה מהספסל אך לא שיחק הרבה וזאת על מנת לשמור אותו למשחק הגביע מול הקבוצה של גיא לוזון. מאידך, אתמול נפצעו יובל אשכנזי שספג מכה יבשה בברכו (צפוי להיות זמין לגביע) וכן הקשר הספרדי חוסה רודריגס שספג פגיעה בקרסול וייבדק במהלך היום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי