יכולה להגיע לפלייאוף העליון: 1:2 דרמטי לבית"ר ירושלים על כפ"ס

הצהובים שחורים היו חייבים לנצח כדי לשמור על סיכוי להתברג בפלייאוף העליון ולמזלם הירוקים ביצעו טעויות קשות, שהסתיימו בפנדל מוצלח של עטר (42) ושער של דגו המחליף (84). מוזי (8) כבש שער בכורה שלא הספיק

(גודל טקסט)

זה היה משחק על עונה שלמה. בית"ר ירושלים הייתה חייבת לנצח כדי לשמור על סיכוי להיות בפלייאוף העליון לאחר סיום העונה הסדירה בשבוע הבא, מנגד הפועל כפר סבא הייתה זקוקה לניצחון כדי לעקוף את בני סכנין ולברוח מהקו האדום גם אם זה בהפרש שערים בלבד. כיצד זה הסתיים? הירוקים ביצעו שתי טעויות קשות, הצהובים שחורים אמרו תודה, השלימו מהפך וניצחו 1:2 דרמטי ששומר אותם בחיים לקראת מחזור סיום העונה הסדירה – ניצחון ביתי ראשון אחרי שבעה משחקים, כמובן במשחק הראשון לעיני 1,500 צופים שנעדרו מהיציעים במשך שנה.

בית"ר ירושלים לא ניצחה בארבעת המשחקים האחרונים בליגה וכל תוצאה פרט לניצחון הייתה כאמור משאירה אותה מחוץ לפלייאוף העליון ואולי גם מסיימת את דרכם של צמד המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, אלא שהחילופים שהם ביצעו היום היו מוצלחים – ועם עזרה גדולה מהחלק האחורי של כפ"ס זה הסתיים בניצחון יקר שממנו נהנה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שישב ביציע והיה אורח כבוד של הבעלים משה חוגג.

שחקני בית"ר ירושלים | דני מרון

טימוטי מוזי הצעיר העניש את בית"ר עם שער מהיר כבר אחרי שש דקות, באירוע שנבדק היטב על ידי שופטי המסך ואלו בסופו של דבר אישרו אותו בטענה שלא היה נבדל, אבל שער הבכורה של הקשר נמחק רגע לפני הפסקת המחצית, אז הצליחה בית"ר לסחוט פנדל בזכות טעויות בזו אחר זו של שחקני הגנת כפ"ס ובראשן של השוער מתן זלמנוביץ' שביצע פנדל מיותר, אותו אלירן עטר תרגם כדי לקבוע 1:1 אחרי 42 דקות.

המחצית השנייה הייתה די חלשה והרגע המשמעותי בה היה פציעתו של טל מכלוף, שבהתנגשות ראשים איבד הכרה והוחלף, אלא שבדקה ה-84, כשכבר נראה היה שהשתיים ייפרדו בחלוקת נקודות שתסבך את שתיהן, היו אלה עומר לקאו ובן רייכרט שטעו במרכז השדה, ירדן שועה דהר לעבר הרחבה ואביב סלומון, שחקן ההגנה של כפ"ס, בניסיון לחטוף פשוט "בישל" לדוד דגו הצעיר שגלגל מקרוב והשאיר את בית"ר ירושלים בחיים בכל הנוגע לפלייאוף העליון.

דראפיץ' וברדה חוגגים ניצחון דרמטי | דני מרון

כפ"ס כאמור נותרה במקום ה-13 ולפני האחרון עם 23 נקודות במאזנה, רחוקה שלוש נקודות מבני סכנין, ואילו בית"ר ירושלים תצטרך לנצח בשבוע הבא את מ.ס אשדוד כדי להיות בפלייאוף העליון, אבל במקביל גם היא תצטרך ששתיים מבין מכבי נתניה, הפועל באר שבע והפועל קריית שמונה יפסידו. אחרת, הקבוצה של דראפיץ' וברדה תהיה בפלייאוף התחתון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשה חוגג, הערב בטדי | דני מרון
ארגון לה פמיליה מעביר מסר | דני מרון

הרכבים

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, סנטיאגו אוקמפוס (עוזיאל פרדו, 81), אור זהבי, אופיר קריאף, אורן ביטון, אביאל זרגרי, עלי מוחמד, מיכאל אוחנה (דוד דגו, 81), עידן ורד (שי קונסטנטין, 81), אלירן עטר, מתאוסיניו (ירדן שועה, 60).

הפועל כפר סבא: מתן זלמנוביץ', טום שלח, סודיק אטנדה, טל מכלוף (בן חיון, 58), אביב סולומון, דומנטאס שימקוס (עומר לקאו, 80), איתי שור (רז כהן, 46), פלורנט חסאני, טימוטי מוזי (אמדו סוקונה, 80), ג'יימי הופקאט, קיזיטו.

מהלך משחק

בית"ר ירושלים ידעה שהיא חייבת לנצח כדי לשמרו על סיכוי להיות בפלייאוף העליון, אבל מי שפתחה בסערה זו דווקא קבוצת התחתית מהשרון: ג'יימי הופקאט ניסה את כוחו ממרחק, אבל הכדור פגע בקיזיטו, האחרון השאיר בנגיעה לטימוטי מוזי והקשר הצעיר הכניע מקרוב את איתמר ניצן. תחילה הונף הדגל לנבדל, אלא שבדיקת VAR ארוכה אישרה שמדובר בקו אחד ומוזי חגג שער בכורה. 0:1 לכפ"ס כבר אחרי שש דקות!

מוזי חוגג שער בכורה | דני מרון
מוזי והירוקים חוגגים יתרון בזק בטדי | דני מרון

כ-1,500 האוהדים בטדי לא הסתירו את אכזבתם ו/או כעסם מהסיטואציה ושריקות בוז צורמות וקללות נשמעו במשך דקות ארוכות. הם לא נרגעו גם בדקה ה-18, אז התקפה יפה של בית"ר ירושלים הסתיימה בשער של עידן ורד, אולם הוא נתפס בנבדל ובצדק השער נפסל.

בית"ר ירושלים העבירה הילוך ובדקה ה-27 עידן ורד כמעט כבש שער חוקי למהדרין, אבל בעט גבוה מעל השער. שתי דקות אחר כך כפר סבא כמעט הענישה כשקיזיטו מצא את עצמו באחד על אחד מול ניצן, אבל הניסיון להקפיץ מעל השוער ולדחוק מקרוב לא הסתייע. בדקה ה-33 מיכאל אוחנה כמעט עקץ לאחר החזרת כדור רעה לזלמנוביץ' בשער, אבל גם הוא פספס את המסגרת.

בדקה ה-42 הגיעה נקודת המפנה של המחצית הראשונה: אוחנה הכניס כדור עומק בין שניים לאוקמפוס, הפרגוואי עקף את מכלוף וזלמנוביץ' גלש לעברו בפראות וגרם לכדור עונשין מ-11 מטר, כל זאת בזמן שסולומון שוכב פצוע בתוך הרחבה ולמעשה גם הפריע לזלמנוביץ'. אלירן עטר אמר תודה וניצל את האירוע כדי להשוות מ-11 מטר. 1:1.

אלירן עטר חוגג | דני מרון
אלירן עטר חוגג | דני מרון

בדומה למחצית הראשונה, גם את השנייה החלה כפ"ס כשהיא נראית טוב יותר ובדקה ה-52 כדור קרן משמאל כמעט הסתיים בפנדל לירוקים, אך שופטי המסך פסקו כי זרגרי נגח כדור שניתז לידו ועל כן המשחק נמשך ללא עבירה.

חמש דקות אחר כך פועל כפר סבא נאלצה לבצע חילוף שני במשחק, כאשר טל מכלוף נפגע בהתנגשות ראשים עם אוחנה ובמקומו עלה בן חיון – מכלוף, אגב, סובל מזעזוע מוח ופונה לטיפול בבית חולים. מנגד, סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה שלחו לכר הדשא את ירדן שועה שתפס את מקומו של מתאוסיניו.

טל מכלוף מאבד הכרה. רק בריאות | דני מרון

בדקה ה-74 גם בית"ר ירושלים נאלצה לבצע חילוף כפוי, כאשר אלירן עטר צעק לספסל "אני גמור" והוחלף בגליאופילו האסלביינק. באותה דקה גם הקפטן עידן ורד ספג כרטיס צהוב חמישי והוא ייעדר ממשחק סיום העונה הסדירה נגד מ.ס אשדוד.

ירדן שועה מחליף את אלירן עטר | דני מרון

ההזדמנות הכי גדולה של בית"ר ירושלים במשחק הגיעה בדקה ה-83, אז מסירה ענקית של פרדו, בנגיעה הראשונה שלו בכדור, השאיר את שועה מול שלושה בלמי כפ"ס והחלוץ בהשתלטות גדולה והטעיה נפלאה בעט לכדור לפינה הרחוקה, פספס שער גדול בסנטימטרים.

כעבור דקה המהפך הושלם והיו אלה המחליפים של דראפיץ' וברדה שעשו את ההבדל: לקאו מסר לרייכרט, עליו התנפל עלי מוחמד, חטף והוציא את שועה למתפרצת. החלוץ כבר איבד את הכדור, אך חטף בחזרה והגיע באחד על אחד – אלא שסולומון התערב בניסיון לחטוף והותיר את דגו מול שער חשוף, משם הדרך למהפך הייתה קצרה. 1:2 לבית"ר ירושלים בדקה ה-84!

דגו. הציל לבית"ר את העונה? | דני מרון

להפועל כפר סבא יש בעיה קשה בהתקפה ושלוש דקות בתוך תוספת הזמן קיבלנו לכך דוגמה נוספת, כאשר שלח העביר נהדר מאף ימין וקיזיטו מקרוב לא הצליח להשוות. בסיום 1:2 יקר לבית"ר ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי