קורנפיין: "העונה של בית"ר היא כישלון, גם אם תגיע לפלייאוף"

שחקני בית"ר ירושלים | דני מרון

יו"ר הצהובים-שחורים לשעבר בראיון ל-103FM: "כולם במערכת מודים בכישלון, הציפיות היו להיאבק על תארים. וגם: הטעויות שנעשו, הכישלון בבחירת הזרים והאם הקבוצה צריכה להתחרט על שחרור רוטמן לחדרה?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים שמרה אתמול (ראשון) על סיכוי להגיע לפלייאוף העליון, כאשר גברה 1:2 על הפועל כפר סבא. ביום שבת מצפה לה קרב קשה מול מ.ס אשדוד (19:00, ישיר בספורט1) במסגרת מחזור הסיום של העונה הסדירה, והיא חייבת ניצחון. שוער העבר והיו"ר לשעבר של המועדון, איציק קורנפיין, אשר משמש כיום כמנהל אגף הספורט בעיריית ירושלים, התראיין לתכנית הספורט של 103FM וניתח את מצבה של הקבוצה.

האם לדעתו בית"ר תצליח להגיע לפלייאוף: "זה לא תלוי בהם. בכל מקרה, גם אם הם יגיעו לפלייאוף עליון וגם אם לא – העונה הזו היא כישלון. אין מישהו בתוך המערכת של בית"ר שלא מודה בכך. להיות בפער של 25 נקודות אחרי המוליכה בשלב כזה – אני לא חושב שמישהו תיאר לעצמו תסריט כזה בתחילת העונה".

"כשדיברנו בתחילת השנה עם משה חוגג ואנשים בבית"ר, הציפיות היו גם אם לא לזכות בתארים אז לפחות להיאבק עליהם", המשיך קורנפיין. "הפער ממכבי תל אביב הוא משהו שלא מתקבל על הדעת. בכל זאת, בית"ר משקיעה הרבה כסף בשחקנים. נעשו שם טעויות ובעיקר בבחירת הזרים. אי אפשר לשפוט את הזרים שהגיעו בינואר, אבל עד עכשיו הזרים לא תורמים הרבה לבית"ר ירושלים".

משה חוגג | דני מרון

יכולתם של מרקו יאנקוביץ' ומתאוסיניו: "דווקא יאנקוביץ', במשחקים ששיחק, היה בסדר גמור יחסית לזה שהוא לא שיחק הרבה זמן. בינואר, כשמביאים שחקנים, זה תמיד לא הבחירות האידיאליות. זה תמיד ברירת מחדל. מתאוסיניו? פיזית הוא לא בנוי כל כך טוב. מבחינה גופנית הוא נראה קצת חלש, או שזה המבנה גוף שלו שהוא מאוד צנום. ראינו ממנו 3-4 משחקים ועוד לא הספקתי להתרשם ממנו. גם הוא לא שיחק הרבה זמן ואפילו לא התאמן. קשה בינתיים להתרשם".

"אני חושב שהמאמנים ניסו כל הרכב אפשרי", ניתח שוער העבר. "גם הם אמרו בעבר 'מספיק עם השמות' ו'נשחק עם לוחמים'. אין בסגל של בית"ר שחקנים שאתה יכול להגיד שהם יכולים להחליף. רואים שאביאל זרגרי נהיה עוגן מרכזי, הוא המצטיין בקבוצה. אלירן עטר? הוא כמובן אחד השחקנים הכי כישרוניים והוא הברומטר של בית"ר בהתקפה. כשהוא וירדן שועה טובים, יחד עם עידן ורד, הם יכולים לייצר משהו בהתקפה. זה תלוי מאוד ביום נתון של שחקנים שהתחבר להם הכל, כי אחרת בית"ר מתקשה. מיכאל אוחנה עדיין לא יציב מספיק. הקבוצה נמצאת היום איפה שהא צריכה להימצא מבחינת היכולת".

העונה הבאה: "בית"ר צריכה שיהיה לה כבר מעכשיו מאגר של שחקנים, ואם הם עוד לא עשו את זה – אולי כבר מאוחר מדי. משהו בהליך של בחירת הזרים במועדון לא טוב. שחקנים מגיעים פצועים או בכושר לא טוב או שלא מתאימים ל-DNA של המועדון. הקבוצה תהיה חייבת חיזוק משמעותי בזרים. אין גם ישראלים להביא, כמה ישראלים טובים יש בשוק כל שנה? אין הרבה בכלל".

האם הייתה טעות לשחרר את לירן רוטמן, שנראה מצוין בהפועל חדרה: "הוא קיבל מספיק הזדמנויות בבית"ר ירושלים. יכול להיות שמה שטוב לחדרה לא טוב לבית"ר".

מתאוסיניו, מרקו יאנקוביץ' | בית"ר ירושלים, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי